AirSpotter.eu Forum Index AirSpotter.eu
European Plane Spotting and LKTB/ BRQ Spotting Forum
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Rozšíření a omezení provozu linek
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 77, 78, 79, 80  Next
 
Post new topic   Reply to topic    AirSpotter.eu Forum Index -> LKTB/BRQ Spotting
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Karel



Joined: 29 Mar 2007
Posts: 982
Location: Brno

PostPosted: Thu Feb 21, 2019 3:46 pm    Post subject: Reply with quote

Vypadá to, že ve hře nemusí být jen MUC:
Quote:
„V co možná nejkratší době chceme jednat s jiným dopravcem a buď linku obnovíme opět do Mnichova, nebo budeme řešit jinou destinaci, která ji nahradí,“ řekla brněnská primátorka Markéta Vaňková.

Zdroj: https://brnensky.denik.cz/zpravy_region/letecky-do-mnichova-nejdriv-v-zari-20190218.html
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Karel



Joined: 29 Mar 2007
Posts: 982
Location: Brno

PostPosted: Sat Feb 23, 2019 10:34 am    Post subject: Reply with quote

Myslím, že ještě stojí za zamyšlení, jaké má feeding z BRQ možnosti. Vynechme z naší úvahy pro jednoduchost P2P cestující. Co potřebujeme:
1. Hub velkého síťového dopravce v dosahu několika set km
2. Síťového dopravce, který má o rozvoj feedingu z BRQ zájem
3. Někoho, kdo to fyzicky odlétá

K bodu 1 - Nabízí se pomerně omezený výběr VIE, FRA, MUC, WAW, potom s výhradami PRG (omezená nabídka), AMS (velmi daleko)

K bodu 2:
- AUA (neprojevuje zájem, asi spoléhá, že se k nim do VIE Moraváci nějak dopraví sami)
- DLH (je/byla zavedená, ale neprojevuje moc zájem, lidi odrazovala uměle vyšroubovanými cenami, asi BRQ nemá v plánu rozvoje, nebo to bere jako území sestřičky AUA)
- LOT (neznámá, loni se snažili expandovat, létají třeba KSC, jedná s nimi prý OSR...)
- ČSA (nevěřím)

K bodu 3 - To je to nejjednodušší, za peníze se někdo najde. Pokud by se nejednalo přímo o onoho síťového dopravce, BRQ by třeba obsloužili i VanAir Europe (pro začátek třeba 4-5 x L410, podle mě optimální varianta). Podle poznámky na FB mám pocit že se do toho chce zamíchat i Fischer (ale B738 v žádném případě nenaplní) - ti by mohli mít výhodu, že by na BRQ mohli nocovat.

Jak jste asi vycítili, já bych na místě radních rozjel současně dvě varianty jednání:
- MUC buď s DLH nebo ACMI (c/s) s VAA. Pokud by se druhá možnost rozjela tak, že by to VAA nestíhal, mohli by tam vložit třeba jednu rotaci DLH s něčím větším.
- WAW s LOTem případně zase c/s s VAA


VAA, poté co je vykousali z GB, lítají linky, pokud vím jen v Jugošce, letadla by měli, servis také, co víc si přát. Pouze by kraj musel zrušit podmínku přetlakované kabiny.


Last edited by Karel on Tue Feb 26, 2019 4:29 pm; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
MarekV
Site Admin


Joined: 25 Mar 2007
Posts: 1589
Location: LKTB/BRQ Brno Tuřany

PostPosted: Sun Feb 24, 2019 10:40 am    Post subject: Reply with quote

Přiznám se, že to s tím Van Airem mě napadlo taky, když jsem byl v týdnu na letišti a opět viděl před Aeroservisem stojící letadla. Byla by to pro něj skvělá příležitost, když většina letadel stojí bez využití. Samozřejmě, komfort Turboletu by byl oproti jiným strojům menší, ale kdyby taková linka fungovala spolehlivě a v časech, které dávají cestujícím smysl, mohlo by to velice dobře fungovat.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Karel



Joined: 29 Mar 2007
Posts: 982
Location: Brno

PostPosted: Sun Feb 24, 2019 12:45 pm    Post subject: Reply with quote

MarekV wrote:
...Samozřejmě, komfort Turboletu by byl oproti jiným strojům menší, ale kdyby taková linka fungovala spolehlivě a v časech, které dávají cestujícím smysl, mohlo by to velice dobře fungovat.

