Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
slávek Anonymní
|
|
Návrat nahoru |
|
 |
MarekV Site Admin
Založen: 25.3.2007 Příspěvky: 1589 Bydliště: LKTB/BRQ Brno Tuřany
|
Zaslal: ne prosinec 09, 2007 6:10 pm Předmět: |
|
|
Zrovna jsem to také četl... Zajímalo by mě co to bylo přesně za letadlo... Každopádně to je smutné... |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Karel
Založen: 29.3.2007 Příspěvky: 982 Bydliště: Brno
|
|
Návrat nahoru |
|
 |
MarekV Site Admin
Založen: 25.3.2007 Příspěvky: 1589 Bydliště: LKTB/BRQ Brno Tuřany
|
Zaslal: út prosinec 11, 2007 7:45 pm Předmět: |
|
|
Na letectvi.cz se také objevil článek věnující se nehodě. Prakticky stejné informace jako na odkazech výše, ale až zde jsem objevil informaci, že řídící letového provozu upozorňovali pilota, že se vychyluje z kurzu. http://www.letectvi.cz/letectvi/Article64777.html. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Karel
Založen: 29.3.2007 Příspěvky: 982 Bydliště: Brno
|
Zaslal: st prosinec 12, 2007 9:34 am Předmět: |
|
|
To je hodně zajímavá informace. Také jsem četl, že na Žuljanech byla viditelnost na polovoně minima. tak jim doporučili G/A a divert na Borispol. A jestli se nepletu, tak v RF platí pořád poněkud jiné předpisy pro stroje domácí a zahraniční. Mám pocit že, TWR u domácích letů rozhoduje o povolení k přistání v závislosti na meteorologických podmínkách, u zahraničních letů rozhoduje kapitán. A možná tam také stále měří v m místo ve ft.
Jinak na Žuljanech je pochopitelně ILS (v novinách psali AILES), prý ale občas nebývá v provozu. Přistávat bez něj by se ale v mlze snad ani nepokoušeli, že by fungoval nějak špatně asi také není pravděpodobné, sklon glide slope je dan hlavně polohou antén. Podle mě v tom ale mohl také hrát (třeba jen psychologicky) roli fakt, že manželé Novákovi byli sami fandové do létání. Ale to jsou už jen bohapusté spekulace.
Soustrast všem, které tato ztráta zasáhla. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Karel
Založen: 29.3.2007 Příspěvky: 982 Bydliště: Brno
|
Zaslal: po březen 10, 2008 4:22 pm Předmět: |
|
|
Ještě mě napadlo, nikdo ze spotterů se na svých stránkách nevěnuje slavnějším brněnským leteckým incidentům. Mě by zajímal jeden. Nemáte někdo podrobnější informace o 737 Air Algerie, který přistával v r. 1974 na BRQ poté, co byl v PRG krátký na rwy 07 (díky neposednému severnímu pólu dnes rwy 06) a přišel o podvozkovou nohu. Naštěstí to stačil pilot zvednout a Brně pak později po dosednutí (na břicho?, 09/27?) očesal jeden motor. Ale nikomu se tehdy nic nestalo a po opravě stroj odletěl. Slyšel jsem už o té nehodě různé, poněkud si odporující, informace.
