Obsah fóra AirSpotter.eu AirSpotter.eu
European Plane Spotting and LKTB/ BRQ Spotting Forum
 
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace 
 ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Cargo
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3 ... 21, 22, 23
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra AirSpotter.eu -> LKTB/BRQ Spotting
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Jan Vojtek



Založen: 9.7.2008
Příspěvky: 50

PříspěvekZaslal: so srpen 20, 2016 9:46 pm    Předmět: Citovat

MarekV napsal:
Jistě pochopíš, že tady nemohu jmenovat, ale zdroj přichází s cargem do kontaktu prakticky denně.

Jinak jsem tu už o tom o pár příspěvků výše psal:
MarekV napsal:
Pro zajímavost, co se k nám doneslo, letadla na lince TNT většinou létají s jedním, maximálně dvěma naplněnými kontejnery.

Jasně, neptal jsem se že bych chtěl někomu něco bonzovat, jen mě zajímala validita zdroje Smile Takže když jsem minule natáčel timelapse, kde se vykládalo 8,5 kontejneru, tak asi kvůli tomu se jen 4 nakládaly do dodávek v tom případě...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
MarekV
Site Admin


Založen: 25.3.2007
Příspěvky: 1589
Bydliště: LKTB/BRQ Brno Tuřany

PříspěvekZaslal: út srpen 23, 2016 2:50 pm    Předmět: Citovat

Ano, přesně tak. Z toho Tvého videa (mimochodem velmi pěkného) je to dobře patrné. Napřed se vyloží pět prázdných kontejnerů, které ještěrka odveze stranou, a teprve potom přijdou na řadu kontejnery s nákladem, jež si následně odvezou dodávky TNT Express. Tipuji, že kontejnery s nákladem jsou v zadní části nákladového prostoru kvůli lepšímu vyvážení letadla.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Jan Vojtek



Založen: 9.7.2008
Příspěvky: 50

PříspěvekZaslal: st srpen 24, 2016 10:43 am    Předmět: Citovat

MarekV napsal:
Ano, přesně tak. Z toho Tvého videa (mimochodem velmi pěkného) je to dobře patrné. Napřed se vyloží pět prázdných kontejnerů, které ještěrka odveze stranou, a teprve potom přijdou na řadu kontejnery s nákladem, jež si následně odvezou dodávky TNT Express. Tipuji, že kontejnery s nákladem jsou v zadní části nákladového prostoru kvůli lepšímu vyvážení letadla.
No to asi jednak, jednak taky nějaké potřebovali navíc pro cestu nazpět.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
MarekV
Site Admin


Založen: 25.3.2007
Příspěvky: 1589
Bydliště: LKTB/BRQ Brno Tuřany

PříspěvekZaslal: čt prosinec 01, 2016 1:43 pm    Předmět: Citovat

V úterý se v Brně po velice dlouhé době opět ukázalo nákladní BAe-146 v barvách TNT Airways, přičemž tentokrát přiletělo velice netradičně z Bratislavy. Považoval jsem to za nějaký výstřelek, ale když se to následující dva dny opakovalo, začala mi celá věc vrtat hlavou a prozkoumal jsem ji trochu důkladněji. A dospěl jsem k zajímavým poznatkům.
Předně, společnost TNT Airways již oficiálně neexistuje, od června letošního roku má totiž nového vlastníka v podobě firmy ASL Aviation Group a nese nové jméno ASL Airlines Belgium. To není nijak v rozporu se zde dříve diskutovanou spoluprací mezi TNT a FedExem, protože ASL se zavázala v této spolupráci pokračovat. Letadla nadále používají volací znak Quality a IATA/ICAO kódy 3V/TAY.
Druhé zjištění se týká slovenského letiště. Od tohoto týdne totiž ASL Airlines Belgium rozšířila svou síť linek právě o Bratislavu, kam létá v úterý, středu a čtvtek. Proto ty přeskoky do Brna.

