AirSpotter.eu Forum Index AirSpotter.eu
European Plane Spotting and LKTB/ BRQ Spotting Forum
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Letadla
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next
 
Post new topic   Reply to topic    AirSpotter.eu Forum Index -> Letectví
View previous topic :: View next topic  
Author Message
MarekV
Site Admin


Joined: 25 Mar 2007
Posts: 1589
Location: LKTB/BRQ Brno Tuřany

PostPosted: Wed Feb 23, 2011 8:15 pm    Post subject: Reply with quote

bumper: Nad tím jsme taky spekulovali. Vezli jej před hangáry Herbstu. Takže nás napadlo dvoje vysvětlení. Buď ho přivezli do opravny Dara-Air, která funguje v části hangárů Herbstu, anebo má nějakou souvislost přímo s Herbst Aerem. Nicméně pokud by šlo o druhou variantu, pochopitelnější by byla cesta vzduchem, nikoli takto "v krabici". Těžko říci. Možná je tomu i nějak jinak. Pokusím se ještě poptat.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
bumper



Joined: 29 Sep 2008
Posts: 168
Location: Brno - LKCM

PostPosted: Thu Feb 24, 2011 5:23 pm    Post subject: Reply with quote

Diky, no poptej se, je to uz docela " vzacny kus " Smile
_________________
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
slávek
Guest





PostPosted: Fri Feb 25, 2011 5:00 pm    Post subject: Reply with quote

Tohle je mazec

http://www.stream.cz/video/564942-letecky-provoz-precti-nejdriv-komentar
Back to top
slávek
Guest





PostPosted: Fri Feb 25, 2011 5:07 pm    Post subject: Reply with quote

Při zvětšení na celou obrazovku je krásně patrné jak transoceánské linky využívají orthodromu kvůli úspoře paliva i době letu.
Back to top
Karel



Joined: 29 Mar 2007
Posts: 982
Location: Brno

PostPosted: Wed Mar 09, 2011 11:59 am    Post subject: Reply with quote

Jistě vám neuniklo, že o víkendu měl při výcvikovém letu nehodu první An-148 v provedení s "anglickým kokpitem". Zahynulo př tom 6 osob, dva z nich byli školení piloti vzdušných sil Konga. Zdá se, že příčinou mohlo být překročení rychlosti do transsonické oblasti. Začalo to asi klasicky poruchou v měření rychlosti (zamrzlé pitotky?), jak na potvoru zrovna ve fázi klesání z 9 na 5 km, a nezkušený pilot, který to ještě nemá v oku, začne přidávat plyn, až se při rychlostech blízko zvuku přetíží konstrukce letounů i motoru a začne docházet k postupné destrukci draku a požáru motorů.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Karel



Joined: 29 Mar 2007
Posts: 982
Location: Brno

PostPosted: Mon Mar 14, 2011 2:45 pm    Post subject: Reply with quote

Dalším důvodem destrukce An-148 s anglickým kokpitem, stále ještě oficiálně deklarovaného jako experimentální, mohlo být přetížení, které prý dosáhlo 6,5G!! Při klesání měli nejen vysokou dopřednou rychlost, ale úhel klesání dosahoval 20° (dovolený 6-8°).

V zásadě OAK obešel, asi z úsporných důvodů, výcvik v Kijevě (kam se chodili učit všichni z Rossije) a pokusil se to zvládnout vlastními silami (instruktoři neměli ošem docela v pořádku papíry, existovala jazyková bariéra, proto byl na palubě jeden navigátor, aby překládal, neměli k dispozici trenažér atd).
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Richard



Joined: 12 Apr 2007
Posts: 46

PostPosted: Fri Mar 18, 2011 1:37 am    Post subject: Reply with quote

smutné... jenom bych doplnil, že většina údajů píše o pilotech myanmarských (barmských)
_________________
Richard
Back to top
View user's profile Send private message
Karel



Joined: 29 Mar 2007
Posts: 982
Location: Brno

PostPosted: Fri Mar 18, 2011 8:45 am    Post subject: Reply with quote

Díky Richarde za opravu, samozřejmě máš pravdu. Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
MarekV
Site Admin