 |
|
Návrat nahoru |
|
 |
MarekV Site Admin
Založen: 25.3.2007 Příspěvky: 1589 Bydliště: LKTB/BRQ Brno Tuřany
|
Zaslal: po březen 10, 2008 7:47 pm Předmět: |
|
|
Karel: No popravdě řečeno, rubrika o haváriích letadel na LKTB mě napadla v první půlce ledna, kdy to bylo deset let od zřícení Turboletu na finálním přiblížení na dráhu 28, ale nějak jsem na to potom pozapomněl. O havárii Algerie jsme se zapovídali na loňské Convention v Praze, kde byly nějaký fotky právě mašin této společnosti, tak se zde probíralo, jestli je to právě ona mašina, bohužel se nikam nedopátralo, spíš tedy se to pak něčím zamluvilo... Mohl bych poprosit o nějaké odkazy, popřípadě nějaký jiný zdroj, kde se o tom hovoří více? |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Karel
Založen: 29.3.2007 Příspěvky: 982 Bydliště: Brno
|
|
Návrat nahoru |
|
 |
MarekV Site Admin
Založen: 25.3.2007 Příspěvky: 1589 Bydliště: LKTB/BRQ Brno Tuřany
|
Zaslal: po březen 10, 2008 10:14 pm Předmět: |
|
|
Díky moc za odkazy. Oba dva jsou velice zajímavé. V prvním mě potěšilo, že byla uvedená i registrace onoho Boeingu. Při dalším pročítání jsem si všiml i zmínky o pádu Pilatusu 12 krátce po vzletu v Brně. Shodou okolností jsem před pár lety mluvil přímo s očitým svědkem tohoto pádu. Ten druhý odkaz, sice psaný humornou formou, mi přijde rovněž zajímavý, především, že jej napsal člověk, který se v té době pohyboval přímo na letišti. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Karel
Založen: 29.3.2007 Příspěvky: 982 Bydliště: Brno
|
Zaslal: út březen 11, 2008 12:08 pm Předmět: |
|
|
Také je zajímavé, že ten Bulík měl v době nehody ani ne půl roku. Po opravě pak ještě sloužil déle než 30 let. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
MarekV Site Admin
Založen: 25.3.2007 Příspěvky: 1589 Bydliště: LKTB/BRQ Brno Tuřany
|
Zaslal: so duben 05, 2008 7:14 pm Předmět: |
|
|
Pilot uhořel při pádu ultralightu. A další podobné nadpisy se dnes objevily na informačních serverech, viz například zde: http://www.novinky.cz/clanek/136931-pilot-uhorel-po-padu-ultralightu.html
Měl jsem dnes možnost si tuto událost poslechnout téměř online. Neměl jsem sice naladěnou frekvenci AirCon Miroslav, na které se toho možná událo více,
ale při "běžném" poslechu frekvence Tuřany Věž jsem poslouchal zajímavý provoz, kdy se brněnský Eurocopter EC 135 callsign Kryštof 04 vracel z Kyjova do Bohunické nemocnice, krátce na to jihlavský Bell 427 callsign Kryštof 12 letěl do Dětské nemocnice. Toto ještě nemělo s havárií nic společného a je poměrně běžné, že se v Brně setkávají dva záchranné vrtulníky. Po nějaké chvíli se ohlásil Kryštof 12, že odlétá zpět do Jihlavy. Pár okamžiků poté se ohlásil pilot ultralightu, volačku si již nepamatuji, a hlásil na Tuřany Věž, že je na letišti v Miroslavi havárie. Řídící z věže jeho zprávu přetlumočil vrtulníkům, jestli by tam mohl někdo zaletět. Ujal se toho Bell 427 Kryštof 12, který byl již v tu dobu u Ořechova. Přeladili jej na Miroslavskou frekvenci, na kterou jsem taky přeladil, ale nikdo se zde neozýval... |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Karel
Založen: 29.3.2007 Příspěvky: 982 Bydliště: Brno
|
|
Návrat nahoru |
|
 |
JackBrno
Založen: 5.12.2007 Příspěvky: 259
|
Zaslal: st březen 04, 2009 1:48 pm Předmět: |
|
|
Při výjezdu se stojánky (kde stojí zády k hale) na pojížděčku musí letadlo zatočit o 90° vlevo nebo vpravo. No a to se nepodařilo. Údajně selhala hydraulika, takže letadlo nezatočilo dostatečně a nefungovaly ani brzdy. Ovšem mohl hydrauliku taky zapomenout zapnout, protože letadlo vyjíždělo tentokrát nestandartně jen na jeden motor (kvůli nahazování z pozemního vzuchového agregátu), takže letadlo ještě nebylo ve vzletové konfiguraci s pozapínanými všemi systémy, jak se obvykle ze stojánky vyjíždí. Nebo taky prostě jen nemusel dávat dostatečný pozor kam jede a zaměnit si okrajovou čáru pojížděčky se středovou vodící. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Karel
Založen: 29.3.2007 Příspěvky: 982 Bydliště: Brno
|
Zaslal: út březen 10, 2009 11:28 am Předmět: |
|
|
citace: | ...kvůli nahazování z pozemního vzuchového agregátu |
To měli polámané APUčko? |
|
Návrat nahoru |
|
 |
JackBrno
Založen: 5.12.2007 Příspěvky: 259
|
Zaslal: ne březen 15, 2009 10:06 am Předmět: |
|
|
Karel napsal: | citace: | ...kvůli nahazování z pozemního vzuchového agregátu |
To měli polámané APUčko? |
Jj, u Atlantu je to naprosto běžné, ty jejich 737-300 patří k nejstarším a docela často přiletí s nefunkčním APU. Popř. je funkční jen elektrická sekce, ale ne vzduchová, takže nemůže poskytnout tlakový vzduch pro nahození motorů. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
|