A abychom dění kolem nákladních letů okomentovali v úplnosti, dle všeho se zdá, že na brněnském letišti již nadobro odzvonilo Iljušinům 76 s klasickými motory Solovjev D-30, které nesplňují hlukové limity EU. Bylo veřejným tajemstvím, že Brno má jako jedno z mála evropských letišť výjimku z hlukových omezení, takže sem Il-76 vcelku běžně létaly. A proto Turkmenistan Airlines rozlétaly začátkem roku 2013 pravidelnou (alespoň papírově) linku z Ašchabádu. Naposledy tu ale jejich letoun byl začátkem června. Od té doby se na lince dvakrát objevil nákladní Boeing 757 společnosti Jakutija, jinak veškeré dění utichlo. Jediné Iljušiny 76, které sem v poslední době létají, jsou tedy jen modernizované verze Il-76TD-90VD vybavené novými motory PS-90. Nechci malovat čerta na zeď, ale ono to skoro vypadá, že tato nákladní linka v tichosti skončila.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
MarekV
Site Admin


Založen: 25.3.2007
Příspěvky: 1589
Bydliště: LKTB/BRQ Brno Tuřany

PříspěvekZaslal: st srpen 09, 2017 1:13 pm    Předmět: Citovat

Karel napsal:
Zahlédl jsem, že se připravuje koupení TNT FedExem. Nemělo by to ale proběhnout dříve, než někdy v polovině roku.

MarekV napsal:
[...] společnost TNT Airways již oficiálně neexistuje, od června letošního roku má totiž nového vlastníka v podobě firmy ASL Aviation Group a nese nové jméno ASL Airlines Belgium. To není nijak v rozporu se zde dříve diskutovanou spoluprací mezi TNT a FedExem, protože ASL se zavázala v této spolupráci pokračovat. Letadla nadále používají volací znak Quality a IATA/ICAO kódy 3V/TAY.

Spolupráce mezi ASL Airlines (dřívější TNT Airways) a FedExem získala velmi vizuální podobu, neboť první letoun z flotily evropského dopravce již nese barvy americké nákladní společnosti. Jedná se o nákladní letoun Boeing 737-400 registrace OO-TNP. V minulosti se tento stroj na lince do Brna objevil, takže není vyloučené, že ses jej dříve či později dočkáme opět, tentokrát v novém kabátu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
MarekV
Site Admin


Založen: 25.3.2007
Příspěvky: 1589
Bydliště: LKTB/BRQ Brno Tuřany

PříspěvekZaslal: pá listopad 10, 2017 9:50 am    Předmět: Citovat

MarekV napsal:
A abychom dění kolem nákladních letů okomentovali v úplnosti, dle všeho se zdá, že na brněnském letišti již nadobro odzvonilo Iljušinům 76 s klasickými motory Solovjev D-30, které nesplňují hlukové limity EU. Bylo veřejným tajemstvím, že Brno má jako jedno z mála evropských letišť výjimku z hlukových omezení, takže sem Il-76 vcelku běžně létaly. A proto Turkmenistan Airlines rozlétaly začátkem roku 2013 pravidelnou (alespoň papírově) linku z Ašchabádu. Naposledy tu ale jejich letoun byl začátkem června. Od té doby se na lince dvakrát objevil nákladní Boeing 757 společnosti Jakutija, jinak veškeré dění utichlo. Jediné Iljušiny 76, které sem v poslední době létají, jsou tedy jen modernizované verze Il-76TD-90VD vybavené novými motory PS-90. Nechci malovat čerta na zeď, ale ono to skoro vypadá, že tato nákladní linka v tichosti skončila.

Po zhruba roce a půl Brno opět navštívil Iljušin 76 se starými motory, v což už prakticky nikdo nevěřil. Ve středu 8. listopadu se během dopoledne na brněnském letišti objevil Iljušin Il-76T registrace UR-CPV provozovaný ukrajinskou společností Južmašavia. Doufejme, že se jedná o první vlaštovku, která tyto spottersky více než atraktivní letouny vrátí zpět mezi návštěvníky brněnského letiště.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Karel



Založen: 29.3.2007
Příspěvky: 982
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: ne listopad 12, 2017 9:04 pm    Předmět: Citovat

Pokud si to někdo rychle nesložil v hlavě, tak Južmaš, mateřská firma Južmašavie, je, a hlavně byl, výrobcem mezikontinentálních balistických střel. Pronikl letos na první stánky novin díky tomu, že použitím jejich motorů údajně zdvojnásobil korejský Kim dolet svých raket.