Nevím, jak pro koho, ale pro mě je důležitější počet frekvencí než materiál potahu sedaček nebo decibely v kabině. Pokud máme srovnat 5h čekání na přípoj s hodinkou mírného nepohodlí v letadle, o čem tu hovoříme? To možná pro některé cestující byznysem, kteří využívají čas na letišti k bujarému popíjení v salónku, není čekání na přípoj zabitým časem Smile.

Klíčový ale zůstává postoj DLH (popř. LOT, AUA) - pokud oni nebudou mít, tak jako dosud zájem a budou linku i nadále dusit prakticky dvojnásobně vysokými cenami letenek, žádný velký rozvoj čekat nemůžeme.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Karel



Joined: 29 Mar 2007
Posts: 982
Location: Brno

PostPosted: Mon Apr 15, 2019 5:44 pm    Post subject: Reply with quote

Jelikož město prodloužilo termín odevzdání nabídek z 13. května do 24. června, vypadá to že zatím nemají z čeho vybírat.

Jedna možnost je, že se nikdo nehlásí a čekají, jestli nakonec někdo nevyplave. Objektivně vzato, moc kandidátů v MUC zrovna není. Jediná logická volby by totiž bylo, aby si to lítala DLH sama (případně to pro ni někdo operoval, ideálně VAA 3-4x denně Smile )
Pro každého jiného je tam podle mě docela tvrdá podmínka c/s s DLH (s kým jiným, když se poptává MUC). Mám pocit, že dojednat korektní obchodní podmínky nebude vůbec snadné. Pro feeding je klíčem cena přestupních letenek a minimální počet rotací. To, co předvedli s bmi nemá velký smysl opakovat.

Uvidíme, nechme se překvapit.

Quote:
...Kraj intenzivně s dopravci jedná a tento týden se uskutečnilo kontraktační jednání samospráv s dopravci v Hannoveru...


V Hanoveru jsem vymyslel jedině někoho z TUI group, třeba z Bruselu? Ale to by nebyl feeding, ale p2p, hlavně pro politiky
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
MarekV
Site Admin


Joined: 25 Mar 2007
Posts: 1589
Location: LKTB/BRQ Brno Tuřany

PostPosted: Thu Aug 08, 2019 7:43 pm    Post subject: Reply with quote

MarekV wrote:
Karel wrote:
Do toho u u nás na LKTB znějí zase nářky Flying Academy, že je Kratina chce z letiště vykousat...

Ano, ty nářky se ozývají už od jara. Ale není to jen Flying Academy, koho se kroky ze strany Letiště potažmo Accolade dotýkají, ale dopad mají na všechny provozovatele z oblasti všeobecného letectví působící v Tuřanech, jak jsem tu zmiňoval v létě. Ovšem kvůli své velikosti je FA nejvíce vidět. A jak to vypadá, nejspíš skutečně bude muset brněnské letiště opustit, viz článek na iDnes. Dle všeho je to vyvrcholení dlouholetého ne úplně harmonického vztahu mezi činností leteckých škol a vedením brněnského letiště, které konečně získalo páku, jak se s nimi vypořádat. Osobně to nepovažuji za rozumný krok a ani si nemyslím, že Accolade v brzké době promění letiště tak, že by letecký výcvik znamenal do budoucna zásadní překážku.

