Obsah fóra AirSpotter.eu AirSpotter.eu
European Plane Spotting and LKTB/ BRQ Spotting Forum
 
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace 
 ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Rozšíření a omezení provozu linek
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3 ... 24, 25, 26 ... 78, 79, 80  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra AirSpotter.eu -> LKTB/BRQ Spotting
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
David2



Založen: 17.4.2007
Příspěvky: 36

PříspěvekZaslal: út červenec 08, 2008 7:52 am    Předmět: Citovat

Taky si myslím, že je to velký průser. Pořád ještě doufám, že to nemusí být úplně definitivní. Už když Ryan oznámil ty 3 nové linky z Prahy a z Brna nic, tak jsem si říkal, že to je dost na pováženou. Ale že ještě Gironu zruší, to jsem nečekal. To je opravdu špatný signál pro všechny. Sad Sad
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
JackBrno



Založen: 5.12.2007
Příspěvky: 259

PříspěvekZaslal: út červenec 08, 2008 1:05 pm    Předmět: Citovat

Otázka je, jak moc by se na obsazenosti Girony podepsalo třeba zvýšení průměrných cen o 1/3. To by mohlo stačit na pokrytí dražší ropy a naopak by to ještě nemuselo moc lidí odradit. I když je otázka, jestli do Girony skutečně nelítali jen lidi za 10 cent vč. poplatků a podobné akce. Obsazenost byla relativně slušná a teď v sezóně je to určitě k 90%, ale je možné, že mimo sezónu létala většina lidí jen na kafe kvůli akčním cenám. Průměrnou cenu za letenku se nikdo kromě Ryana nedozví. A to se samozřejmě rentovat nemůže. Kdyby linka byla stabilně v plusu, nebyl by žádný důvod ji rušit.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
j.ree



Založen: 19.8.2007
Příspěvky: 209
Bydliště: Ostrava

PříspěvekZaslal: út červenec 08, 2008 8:35 pm    Předmět: Citovat

Caues,
v OSR se stavi bo z toho ma profit jeden clovek, nikoliv lide v kraji. To je k OSR a stavebnimu ruchu. Jack pise ze GRO ma obsazenost k 90%, ale na letectvi.cz jsem nasel:

Až do konce září létají letadla do Gerony čtyřikrát týdně. Jejich vytíženost za poslední dva měsíce se pohybuje kolem 66 procent. "To je ale jen údaj o počtu cestujících, ne o ekonomické stránce letů," řekl Plaček s tím, že vytíženost neřekne nic o tom, jak je linka zisková.

Podle Daniela D'Cavalla z tiskového odboru Ryanairu bude o budoucnosti linky do Gerony jasno během týdne. "Linku analyzujeme, nejsme ještě rozhodnuti, zda bude dál existovat," uvedl pro iDNES D'Cavallo.


Tak jak?
_________________
www.lkmt.cz | j.ree
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
slávek
Anonymní





PříspěvekZaslal: út červenec 08, 2008 8:53 pm    Předmět: Citovat

Tak nijak... zase se ukazuje že regionální letiště bez vlastního dopravce jsou dána všanc ekonomickým výsledkům LC (low cost nikoliv local carrier). Za 5 let pod krajem jenom 6 otevřených linek a z toho 3 neúspěšné to je věru slabá bilance.
Je su len zvjedaf bo budu chachaři brať tu Moskfu. Moc tej lince taky nedávám.
Slávek
Návrat nahoru
MrPexesso



Založen: 21.4.2008
Příspěvky: 16
Bydliště: BRQ

PříspěvekZaslal: út červenec 08, 2008 9:21 pm    Předmět: Citovat

j.ree napsal:
Caues,
v OSR se stavi bo z toho ma profit jeden clovek, nikoliv lide v kraji. To je k OSR a stavebnimu ruchu. Jack pise ze GRO ma obsazenost k 90%, ale na letectvi.cz jsem nasel:

...vytíženost za poslední dva měsíce se pohybuje kolem 66 procent...
Tak jak?

