|
AirSpotter.eu European Plane Spotting and LKTB/ BRQ Spotting Forum
|
View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
kuba.biker
Joined: 04 Aug 2007 Posts: 265 Location: OPO
|
Posted: Tue Nov 20, 2007 9:29 pm Post subject: Cargo |
|
|
Ahoj koukám, že se vám tam nějak množí návštěvy IL76 - viz http://planes.cz/cs/mov-BRQ/ netušíte co tím vozí??? A ještě něco by mne zajímalo; děje se v Tuřanech vůbec něco ve věci výstavby cargoterminálu a oživení provozu pravidelných nákladních letů (nepočítáme-li TNT)? Tenhle projekt vypadá hodně nereálně http://www.eurocargoair.eu/ ale stejně by to byla paráda. Nerýsuje se na obzoru něco uskutečnitelného??? díky za info....... |
|
Back to top |
|
|
Karel
Joined: 29 Mar 2007 Posts: 982 Location: Brno
|
Posted: Wed Nov 21, 2007 9:49 am Post subject: |
|
|
Musím říci, že nevím, co si myslet. ECA (ex. BCA) je akciová splečnost se základním kapitálem jen 2 mil. Kč , ze kterého zatím byla splacena 1/3... V roce 2006 neměla a.s. žádné ekonomické aktivity. Dokud si říkali BCA a uvažovali o HUBu v Mošnově (a létání s DC10), neměli ani zápis v obchodním rejstříku, říká se, že fungovali jako občanské sdružení... ECA má sídlo v Praze a všichni statutární orgáni jsou také Pražáci. Žádný projekt pro ÚR zatím nejspíš nepodali, soudím, že stavba by jistě podléhala hodnocení EIA, a tam není po žádné podobné akci zatím ani vidu, ani slechu. Na druhé straně si myslím, že jakousi zárukou serióznosti by snad mohl být Ing. Miloš Šťastný, což by podle jména mohl být generální ředitel České správy letišť..? Víc se mi o nich zatím nepodařilo zjistit, můj odhad je, že nejspíš mají někoho, kdo projevil opatrný zájem buď o financování nebo spolupráci, a dál se mají dohadovat, až podrobněji rozpracují projekt. Takže zatím možná víc oťukávání než rozjetá akce.
Proč by ale chtějí stavět vlastní sklady, když vedle mohou pronajmout halu ABLP? A nemají nakonec v úmyslu stavět na místě ÚLů? Obešlo by se to vše bez stavby hangárů a prodložení RWY? Těžko říci.
Možná by nám o aktivitě BCA v Mošnově mohl napsat něco bližšího j.ree, až se vrátí ze STN . |
|
Back to top |
|
|
Karel
Joined: 29 Mar 2007 Posts: 982 Location: Brno
|
Posted: Wed Nov 21, 2007 5:34 pm Post subject: |
|
|
Ještě jsem se znovu, milý Watsone, mrkl do obchodního registru a narazil na další zajímavé jméno v dozorčí radě ECA. Je jím JUDr. Ing. Robert Szurman, předseda dozorčí rady Českomoravské záruční a rozvojové banky a.s. (vlastněné ze 72% státem).
http://www.cmzrb.cz/app/o-bance/kdo-jsme/
"Do roku 2005 byl ústředním ředitelem na Ústředním finančním a daňovém ředitelství Ministerstva financí. Od 1.9.2005 – náměstek ministra průmyslu a obchodu – ... koordinace činnosti sekce rozvoje podnikatelského prostředí a konkurenceschopnosti s působnostmi v oblastech: transformace státních podniků... podnikatelské prostředí... podpora podnikání, ... podpora malého a středního podnikání ...
Je členem správní rady nadace IMPULS... Člen Presidia Pozemkového fondu.... Člen dozorčí rady ve společnosti EURO CARGO AIR a.s."
http://cmzrb.cz.windows7.ignum.cz/NR/rdonlyres/4F31B618-BE21-4102-BBC8-C1DC3889F76C/0/%C4%8D%C3%A1st4_DRPBved_II_Q_2007.doc
Takže jinými slovy, nebudou to asi žádní blouznivci, nadšenci, začátečníci, amatéři nebo příštipkáři. Nejspíš mají styky a hraje se o dost velké peníze. Ale jestli je to dobře nebo špatně uvidíme až podle toho, co z nich nakonec vyleze. Pokud to opravdu rozjedou... |
|
Back to top |
|
|
Karel
Joined: 29 Mar 2007 Posts: 982 Location: Brno
|
Posted: Fri Nov 23, 2007 9:11 am Post subject: |
|
|
Ještě k té první části otázky. Nemůže být mírně vyšší provoz Il-76 na LKTB způsoben třeba tím, že od října Slováci převzali směrnici EU a zakázali hlučnějším letadlům u nich přistávat? Týká se to asi především oněch Il-76, protože ostatní nevyhovující (Tu-134, Il-62, Il-86, B707, B727...) se vyskytují už málo. Ještě, že ostatní běžné stroje jako Tu-154M, An-124 nebo Jak-42 novým předpisům vyhoví.
