Obsah fóra AirSpotter.eu AirSpotter.eu
European Plane Spotting and LKTB/ BRQ Spotting Forum
 
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace 
 ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Letadla
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra AirSpotter.eu -> Letectví
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Karel



Založen: 29.3.2007
Příspěvky: 982
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: čt prosinec 28, 2017 4:10 pm    Předmět: Citovat

citace:
Prozatím není jasné, jestli se objednávka vztahuje již na NG verzi, anebo dosavadní verzi UVP-E20.

Já si myslím, že to skoro jistě bude klasika E20, už proto, že se to má vyrábět v RF. Ale ono to má i svá úskalí. Ruská armáda se zpravidla nevybavuje stroji, kde by byla příliš závislá na dovozu náhradních dílů ze zemí NATO. Naposled, po roce 2014, řešili masivní záměnu ND z Ukrajiny, kteří jim z politického rozhodnutí odmítli ND dodávat.

O tom, že bude v maximální míře využívaná místní avionika se mluví od začátku. Co je ale pro mě tak trochu novinka, je způsob, jak řeší otázku motorů. Pro L-410 vyvíjí nový motor Klimov ВК-800С, modifikaci vrtulníkového motoru ВК-800В, který se osazuje třeba na Ka-126/226. To ale ještě možná není všechno. V jednom článku jsem četl, že rusku připravují elektrický pohon pro vrtulové stroje, v motoru mají být použity vysokoteplotní supravodiče (chlazené kapalným dusíkem). Snad příští rok by to mohlo být připraveno a prý dva takové motory jsou schopny pohánět 19 místné letadlo. Že by si tuto novinku chtěli vyzkoušet na Turboletech?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
MarekV
Site Admin


Založen: 25.3.2007
Příspěvky: 1589
Bydliště: LKTB/BRQ Brno Tuřany

PříspěvekZaslal: pá leden 26, 2018 8:40 pm    Předmět: Citovat

MarekV napsal:
Smutná zpráva ale přišla z Nepálu, kde v sobotu 27. května havaroval jeden z letounů L-410UVP-E20 (9N-AKY) společnosti Goma Air (nově přejmenované jako Summit Air) během přiblížení na letiště Lukla. Stroj údajně kvůli mlze zavadil o strom během závěrečné fáze přiblížení, načež vrazil do horského úbočí asi tři metry pod úrovní dráhy. Po strmém svahu následně sklouzal o dalších zhruba dvě stě metrů níže. Jednalo se o nákladní let, takže na palubě byly tři osoby, z nichž dvě utrpěly smrtelná zranění.

Nehoda Turboletu v Nepálu neměla naštěstí na osud tohoto typu u společnosti Goma Air/Summit Air žádný negativní vliv. Patrné je to z faktu, že tato společnost v loňském roce rozšířila flotilu o další tři kusy, takže v současnosti provozuje již 4 letouny L-410UVP-E20, byť tyto stroje nebyly zakoupeny přímo u výrobce, jako tomu bylo u prvních dvou (9N-AKY a 9N-AKZ). Nejprve loni v únoru převzala dva Turbolety od ruské regionální aerolinky PANH, která má základnu na letišti v Ulan-Ude. Obě čtyřistadesítky byly vyrobeny v roce 2014, první z nich (výrobního čísla 2912) absolvovala zálet jako OK-SLW, načež v Rusku sloužila pod značkou RA-67038, v Nepálu létá pod značkou 9N-AMG. Druhá (výrobního čísla 2914) byla zalétána jako OK-JDP, posléze létala jako RA-67039, v Nepálu nyní slouží jako 9N-AMH. Pěkné fotografie z dodání těchto dvou strojů jsou v této reportáži. V listopadu pak obohatil nepálskou flotilu další Turbolet, který létá jako 9N-AMP, což by měl být stroj výrobního čísla 2919, který předtím sloužil jako ZS-ZAA u Air Express Algeria.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
MarekV
Site Admin


Založen: 25.3.2007
Příspěvky: 1589
Bydliště: LKTB/BRQ Brno Tuřany

PříspěvekZaslal: út červenec 10, 2018 9:31 pm    Předmět: Citovat

Příznivce sledování zajímavých letů na Flightradaru by mohlo zaujmout, že aktuálně probíhá vůbec první přelet Atlantského oceánu bezpilotním letadlem kategorie MALE (Medium Altitude, Long Endurance). Jedná se o nový stroj General Atomics MQ-9B SkyGuardian (registrace N190TC), jenž míří do Velké Británie, kde se zúčastní leteckého dne RIAT ve Fairfordu.

