 |
AirSpotter.eu European Plane Spotting and LKTB/ BRQ Spotting Forum
|
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Karel
Založen: 29.3.2007 Příspěvky: 982 Bydliště: Brno
|
Zaslal: pá červenec 22, 2011 4:00 pm Předmět: |
|
|
Nevím, jak to je na Slovensku a v Německu, Němci ovšem mají s RF méně restriktivní smlouvu, než my, není tam myslím například omezení na jednoho dopravce z každé strany. Slováci jsou na tom myslím podobně, jako my. Ohledně práv pro Jakutii je třeba hledat na stránkách Rosaviacie:
kód: | Челябинск - Мюнхен "Якутия" 3 р/н Б737, Б757 ВЫДАТЬ
Краснодар - Мюнхен "Якутия" 3 р/н Б737, Б757 ВЫДАТЬ |
V poslední době obdrželi směrem do Německa pouze práva na CEK-MUC a na KRR-MUC, žádná žádost nebyla zamítnuta. Na nyní Slovensko nic. Muselo by se to kontrolovat každý měsíc, já jsem se mrkl jen na poslední dva. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Karel
Založen: 29.3.2007 Příspěvky: 982 Bydliště: Brno
|
Zaslal: pá červenec 22, 2011 4:12 pm Předmět: |
|
|
MarekV napsal: | Zdá se mi, že volba Krasnodaru jako by počítala s (výhledově možným) přesunutím linky z Prahy do Brna... |
Ano, je to zajímavá myšlenka, v tuto chvíli totiž Jakutia disponuje nejméně těmito přepravními právy:
KRR-PRG, KRR-BRQ, KRR-MUC, IKT-PRG, IKT-BRQ, IKT-MUC, CEK-MUC, CEK-BRQ. Že by to chtěli všechno létat? Nebo usilují jen o něco z toho a snaží se aspoň na čas bloknout ruskou konkurenci? Nebo je něco z toho "plán A" a něco náhradní řešení, pokud by nedostali práva, sloty, nebo druhá strana byla moc drahá?
Naposledy upravil Karel dne pá červenec 22, 2011 6:01 pm, celkově upraveno 1 krát. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
MarekV Site Admin
Založen: 25.3.2007 Příspěvky: 1589 Bydliště: LKTB/BRQ Brno Tuřany
|
Zaslal: pá červenec 22, 2011 4:26 pm Předmět: |
|
|
Je to velmi zajímavě pokrytá oblast střední (středozápadní) Evropy. Nemohu ovšem v úvaze než pouze spekulovat. Osobně se mi zdá rozumný zhruba tento postup: jednak zohlednit náklady na provozování daného spoje (délka trasy a tedy náklady na palivo, náklady spojené s letištními poplatky apod.) a s tím související průzkum trhu z hlediska zájmu o danou linku (je větší zájem létat do ČR, nebo SRN? Jak moc větší je preference jednoho nad druhým? Kompenzuje to náklady? A podobně.). Takže se zdá, že právy na mnoho letů z jednoho ruského města do několika blízkých (středo-)evropských měst se Jakutia asi jistí před konkurencí, přičemž si mezitím může udělat průzkum, co by bylo zřejmě ideální a na základě toho se pak konečně rozhodnout. Z tohoto se zdá pravděpodobné, že nakonec do Brna nemusí z toho výčtu létat nic. No jsem zvědav, jak se to všechno ještě vyvine, zatím to působí (z hlediska této interpretace) jako velice zajímavá strategická hra. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Karel
Založen: 29.3.2007 Příspěvky: 982 Bydliště: Brno
|
Zaslal: pá červenec 22, 2011 6:01 pm Předmět: |
|
|
MarekV napsal: | ...se zdá pravděpodobné, že nakonec do Brna nemusí z toho výčtu létat nic... |
Možné to jistě je, ale tak úplně tomu také nevěřím. Třeba ten CEK. Z PRG ho už létá Jakutia nějakou dobu, zatím konkurenci v Rusku nemá, žádné terno to asi není, létají myslím 1x týdně. Že by se najednou polekali ruské konkurence (samozřejmě, že tam létá i OK a s přestupem SU)? Je to trochu divné. Stejně i s IKT - od dubna létají MUC, tak co najednou ten strach z PRG a BRQ? Zase je to 1x týdně, takže nic, kvůli čemu by měli propadat panice, že jim to někdo vyfoukne. A určitě by jim to na ministerstvu příště dali vyžrat, kdyby jen tak blokovali linky, které nechtějí létat. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
kuba.biker
Založen: 4.8.2007 Příspěvky: 265 Bydliště: OPO
|
Zaslal: pá červenec 22, 2011 6:09 pm Předmět: |
|
|
Karel napsal: | MarekV napsal: | ...se zdá pravděpodobné, že nakonec do Brna nemusí z toho výčtu létat nic... |
Možné to jistě je, ale tak úplně tomu také nevěřím. Třeba ten CEK. Z PRG ho už létá Jakutia nějakou dobu, zatím konkurenci v Rusku nemá, žádné terno to asi není, létají myslím 1x týdně. Že by se najednou polekali ruské konkurence (samozřejmě, že tam létá i OK a s přestupem SU)? Je to trochu divné. Stejně i s IKT - od dubna létají MUC, tak co najednou ten strach z PRG a BRQ? Zase je to 1x týdně, takže nic, kvůli čemu by měli propadat panice, že jim to někdo vyfoukne. A určitě by jim to na ministerstvu příště dali vyžrat, kdyby jen tak blokovali linky, které nechtějí létat. |
Pozor, z Čeljabinska do Prahy nic nelétá!