V každém případě se asi budeme muset připavit na to, že tento zákaz dorazí časem i k nám. Jestli na svátky skutečně ta Il-86 dorazí, dost možná to bude také naposled. |
|
Back to top |
|
|
Karel
Joined: 29 Mar 2007 Posts: 982 Location: Brno
|
Posted: Thu Nov 29, 2007 7:12 pm Post subject: |
|
|
Ještě jednou jsem se koukl na stránky ECA a znovu pročetl, co tam mají napsáno. Chtějí létat s 744F, takže jeden let přepraví málo nad 100t. Pokud by zpočátku chtěli využít svého centra tak na 50%, tj. 25000t/rok, představovalo by to asi 1 až 2 vzlety denně, podle toho, jak moc by využívali silnice a železnice. Takže by to asi zpočátku ulítali i s dvěma aeroplány, později by možná potřebovali spíš 4. To jejich centrum má mít plochu asi 130x90m, což se do prostoru ÚLů s rezervou vejde i se stáním pro letadla. RWY by to asi chtělo prodloužit, pokud by chtěli využít současně plnou nosnost i dolet 744F, potřebovali by tak 3300m. Takže plánované prodloužení jen na 3100m by jim možná lehce omezilo nosnost pro případné destinace na hranici doletu, ale velký problém v tom nevidím. Navíc by to šlo prodloužit i více. Pro přistání je RWY bez problémů, letadla už mají málo paliva a jsou lehčí, tedy pokud nedojde k problémům hned po startu... no raději tu větu nedokončím, kdoví kdo to čte a mohl by se toho chytit . Ale jednou větou - není to tak docela nereálné, chce to už jen úvěr, minimálně na 1-2 miliardy, pak leasing na letadla a nakonec už jen platící zákazníky. |
|
Back to top |
|
|
slávek Guest
|
Posted: Fri Nov 30, 2007 12:00 pm Post subject: ECA |
|
|
Už bych je tady brzo moc rád viděl, bumbrlíky hrbatý...
Slávek |
|
Back to top |
|
|
slávek Guest
|
|
Back to top |
|
|
Hansb
Joined: 28 Mar 2007 Posts: 212 Location: BRQ/LKTB
|
Posted: Sun Dec 09, 2007 5:07 pm Post subject: |
|
|
Přečtěte si k tomu ty komentáře, dělá se mi z toho blbě. |
|
Back to top |
|
|
slávek Guest
|
Posted: Sun Dec 09, 2007 6:00 pm Post subject: lufthansa |
|
|
Vždyť jsou to komentáře lidí, kteří se o LKTB nikterak nezajímají, kromě dvou tří, kteří "znají mapu". Takové komenty jsou jen pro zasmání a povzdech nad prostotou lidí, kteří si ani neumějí pozorně přečíst článek. Pravda titulek je zavádějící, ale to je dnes už také novinářské řemeslo, protože titulky "prodávají" noviny. Nemějme jim to za zlé, nějak se živit ti hoši musí. Obsah článku ovšem celou situaci beze zbytku vysvětluje.
No konečně, myslím si, že i té genuine Lufthansy se tady za pár let dočkáme.
Slávek |
|
Back to top |
|
|
Karel
Joined: 29 Mar 2007 Posts: 982 Location: Brno
|
Posted: Sun Dec 09, 2007 7:34 pm Post subject: |
|
|
Mě to připadá spíš úsměvné. Každý žvaní, a přitom o tom nic neví, jako politici na stranickém sjezdu . Mimochodem s tou Lufthansou, nebo jiným velkým hráčem, to zas nemusí být tak úplně mimo. Pokud se má začít stavět ABLP s polochou hal 100.000m2 , předpokládám, že ten kdo to má financovat, bude chtít vidět už i nějaké předběžné dohody s dopravci, než položí na stůl několik miliard. Srovnejte si to třeba s ECA, kteří chtějí sklad "jen" 10.000m2, tedy jako větší hypermarket. |
|
Back to top |
|
|
kuba.biker
Joined: 04 Aug 2007 Posts: 265 Location: OPO
|
Posted: Tue Dec 18, 2007 11:30 am Post subject: |
|
|
Jen tak mimochodem, očekávejte v následujících dnech na LKTB 2x An124 Volga Dnepr |
|
Back to top |
|
|
MarekV Site Admin
Joined: 25 Mar 2007 Posts: 1589 Location: LKTB/BRQ Brno Tuřany
|
Posted: Tue Dec 18, 2007 5:31 pm Post subject: |
|
|
kuba.biker: Ohohó, a hned dva kousky, jo? Ví se, kdypak by měla být ta druhá mašinka? |
|
Back to top |
|
|
kuba.biker
Joined: 04 Aug 2007 Posts: 265 Location: OPO
|
Posted: Wed Dec 19, 2007 12:55 am Post subject: |
|
|
Našel jsem to úplnou náhodou tady: http://www.aircrafts.estranky.cz/clanky/spotter-info/aktualni-informace-na-lkpd
Neručím za to (ostatně u cargo dopravců je vše bez záruky), ale vypadá to, že provozovatel stránek Aircrafts.. je dost dobře informován... Ale určit čas příletu do BRQ fakt není v lidských silách; průlet v Pardubkách, mínus let z Basry, mínus let Kábulu, mínus let z Brna, plus stání na letištích, to může být pro Ruslan trip na tři dny |
|
Back to top |
|
|
kuba.biker
Joined: 04 Aug 2007 Posts: 265 Location: OPO
|
Posted: Wed Dec 19, 2007 11:52 am Post subject: |
|
|
Jo a ještě k Eurocargoair; podle stránek mají "sídlo" v Bělohorské ul. 41, nedaleko odtud bydlím, tak je půjdu zkontrolovat , ale stejně myslím, že jejich plány jsou tak megalomanské, že šance na realizaci je max 5%, a pokud by to vůbec rozjeli, bojím se, že by to byla jen krátkodobá pračka peněz ve stylu Discovery Travel... A vůbec by mne nepřekvapilo, kdyby byli nějak napojeni na ten prapodivný spolek co koupil cargoterminál ČSA |
|
Back to top |
|
|
kuba.biker
Joined: 04 Aug 2007 Posts: 265 Location: OPO
|
|
Back to top |
|
|
|
|
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum
|
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|