No já jsem se taky ptal na vytíženost té linky a bylo mi řečeno, že v posledních 2 měsících je v letadle vždycky cca 160 lidí. To mě celekm uklidnilo a říkal jsem si, že tu linku přece nezruší... Rolling Eyes
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Karel



Založen: 29.3.2007
Příspěvky: 982
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: st červenec 09, 2008 9:30 am    Předmět: Citovat

Myslím, že linka do GRO se celkem slušně zaváděla. Problém bych hledal hlavně v ceně paliva. Za poslední rok stoupla na dvojnásobek (v USD), palivo na 1 km a seat stojí už asi 0,7 Kč a nic nenasvědčuje tomu, že by cena JP měla přestat stoupat, nebo dokonce začít klesat. A to se zatím neplatí z JP ani DPH, ani spotřební daň (!), což se nelíbí třeba Kuchtové a ostatním zeleným. Ta pomatená osoba dokonce prosazovala, že by se daně začaly vybírat aspoň u vnitrostátních letů, tedy PRG-BRQ a PRG-OSR!
Do GRO je to ještě dál než do STN, přes 1400 km. V dnešních cenách jen za palivo - 1000 Kč. I když FR má asi hodně výhodné smlouvy, těžko si dovedu představit, že by se průměrná letenka mohla vyplatit v ceně pod nějakých 1200 Kč, zpáteční 2400 Kč. Je jasné, že tento cenový šok musí dopadnout na všechny aerolinky a LCC zvlášť. Ty budou muset začít brzy zdražovat, a tipnul bych si, že příští rok tak na dvojnásobek. Je jasné, že pokud se něco nestane, bude to pro reginální letiště a slabší společnosti pohroma. Jak se s tím vyrovná třeba SkyEurope si vůbec nedovedu představit. Ostatně i pro SW to bude problém - po zdražení nebude létat tolik lidí, ale za vyšší cenu budou určitě očekávat lepší standard služeb. Zvládnou to? A co ČSA, jak to na ně dopadne? Až už nebudou mít co prodat, nebudou i ony omezovat méně ziskové lety? Obávám se, že se nad leteckou dopravou stahují mraky a linka BRQ-GRO je jen jednou z prvních předzvěstí. Ale zároveň věřím, že tuto krizi letecká doprava přežije, a že rostoucí ekonomický potenciál Brna bude zárukou dalšího, i když pomalejšího, rozvoje. Uvidíme, jestli se GRO příští jaro do letového řádu vrátí, obávám se, že ceny by byly v tom případě už poněkud vyšší.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
slávek
Anonymní





PříspěvekZaslal: st červenec 09, 2008 10:00 am    Předmět: Citovat

Tak, Karel jako obvykle se zasvěcenou analýzou problému. Já si myslím, že teď je na pořadu dne rozvoj železniční dopravy, jen vpustit na koleje také jiné dopravce než ČD. Profit LKTB bych já viděl v blízkém budoucnu (pokud nemá jít společnost do ztráty) hlavně v masivním cargo provozu, který tady bude mít záhy výborné podmínky. Záleží ovšem na majiteli JMK jak se strategicky rozhodne. Pokud bude pokračovat v nekonečných jednáních o zavádění marginálních spojů s nevýznamnými dopravci (viz Zadar a Sibiř) a nepodaří se mu otevřít Paříž, Hahn a dejme tomu Amsterdam pro lety na sever tak to mohou brzy prodat. Chartery to neuživí si myslím já.
Slávek
Návrat nahoru
slávek
Anonymní





PříspěvekZaslal: st červenec 09, 2008 10:29 am    Předmět: Citovat

No jak tak o tom přemýšlím, tak mne napadlo proč třeba Malév na některých svých linkách westbound, které jistě nejsou 100% obsazené neudělá mezipřistání v Brně a nedobere pasažéry do cílových destinací. Je přistání a vzlet vč. poplatků tak drahé, že se nevyplatí?
Slávek
Návrat nahoru
Karel



Založen: 29.3.2007
Příspěvky: 982
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: st červenec 09, 2008 2:48 pm    Předmět: Citovat

Myslím, že poplatky pro 737 budou na LKTB tak kolem 20 000,- , takže asi 100-160 Kč/seat. Takže se vzletem a přistáním bych to odhadl (možná špatně) na něco víc než 200 Kč/seat. Při l/f 80%, dejme tomu +250Kč na letence.
Je to moc? Těžko říci, hraje zde roli i doba stání (vzpomeňme třeba dost odstrašující případ PMI-BRQ-OSR-PMI). Mně by připadalo brněnské mezipřistání celkem logické u letu OSR (-BRQ) - VIE (-BRQ) - OSR, aspoň tehdy, pokud CCA bude doopravdy provozovat nějaké lety na základě výběrového řízení a měli by v úmyslu s nimi pokračovat i po zkončení veřejné podpory. Nebo u některých volnějších letů ČSA ze Slovenska, to ale možná spíš v OSR.
Mimochodem jsem hodně zvědavý na linku z OSR do Moskvy. Ostraváci myslím lákali Rusy na vidinu velkého množství bussines klientů, cestujících přes Moskvu dále na východ, do Jižní Koreje a pod. Jestli je to pravda nebo ne, se ukáže koncem roku.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Karel