Více informací o letu či stroji samotném je k nalezení zde: http://www.ga-asi.com/trans-atlantic-flight
Let lze sledovat pod tímto odkazem: https://www.flightradar24.com/N190TC (signál se občas ztrácí, v době psaní tohoto příspěvku letoun letěl ve výšce 27 tisíc stop (8 230 metrů) rychlostí 170 uzlů (315 km/h) nad kanadskou provincií Ontario).
Nutno podotknout, že se ale nejedná o první let bezpilotního letadla přes Atlantik jako takový. Dřívějším přeletům jsem se věnoval v jednom z dílů seriálu Druhých sto let: http://airspotter.eu/Download/TAM-5.pdf.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
MarekV
Site Admin


Založen: 25.3.2007
Příspěvky: 1589
Bydliště: LKTB/BRQ Brno Tuřany

PříspěvekZaslal: ne červenec 22, 2018 12:35 pm    Předmět: Citovat

Karel napsal:
[...] Možná by stálo za to upřesnit, že výroba L-410 v uralském УЗГА v Jekatěrinburgu má začít příští rok, kdy by chtěli vyrobit 6 mašinek. V 2019 plánují modifikaci hydroplán. [...]

Na internetu se již objevily první snímky Turboletu vybaveného plováky. Vypadá to úžasně: fotografie.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
MarekV
Site Admin


Založen: 25.3.2007
Příspěvky: 1589
Bydliště: LKTB/BRQ Brno Tuřany

PříspěvekZaslal: po září 03, 2018 6:36 pm    Předmět: Citovat

MarekV napsal:
Karel napsal:
[...] Možná by stálo za to upřesnit, že výroba L-410 v uralském УЗГА v Jekatěrinburgu má začít příští rok, kdy by chtěli vyrobit 6 mašinek. V 2019 plánují modifikaci hydroplán. [...]

Na internetu se již objevily první snímky Turboletu vybaveného plováky. Vypadá to úžasně: fotografie.

Plovákový Turbolet opustil montážní halu a zahájil zkoušky na vodní hladině, což je opět fotograficky zdokumentováno: fotografie 1 a fotografie 2.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Karel



Založen: 29.3.2007
Příspěvky: 982
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: ne září 09, 2018 11:19 am    Předmět: Citovat

I když trochu mrzí, že se to nestalo v Kunovicích, ale v UZGA v Rusku (jak lze poznat i z ruských nápisů), přejme nové modifikaci hodně úspěchů. Rozhodně jí ty plováky sluší. Jedná se o stroj s imatrikulací RF-67758 (v zimě si už vyzkoušel lyže), který po testech na Volze v Tverské oblasti přeletěl na Hydroaviasalon-2018 do černomořského Gelendžiku.

K dispozici jsou 3 nové varianty podvozku - kromě plováků lyže a větší kola pro zvýšenou průchodností terénem. Rovněž vozík na vytažení z vody a výbava na záměnu podvozků. Za zmínku stojí i změna zakončení VOP u hydroplánu, neumím říct, k čemu přesně slouží.

Plováky jsou navrženy Speciální oborovou konstrukční kanceláří experimentální konstrukce letadel Moskevského leteckého institutu a vyrobeny (stejně jako lyže) v orenburgské Strele.

http://www.ato.ru/content/uzga-osnastil-samolet-l-410uvp-e20-tremya-novymi-shassi?sea=32766
https://topwar.ru/146572-na-volge-prohodjat-ispytanija-poplavkovogo-varianta-l-410.html
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
bumper



Založen: 29.9.2008
Příspěvky: 168
Bydliště: Brno - LKCM

PříspěvekZaslal: út září 18, 2018 2:09 pm    Předmět: Citovat

Nevím kam to dát, tak to dám sem Smile Přišlo mi to docela zajímavý.

https://plus.google.com/u/0/102735676718207477057/posts/fG6u4e1XtMq
_________________
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Karel



Založen: 29.3.2007
Příspěvky: 982
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: čt září 20, 2018 5:07 pm    Předmět: Citovat

Pokud by vás zajímal pohled na vzlet nebo přistání hydro varianty Turboletu, můžete se kouknout na video (3:40....8:00):
https://youtu.be/66Vo2BMAsBA

V komentáři je zmínka o novém motoru VK-800S (ВК-800С). Tento motor už existuje v několika prototypech a aktivně se testuje. Typový certifikát by chtěli získat 2020 a hned začít sériovou výrobu. Nový motor by měl mít ve srovnaní s běžným H80-200 GE/Walter, příznivější výkon, rozměry, hmotnost i spotřebu, naopak z pohledu údržbových intervalů na tom je o něco hůře. Měl by ovšem být kompletně z domácích dílů.