Joined: 25 Mar 2007
Posts: 1589
Location: LKTB/BRQ Brno Tuřany

PostPosted: Sat Apr 02, 2011 9:30 am    Post subject: Reply with quote

bumper: Tak, sice se zpožděním, ale přece. Ten Zlin tu byl na jakémsi seštelování vrtule. Proto jej přivezli na korbě nákladního auta. Včera provedli zálet po opravě a ještě téhož dne přelétl zpět k majiteli (kdesi na severu Moravy).
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
bumper



Joined: 29 Sep 2008
Posts: 168
Location: Brno - LKCM

PostPosted: Sat Apr 02, 2011 2:55 pm    Post subject: Reply with quote

Díky za info, doufám, že máš zálet nafocený Wink
_________________
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
MarekV
Site Admin


Joined: 25 Mar 2007
Posts: 1589
Location: LKTB/BRQ Brno Tuřany

PostPosted: Sat Apr 02, 2011 8:56 pm    Post subject: Reply with quote

Bohužel nemám. Dozvěděl jsem se o tom včera večer. Mohlo to být pěkné, ale věřím, že bude příležitost jej ještě někde nafotit. A samozřejmě není zač.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Karel



Joined: 29 Mar 2007
Posts: 982
Location: Brno

PostPosted: Thu Apr 21, 2011 6:10 pm    Post subject: Reply with quote

Dnes v časných ranních hodinnách dosedl na SVO první komerční let nového letounu SSJ-100 (Armavia), pojmenovaného po Juriiji Gagarinovi. Proč neletěl na VKO, jak bylo původně ohlášeno, nevím, snad kvůli rekonstrukci tamní RWY. Držmě palce, ať má před sebou úspěšnou a bezpečnou budoucnost.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
immanuel



Joined: 11 Nov 2011
Posts: 1

PostPosted: Fri Nov 11, 2011 11:28 am    Post subject: phenom Reply with quote

Dobrý den, nemáte někdo náhodou fotografie tohoto kousku? http://www.firstclass.cz/lode-a-letadla/privatni-letani/prvni-cech-si-objednal-tryskac-phenom-300/
Back to top
View user's profile Send private message
MarekV
Site Admin


Joined: 25 Mar 2007
Posts: 1589
Location: LKTB/BRQ Brno Tuřany

PostPosted: Sat Nov 12, 2011 7:11 pm    Post subject: Re: phenom Reply with quote

immanuel wrote:
Dobrý den, nemáte někdo náhodou fotografie tohoto kousku? http://www.firstclass.cz/lode-a-letadla/privatni-letani/prvni-cech-si-objednal-tryskac-phenom-300/

Dobrý den,
za sebe mohu odpovědět, že nikoli.
Spíše se chci zeptat, zda myslíte konkrétně tento Phenom 300, který má českého majitele, anebo obecně jakýkoli Phenom 300? Jinak co se týče brněnského letiště, mám podezření, že nás navštívil "jen" Phenom verze 100, viz Daliborovy fotografie (např.:http://www.lktb-photos.cz/020610/ptfqm-2.jpg).
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Karel



Joined: 29 Mar 2007
Posts: 982
Location: Brno

PostPosted: Sun Feb 05, 2012 8:42 pm    Post subject: Reply with quote

Ještě za éry AYZ/MOA jsem se často zmiňoval o osudu nových dopravních letadel, která měli v Rusku a Ukrajině vyrábět. I když se to zatím BRQ netýká, aspoň krátký report, co je nového. An148/158 se běžně vyrábí a bylo vyrobeno 15+1ks.

Ruský výrobce mortorů se rozchází s P+W a to by mohlo znamenat konec blokování prodeje Tu-204SM do některých třetích zemí. SMka má v létě dokončit testy a má se zahájit sériová výroba. Ted v lednu se byla představit na aerosalonu v Bahrainu v barvách RedWings. Řekl bych, že jí to moc slušelo Very Happy



Koncem roku by se měla zahájit certifikace Il-476 (modernizovaná Il-76) a příští rok by se zase měla obnovit výroba Ruslanů.

A abych nezapomněl na SSJ-100, tak těch už lítá 10 kousků, hlavně pro AFL.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    AirSpotter.eu Forum Index -> Letectví All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next
Page 2 of 8

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group