Založen: 29.3.2007
Příspěvky: 982
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: čt červenec 10, 2008 7:42 am    Předmět: Citovat

Mám tady jednu drobnou zprávičku, vydanou tiskovou agenturou Jutga-inform. Ve článku s nadpisem
Прямой авиарейс из Ханты-Мансийска в чешский Брно появится в ближайшее время (Přímý let z Chanty-Mansijsku do Brna se objeví brzy) píší o schůzce našeho konzula z Jekatěrinburgu, Miroslava Rameše, s několika vysokými představiteli Ch-M. Mimo jiné uvádi:
По его словам, сейчас ведутся переговоры с авиакомпаниями о вводе пассажирского рейса Ханты-Мансийск - Брно. (Podle jeho slov [Ramešoových] se v současnosti vedou rozhovory s leteckými společnostmi o zavedení pasažerského letu Ch-M - Brno)
Novou informací tedy je, že lety by měly být z Ch-M (já věřím i na mezipřistání v Jekatěrinburgu a/nebo Moskvě). Také poprvé oficiálně potvrzuje, že cílovým městem má být Brno (v to jsme všichni automaticky věřili). Dále to, že to pořád pokračuje. Špatnou zprávou je ten plurál "rozhovory s leteckými společnostmi" - ukazuje to, že ještě není jasný dopravce (UTAir), že jednání příliš nepostoupila. Doufejme, že vše dopadne dobře a někdy na podzim na BRQ uvítáme, třeba každý pátek, vzdáleného návštěvníka z moderního města uprostřed sibiřských močálů ( http://maps.google.com/maps?ll=55,48&spn=0.1,0.1&q=61,69.016667&z=4 ).

Zdroj:
http://www.m-vremya.ru/news/9472.html
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
xvick



Založen: 28.2.2008
Příspěvky: 90

PříspěvekZaslal: čt červenec 10, 2008 9:22 am    Předmět: Citovat

Nevim zda to uz nahodou tady neprobehlo, ale jen info z jednání Brna s vedením měst Nižněvartovska a Chanty-Mansijska ... V souvislosti se zavedením přímého leteckého spojení Brno-Moskva je nyní v jednání návaznost na tuto linku do Chanty-Mansijského autonomního okruhu Ruské federace. viz na http://www.brno.cz/index.php?nav01=2222&nav02=1249&nav03=11186&nav04=11835&nav05=12473
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
slávek
Anonymní





PříspěvekZaslal: čt červenec 10, 2008 11:13 am    Předmět: Citovat

No to se mi taky zdá logičtější než lítat přímo z Šanty do Brna. Myslím, že ta linka nemá potenciál naplnit celé letadlo ani 1x týdně. Poletí se do Moskvy a tam se přistoupí do Atlanta. xvick dík za info.
Slávek
Návrat nahoru
Karel



Založen: 29.3.2007
Příspěvky: 982
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: čt červenec 10, 2008 12:25 pm    Předmět: Citovat

Ta xvickova zpráva už starší, z března. Já si myslím, možná špatně, že když v poslední době hovoří setrvale o přímém rejsu, tak plánují opravdu přímý, ale kvůli palivu (je to asi 3500km) si nějaké mezipřistání třeba naplánují. Nabízí se po cestě především velkoměsto Jekatěrinburk, kde by mohli přistoupit další turisté, nebo možná (i) Moskva. A zase bych tak úplně bohatou sibiřskou naftařskou oblast nepodceňocal. Z Moskvy nebo Petrohradu k nám létá charterů plno, stejně tak řada linek, určitě dohromady o dost víc než deset letadel týdně, ze Sibiře zatím možná vůbec nic.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Hansb



Založen: 28.3.2007
Příspěvky: 212
Bydliště: BRQ/LKTB

PříspěvekZaslal: čt červenec 10, 2008 5:38 pm    Předmět: Citovat

No nevim teda jestli je budoucnost letiště v lince do Chanty cosi... věřím, že ty texty nejsou vymyšlený, ale přijde mi to prostě jako hovadina. Když nedokážou vyjednat ani Paříž....
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Jan Vojtek



Založen: 9.7.2008
Příspěvky: 50

PříspěvekZaslal: pá červenec 11, 2008 7:43 am    Předmět: Citovat

Jak To vlastne vypada s tou parizy? Uz jsem o tom dlouho nic neslysel.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra AirSpotter.eu -> LKTB/BRQ Spotting Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3 ... 24, 25, 26 ... 78, 79, 80  Další
Strana 25 z 80

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Český překlad phpBB Czech - www.phpbbcz.com