Podobně ve videu výše je zmínka o vytěsnění z trhu západního konkurenta -DHC-6. Inu hůl sankcí má dva konce. Je více než jasné, že UZGA jde za svým cílem maximálně lokalizovat výrobu pro Rusko. Kunovickým zůstává NGčko a západní trhy. Držme palce, budou to hodně potřebovat.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
MarekV
Site Admin


Založen: 25.3.2007
Příspěvky: 1589
Bydliště: LKTB/BRQ Brno Tuřany

PříspěvekZaslal: čt září 20, 2018 8:12 pm    Předmět: Citovat

Je to nádhera. Turboletu to na plovácích a na vodě opravdu sluší. Taky se mi líbí ta modularita, že je to možné relativně snadno přestavět zpět na kolový podvozek.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Karel



Založen: 29.3.2007
Příspěvky: 982
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: čt listopad 29, 2018 8:50 pm    Předmět: Citovat

Mám pár novinek z Ruska, které určitě stojí za zmínku. Jen heslovitě:
- Nový motor PD-14 už má ruský typový certifikát a formálně tedy nic nebrání tomu, motory namontovat na nové MS-21
- MS-21 ovšem nabral trochu skluz, ruská homologace se odsunuje až na rok 2020
- Superjet bude mít možná dalšího provozovatele, zájem o 15 kousků jeví slovinská Adria.
- Největší zajímavostí ale je, že se stále hlasitěji hovoří o reinkarnaci 40 místného L-610.

Má to být svým způsobem náhrada za An-24, a i když si částečně konkuruje s Il-114 (52+ míst), zdá se, že je schopen získat státní i regionální podporu. Má se jednat o vývoj nového letounu na základě L-610, čemuž já rozumím tak, že by vzali dokumentaci L-610 a co nejvíc dílů by zaměnili za domácí tvorbu, od avioniky až po motory. Tak jak se aktuálně děje u L-410.

Berte to jako upoutávku a zbytek článku si přečtěte na webu:
http://www.rusaviainsider.com/russia-considers-40-seat-turboprop-based-let-l-610-design/
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Karel



Založen: 29.3.2007
Příspěvky: 982
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: út únor 26, 2019 10:03 pm    Předmět: Citovat

Náměstek ruského ministra dopravy Bočarov poinformoval o pokrocích v rozvoji výroby regionálních letadel. Nebudu článek citovat celý, jen pár ukázek:
citace:
- Pro letadlo je připravená ruská avionika, má vyšší kvalitu než Thales a navíc je levnější.
- Nyní se připravuje první zkušební série ruských motorů VK-800S s vrtulí ze Stupina
- Dokončený ruský výrobní závod UZGA má kapacitu 20 letadel/rok
- Certifikát na plováky už byl vydán, na certifikátu pro lyže se pracuje
- Na české kolegy necháváme plechařinu draku, všechna "vysoce intelektuální" část je lokalizovaná v Rusku
- Bylo rozhodnuto vzít do práce dokumentaci na L-610. Budou jej vyrábět v rámci lokalizace rovněž na UZGA

http://www.arms-expo.ru/news/grazhdanskaya_aviatsiya/o_lokalizatsii_l_410_i_l_610_v_rossii_i_zapuske_v_seriyu_il_114_300/?sphrase_id=15954978
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Karel



Založen: 29.3.2007
Příspěvky: 982
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: pá duben 12, 2019 6:08 pm    Předmět: Citovat

Jestli tu zatím nebyl odkaz na L-410 na lyžích, tak odteď už bude Smile
https://avatars.mds.yandex.net/get-zen_doc/168601/pub_5b28b72531578f00a8491e6e_5b28cab3ff713e00a8e1df4b/scale_2400
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
MarekV
Site Admin


Založen: 25.3.2007
Příspěvky: 1589
Bydliště: LKTB/BRQ Brno Tuřany

PříspěvekZaslal: ne duben 14, 2019 2:35 pm    Předmět: Citovat

Moc pěkný snímek! Taky jsem trochu pohledal a objevil další pěkné obrázky a dokonce i video.