Máme tu jen:
Aeroflot: Moskva
Russia: St.Petersburg
Donavia: Rostov
Tatarstan Air: Kazaň
S7: Novosibirsk
Polet: Voroněž (od září)
Yamal: Tyumen
Jakutia: Krasnodar |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Karel
Založen: 29.3.2007 Příspěvky: 982 Bydliště: Brno
|
Zaslal: pá červenec 22, 2011 6:22 pm Předmět: |
|
|
kuba.biker napsal: | Pozor, z Čeljabinska do Prahy nic nelétá!
|
Díky za uvedení na pravou míru . Na druhé straně se z CEK do PRG kromě AFL dostaneme s jedním přestupem i s Belavií a Rossií. Může to být celkem slušná přímá linka, ale nezdá se mi, že by kvůli ní měli spřádat nějaké náročné intriky. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
kuba.biker
Založen: 4.8.2007 Příspěvky: 265 Bydliště: OPO
|
Zaslal: pá červenec 22, 2011 6:37 pm Předmět: |
|
|
Karel napsal: | ale nezdá se mi, že by kvůli ní měli spřádat nějaké náročné intriky. |
obecně mi doprava z ruských regionálních měst do zemí EU připomíná neorané pole, kde ta pravá válka začne až po zrušení/zmírnění vízové povinnosti.
Jen drobný detail: nejčastěji nalétavají ruské chartery tato evropská letiště: Salzburg, Barcelona, Tivat.
Přičemž 90% spojů vede z Moskvy. Z ostatních ruských měst je to poměrně zanedbatelné procento letů. Takže potenciál je obrovský a pokud se tyhle Krasnodary a Ufy podaří prosadit, mohlo by být brněnské letiště svým způsobem průkopníkem.
Mimochodem, nespolupracuje Jakutia s nějakým velkým touroperátorem? Napadlo mne, zda to nemůže být výsledek tlaku cestovky: tj. nabídnout co nejvíce odletových míst....(?) |
|
Návrat nahoru |
|
 |
kuba.biker
Založen: 4.8.2007 Příspěvky: 265 Bydliště: OPO
|
Zaslal: pá srpen 05, 2011 1:27 pm Předmět: |
|
|
Blíží se Flying Rhino; už se ví, jaká letadla by se měla letos na LKTB objevit?
Zase VC10 a C130, nebo i něco většího? |
|
Návrat nahoru |
|
 |
MarekV Site Admin
Založen: 25.3.2007 Příspěvky: 1589 Bydliště: LKTB/BRQ Brno Tuřany
|
|
Návrat nahoru |
|
 |
MarekV Site Admin
Založen: 25.3.2007 Příspěvky: 1589 Bydliště: LKTB/BRQ Brno Tuřany
|
Zaslal: čt září 01, 2011 5:12 pm Předmět: |
|
|
Právě mi před oknem profrčel Boeing 737-400 Royal Thai. To jsem zase něco prošvihl. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
slávek Anonymní
|
Zaslal: čt září 01, 2011 7:19 pm Předmět: |
|
|
Co tu dělá takovej exot? To se ten thajskej princ ještě pořád učí přistávací manévr? To už by mohl umět kluk jeden šikmookej. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
MarekV Site Admin
Založen: 25.3.2007 Příspěvky: 1589 Bydliště: LKTB/BRQ Brno Tuřany
|
Zaslal: čt září 01, 2011 8:34 pm Předmět: |
|
|
Ano, thajský princ. A podle toho, co jsem viděl, tak přistání už zvládá vcelku obstojně. Ale vydává mu to celkem netradiční zvuk, což je ostatně důvod, proč jsem z okna vykoukl. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
slávek Anonymní
|
|
Návrat nahoru |
|
 |
MrPexesso
Založen: 21.4.2008 Příspěvky: 16 Bydliště: BRQ
|
Zaslal: út září 06, 2011 6:57 pm Předmět: |
|
|
No jo, ale Ryan ty linky nekončí z důvodů vysoké ziskovosti U Alicante se to celkem čekalo, protože se jednalo pouze o sezónní linku, takže tam bych se asi moc nebál, že by se v létě nezačalo lítat znovu (ikdyž člověk nikdy neví ) U Bergama si myslím, že je to definitivní konec. Otázkou je, jestli by Wizz lítal z Brna Řím i Milano... to se mi moc nezdá |
|
Návrat nahoru |
|
 |
JackBrno
Založen: 5.12.2007 Příspěvky: 259
|
Zaslal: st září 07, 2011 5:36 pm Předmět: |
|
|
MrPexesso napsal: |
No jo, ale Ryan ty linky nekončí z důvodů vysoké ziskovosti U Alicante se to celkem čekalo, protože se jednalo pouze o sezónní linku, takže tam bych se asi moc nebál, že by se v létě nezačalo lítat znovu (ikdyž člověk nikdy neví ) U Bergama si myslím, že je to definitivní konec. Otázkou je, jestli by Wizz lítal z Brna Řím i Milano... to se mi moc nezdá |
Tak Alicante končí ze dvou důvodů. 1) to byla sezónní linka a druhý závažnější důvod je ten, že Ryanair se nedohodl s letištěm v Alicante, které ho nutí používat nástupní mosty. A to jde proti strategii Ryanairu, protože to zdržuje nástup a výstup cestujících a navíc je to dražší. V reakci na to se Ryanair rozhodl podstatně omezit počet bázovaných letadel a proto taky musí zrušit hromadu linek. Brno na tom asi nebylo tak dobře, aby ho zachovali. Takže s obnovením linky na léto bych až tak moc nepočítal. Naštěstí jsem ještě stihnul koupit letenky na příští týden  |
|
Návrat nahoru |
|
 |
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
|
|