Brněnské letiště sveřepě pokračuje v nově nastolené strategii po vzoru cimrmanovského "postavil si hospodu, ale lezli mu tam lidi", takže dělá vše pro to, aby na letišti létalo co nejméně letadel. Jinak řečeno, pokračuje v likvidaci všeobecného letectví. Po Flying Academy se musí s bizarními (čti nesmyslnými až hloupými) zásahy ze strany vedení Letiště potýkat i Herbst Aero. Pro více informací dnešní článek na iDnes. Z doprovodné fotodokumentace je poměrně hezky vidět, že nová "opatření" nemají pomáhat, ale co nejefektivněji škodit. Přiznávám, že mě mrzí, jakým směrem se tuřanské letiště vydalo.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Karel



Joined: 29 Mar 2007
Posts: 982
Location: Brno

PostPosted: Mon Aug 12, 2019 9:07 pm    Post subject: Reply with quote

MarekV wrote:
Brněnské letiště sveřepě pokračuje v nově nastolené strategii ... aby na letišti létalo co nejméně letadel. ...Přiznávám, že mě mrzí, jakým směrem se tuřanské letiště vydalo.

Já tomu především vůbec nerozumím, co tím sledují. Jestli je chtějí vykousat, co tím mohou získat? Potřebují tu plochu s hangáry k jinému podnikání, nebo si chtějí naklonit místní obyvatelstvo snížením hluku? Řeči o bezpečnosti jsou skoro jistě jen záminkou. Stejně tak je divné, jak od toho dává ruce pryč JMK. Nechápu...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
MarekV
Site Admin


Joined: 25 Mar 2007
Posts: 1589
Location: LKTB/BRQ Brno Tuřany

PostPosted: Fri Aug 16, 2019 9:05 pm    Post subject: Reply with quote

Taky do toho příliš nevidím, ale ze střípků informací, které jsem za poslední léta sesbíral, to vypadá na souhru celé řady jevů. V dřívějšku se nejvíce mluvilo o tom, že všeobecné letectví je z hlediska poměru nároků a přínosů pro letiště vcelku nevýhodné. Přílet jednoho dopraváku je zkrátka pro letiště lukrativnější byznys než lety deseti malých Cessen. Kromě toho po příchodu Accolade se začalo proslýchat, že se objevila myšlenka sbourat ÚLy, kde sídlí primárně všeobecné letectví, a na jejich místě postavit něco z komerčního hlediska výnosnějšího. Mimo jiné nové hangáry pro bizjety/bizpropy, kterých rok od roku v Brně přibývá, a kterým současné hangáry už nepostačují. Iluze o samaritánství brněnského letiště bych si nedělal. Jestli v důsledku aktuálních opatření klesne hluk v okolí, půjde téměř jistě jen o pozitivní externalitu, nikoli nějaký zamýšlený cíl poháněný snahou vyjít vstříc okolnímu obyvatelstvu. Jsem zvědavý, co přinesou v tomto směru zbylé měsíce letošního roku.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Karel



Joined: 29 Mar 2007
Posts: 982
Location: Brno

PostPosted: Mon Aug 19, 2019 8:54 am    Post subject: Reply with quote

MarekV wrote:
Iluze o samaritánství brněnského letiště bych si nedělal....

Tak ze samaritánství bych Kratinu rozhodně nepodezříval. Ale ani z toho, že se vzdá byť malé části zisku, aby měli zaměstnanci větší pohodu. Chápu, že GA není velký byznys, ale na druhé straně tam ty lidi stejně má, a asi ho nic nestojí, pokud v mezerách mezi dopraváky obslouží i pár "papíráků". Ale možná to špatně chápu, třeba by mohl snížit stav zaměstnanců, pokud by vykousal GA.

Já bych si dokázal například představit, že tam v tichosti připravuje cargo hub, a pak by to smysl začalo dávat, protože pak by mu tam už GA mohla překážet a mohl by potřebovat uvolnit prostor. Moc na to ale nevěřím.

Nebo je to jen nějaký emotivní úlet, a nemá význam v tom hledat smysl. To by byl spíš úkol pro JMK, aby požádali nájemce letiště, aby jim svou strategii objasnil. Řeči, že nemohou vstupovat do vztahů dvou soukromých subjektů neobstojí, ať už proto, že majitelem a pronajímatelem letiště je JMK nebo proto, že do letiště kraj a město každý rok investují.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Karel



Joined: 29 Mar 2007
Posts: 982
Location: Brno

PostPosted: Mon Sep 02, 2019 7:02 pm    Post subject: Reply with quote

Při posledních prohlášení hejtmana bylo nejen potvrzeno, že žádný zájemce o feeding z/do BRQ zájem neprojevil, ale že létat by se mohlo nejdříve za rok. Hodně času prý potřebují na odsouhlasení Bruselem...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
MarekV
Site Admin