Južmašavia pochopitelně nabízí své služby komukoli, takže nákladem jistě nebyly Topoly.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
MarekV
Site Admin


Založen: 25.3.2007
Příspěvky: 1589
Bydliště: LKTB/BRQ Brno Tuřany

PříspěvekZaslal: po listopad 13, 2017 10:03 am    Předmět: Citovat

Přiznávám, že mě toto spojení netrklo, proto moc díky za uvedení souvislosti. V takovém případě je možné, že let byl veden jako vojenský, a tím pádem se na něj nevztahovala hluková omezení. Proto mohl přiletět nemodernizovaný Il-76.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Karel



Založen: 29.3.2007
Příspěvky: 982
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: ne září 09, 2018 5:38 pm    Předmět: Citovat

Nemáte někdo bližší informace o společnosti:
Moravia Air Cargo, s.r.o.
byla založena před necelými 3 roky, vlastník sídlí v Hongkongu, ve vedení dva Rusové z Moskvy, 51 a 60let, předmět činnosti mj.:
51210: Letecká nákladní doprava
Krátce v ní působil jako jednatel i náš občan Ota Kadlec. Sídlo v Tuřanech na letišti. Počet zaměstnanců 1-5, zákl. kap. 1 000 000 Kč

V lednu t.r. hledali asistenta/ku pro Referenta zahraničních vztahů na zkrácený úvazek, pracoviště Modřice. Kromě dokonalé ruštiny a přijatelné češtiny požadovali:

nejméně 5 roků praxe v oblasti cestovního ruchu a civilního letectví; uživatelská znalost práce na PC; vysokoškolské vzdělání vítáno.
Náplň práce bude zahrnovat mimo jiné: přípravu podkladů pro obchodní jednání v oblasti cestovního ruchu a civilního letectví, zpracovávání monitoringu v oblasti cestovního ruchu, komunikaci s obchodními partnery, administrativní činnost v oblasti cestovního ruchu a civilního letectví - cílové destinace Rusko, Čína, České republika
.


Nenašel jsem, že by MAC, s.r.o. něco na internetu nabízela, nebo se nějak prezentovala, takže soudím, že to zatím asi nebude příliš aktivní firma.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
MarekV
Site Admin


Založen: 25.3.2007
Příspěvky: 1589
Bydliště: LKTB/BRQ Brno Tuřany

PříspěvekZaslal: st listopad 18, 2020 10:04 am    Předmět: Citovat

Od pondělí 16. listopadu má brněnské letiště druhou pravidelnou nákladní linku. Logistická společnost DHL Express, jež před nedávnem převzala k využívání nově postavenou halu v areálu letiště, provozuje každý pracovní den lety z/do německého Lipska. Na linku jsou nasazována nákladní letadla Boeing 737-400(F) společnosti CargoLogic Germany, která spadá pod skupinu Volga-Dněpr, k čemuž odkazují barvy strojů. Z letiště Lipsko/Halle (EDDP/LEJ) letoun přilétá od pondělí do pátku v 6.00 pod číslem letu GCL 5568 a následně odlétá jako GCL 5569 v 21.20.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
MarekV
Site Admin


Založen: 25.3.2007
Příspěvky: 1589
Bydliště: LKTB/BRQ Brno Tuřany

PříspěvekZaslal: st leden 06, 2021 11:39 am    Předmět: Citovat

Nově zřízená nákladní linka společnosti DHL Express rychle expanduje, neboť od pondělí 4. ledna 2021 je místo dosavadního Boeingu 737-400(F) nasazován výrazně větší Boeing 757-200. Časy příletu a odletu zůstávají stejné, podle vyjádření letiště je tato změna typu prozatím plánována do konce března.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
MarekV
Site Admin


Založen: 25.3.2007
Příspěvky: 1589
Bydliště: LKTB/BRQ Brno Tuřany

PříspěvekZaslal: ne červen 27, 2021 11:03 am    Předmět: Citovat

Brněnské letiště dle všeho v tichosti získalo novou pravidelnou (možná jen sezónní?) nákladní linku, kterou se ale nijak nechlubí. Již více než měsíc a půl létá od úterý do soboty Boeing 737-400(F) španělské společnosti Swiftair, který přilétá v 9.40 pod číslem letu SWT560P v pracovní dny z francouzského letiště Toulouse-Blagnac (LFBO/TLS), v sobotu pak z francouzského letiště Marseille Provence (LFML/MRS), a odlétá v 11.00 pod číslem letu SWT561 na letiště Casablanca Mohammed V (GMMN/CMN) v Maroku.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra AirSpotter.eu -> LKTB/BRQ Spotting Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3 ... 21, 22, 23
Strana 23 z 23

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Český překlad phpBB Czech - www.phpbbcz.com