Kromě toho jistě stojí za zmínku, že 30. března byl ve Voroněži zalétán transportní Iljušin Il-112V. Foto a video. Zaujalo mě, že na boku trupu za křídlem je nejspíš nachystaná příprava na astrokopuli (na podobný způsob, jako měla Catalina).
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
MarekV
Site Admin


Založen: 25.3.2007
Příspěvky: 1589
Bydliště: LKTB/BRQ Brno Tuřany

PříspěvekZaslal: ne duben 14, 2019 6:07 pm    Předmět: Citovat

MarekV napsal:
MarekV napsal:
Smutná zpráva ale přišla z Nepálu, kde v sobotu 27. května havaroval jeden z letounů L-410UVP-E20 (9N-AKY) společnosti Goma Air (nově přejmenované jako Summit Air) během přiblížení na letiště Lukla. Stroj údajně kvůli mlze zavadil o strom během závěrečné fáze přiblížení, načež vrazil do horského úbočí asi tři metry pod úrovní dráhy. Po strmém svahu následně sklouzal o dalších zhruba dvě stě metrů níže. Jednalo se o nákladní let, takže na palubě byly tři osoby, z nichž dvě utrpěly smrtelná zranění.

Nehoda Turboletu v Nepálu neměla naštěstí na osud tohoto typu u společnosti Goma Air/Summit Air žádný negativní vliv. Patrné je to z faktu, že tato společnost v loňském roce rozšířila flotilu o další tři kusy, takže v současnosti provozuje již 4 letouny L-410UVP-E20, byť tyto stroje nebyly zakoupeny přímo u výrobce, jako tomu bylo u prvních dvou (9N-AKY a 9N-AKZ). Nejprve loni v únoru převzala dva Turbolety od ruské regionální aerolinky PANH, která má základnu na letišti v Ulan-Ude. Obě čtyřistadesítky byly vyrobeny v roce 2014, první z nich (výrobního čísla 2912) absolvovala zálet jako OK-SLW, načež v Rusku sloužila pod značkou RA-67038, v Nepálu létá pod značkou 9N-AMG. Druhá (výrobního čísla 2914) byla zalétána jako OK-JDP, posléze létala jako RA-67039, v Nepálu nyní slouží jako 9N-AMH. Pěkné fotografie z dodání těchto dvou strojů jsou v této reportáži. V listopadu pak obohatil nepálskou flotilu další Turbolet, který létá jako 9N-AMP, což by měl být stroj výrobního čísla 2919, který předtím sloužil jako ZS-ZAA u Air Express Algeria.

Turbolety v Nepálu, zdá se, doprovází smůla. Dnes havaroval v Lukle další L-410 (9N-AMH), dle aktuálních zpráv zemřeli tři lidé. Z videa pořízeného průmyslovou kamerou je vidět, že stroj krátce po zahájení rozjezdu ke vzletu vybočil doprava a narazil do vrtulníku stojícího na heliportu. Snímky nehody například zde.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Karel



Založen: 29.3.2007
Příspěvky: 982
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: po září 02, 2019 6:14 pm    Předmět: Citovat

Na letošním aerosalonu MAKS-2019, konaném na žukovském letišti (tam, co nedávno po setkání s racky přistál v kukuřici A321), podepsaly Polární aerolinie (dceruška Jakutie) smlouvu s UZGA o dodávce 10ks L-610. Dodávky by měly proběhnout v letech 2023-25. Letoun by měl být modernizovaný, a navíc s větším MTOW, doletem i rychlostí.

https://polarair.ru/info/news/1257/

Na MAKSu byla letos rekordní návštěva skoro 600 tis., vystavovatelů bylo také hodně, měl tu premiéru MS-21 i Su-57E (exportní verze), ale také mnoho dalších věcí a letových ukázek. Například na Su-57 předvedli zkrácené přistání s vyhozením padáků ještě ve vzduchu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra AirSpotter.eu -> Letectví Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Strana 8 z 8

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Český překlad phpBB Czech - www.phpbbcz.com