Joined: 25 Mar 2007
Posts: 1589
Location: LKTB/BRQ Brno Tuřany

PostPosted: Sun Dec 01, 2019 12:06 pm    Post subject: Reply with quote

MarekV wrote:
Tak trochu jako pověstný blesk z čistého nebe bylo dnešní oznámení, že od 2. dubna 2019 spustí Ryanair novou linku mezi Brnem a Berlínem. Létat by se mělo dvakrát týdně, a to v úterý a sobotu. Úterní rotace bude v Brně probíhat příletem v 12.30 a odletem v 12.55. V sobotu má letadlo přilétat ve 14.00 a odlétat ve 14.25.

Více zde.

Jak překvapivě spojení Brna s Berlínem začalo, tak i končí. Ryanair tento týden oznámil, že 28. března 2020 tuto linku zruší. Více zde.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
MarekV
Site Admin


Joined: 25 Mar 2007
Posts: 1589
Location: LKTB/BRQ Brno Tuřany

PostPosted: Tue Mar 03, 2020 6:01 pm    Post subject: Reply with quote

V důsledku opatření přijímaných v souvislosti s aktuálně se šířícím virem bude od 5. března pozastavena i letecká linka mezi Brnem a epidemií zasaženým Milánem. Prozatím bude linka přerušena na dobu 14 dní, poté se uvidí, zda dojde k jejímu obnovení, bude-li situace pozitivnější, anebo k prodloužení jejího přerušení.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
MarekV
Site Admin


Joined: 25 Mar 2007
Posts: 1589
Location: LKTB/BRQ Brno Tuřany

PostPosted: Fri Mar 13, 2020 12:22 pm    Post subject: Reply with quote

Jako důsledek nově přijatých opatření v boji proti šířícímu se viru budou od soboty 14. března na dobu nejméně třiceti dní zcela zrušeny všechny lety s cestujcícími (pravidelné i charterové) na/z brněnského letiště. Nákladní lety a lety všeobecného letectví by měly (zatím) fungovat bez omezení.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Karel



Joined: 29 Mar 2007
Posts: 982
Location: Brno

PostPosted: Mon Apr 06, 2020 7:57 pm    Post subject: Reply with quote

Nevíte, kdy by mohli do Brna dorazit Babišem ohlášení nakažení Francouzi? Jen hádám, že by je mohla dopravit A310 Bundeswehru, třeba registrace 10+27. Nebo máte někdo jiné zprávy?

Už jsem si i našel částečnou odpověď na FB Provoz BRQ, pro dnešek byl let zrušen, ale snad by to mohl být F-UJCG a let FAF401. V tuto chvíli sedí podle FR24 v Marseille. Podle některých zdrojů byl let zrušen z důvodu zlepšení situace ve Francii. Další dny ukážou.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
MarekV
Site Admin


Joined: 25 Mar 2007
Posts: 1589
Location: LKTB/BRQ Brno Tuřany

PostPosted: Tue Apr 07, 2020 9:29 am    Post subject: Reply with quote

Ano, měla to být francouzská vojenská A330MRTT. Letoun nejprve přeletěl ze základy Istres-Le Tubé do Lucemburku, odkud měl pokračovat do Brna. Měl již podaný letový plán s očekávaným časem příletu v 15.37, ten byl ale nakonec zrušený. Vysvětlení, proč došlo ke zrušení letu, se postupně objevila tři: a) situace ve Francii se z ničeho nic zlepšila a najednou tak byl dostatek lůžek; b) ošetřující lékař nedoporučil transport pacientů; c) jednomu z pacientů se přítižilo natolik, že byl převoz odvolán. Těžko soudit, co bylo skutečnou příčinou. Zatím to vypadá spíše na to, že akce byla zrušena úplně, nikoli jen odložena. Jako spotteři nicméně stále zůstáváme v pohotovosti.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    AirSpotter.eu Forum Index -> LKTB/BRQ Spotting All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 77, 78, 79, 80  Next
Page 78 of 80

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group