|
AirSpotter.eu European Plane Spotting and LKTB/ BRQ Spotting Forum
|
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Karel
Založen: 29.3.2007 Příspěvky: 982 Bydliště: Brno
|
Zaslal: pá duben 06, 2007 8:06 pm Předmět: Rozvoj letiště 2 |
|
|
Před pár dny se na airways.cz vedla diskuse o délce naší RWY 10/28. A protože je to téma, které jsme tu už řešili, a nedávno se mi dostal do ruky nový územní plán, vězte, že v něm je již zakreslená VPD prodloužená na 3100m (směrem od Brna). Už jsem v tom duchu i upravil známý plánek, Marek by ho možná již brzy měl zveřejnit v rubrice Budoucnost.
Připomínám, že se jedná pouze o územní plán, což nic neříká o tom, kdy se prodložení má realizovat, zda letos, za 10 let, nebo třeba nikdy. Znamená to jen a jen to, že tato plocha včetně ochranných pásem je pro prodloužení letiště rezervována a nikomu tam (bez změny ÚP) rozhodně nepovolí postavit cokoli jiného. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Ondra
Založen: 28.3.2007 Příspěvky: 99
|
Zaslal: pá duben 06, 2007 8:22 pm Předmět: Re: Rozvoj letiště 2 |
|
|
Karel napsal: | Před pár dny se na airways.cz vedla diskuse o délce naší RWY 10/28. A protože je to téma, které jsme tu už řešili, a nedávno se mi dostal do ruky nový územní plán, vězte, že v něm je již zakreslená VPD prodloužená na 3100m (směrem od Brna). Už jsem v tom duchu i upravil známý plánek, Marek by ho možná již brzy měl zveřejnit v rubrice Budoucnost.
Připomínám, že se jedná pouze o územní plán, což nic neříká o tom, kdy se prodložení má realizovat, zda letos, za 10 let, nebo třeba nikdy. Znamená to jen a jen to, že tato plocha včetně ochranných pásem je pro prodloužení letiště rezervována a nikomu tam (bez změny ÚP) rozhodně nepovolí postavit cokoli jiného. |
hmhm, to zní zajímavě, to se budou muset přesouvat aj NDB markery pod dráhou a u Prací, ne?
De z toho plánku poznat kam až ta rwy půjde? jesti to vyjde do úrovně zahrádek jak sou v současné době světla, nebo jestli to půjde dál a bude třeba nějakej násep nebo sloupy? |
|
Návrat nahoru |
|
|
Karel
Založen: 29.3.2007 Příspěvky: 982 Bydliště: Brno
|
Zaslal: pá duben 06, 2007 8:29 pm Předmět: |
|
|
Jestli se mají přesouvat i NBD netuším, ale mohl bych to zkusit zjistit. Jinak těch 450m+ není zase tolik, RWY končí ještě poměrně daleko před tím dolíkem... |
|
Návrat nahoru |
|
|
Ondra
Založen: 28.3.2007 Příspěvky: 99
|
Zaslal: pá duben 06, 2007 8:31 pm Předmět: |
|
|
Karel napsal: | Jestli se mají přesouvat i NBD netuším, ale mohl bych to zkusit zjistit. Jinak těch 450m+ není zase tolik, RWY končí ještě poměrně daleko před tím dolíkem... |
jj, díky.. já si to právě nedokázal představit jak je to až daleko
jinak ty NDB by se podle mě přesouvat měly, protože pokud mám znalosti, tak by měly bejt v nějaké dané vzdálenosti od prahu dráhy, ale je možné že to je jinak.. nerad bych někoho mystifkoval |
|
Návrat nahoru |
|
|
Karel
Založen: 29.3.2007 Příspěvky: 982 Bydliště: Brno
|
Zaslal: pá duben 06, 2007 8:42 pm Předmět: |
|
|
Jestli se mají přesouvat i NBD netuším, ale mohl bych to zkusit zjistit. Jinak těch 450m+ není zase tolik, RWY končí ještě poměrně daleko před tím dolíkem... |
|
Návrat nahoru |
|
|
Karel
Založen: 29.3.2007 Příspěvky: 982 Bydliště: Brno
|
Zaslal: pá duben 06, 2007 8:44 pm Předmět: |
|
|
Ještě doplňuji - poměrně daleko=350m |
|
Návrat nahoru |
|
|
MarekV Site Admin
Založen: 25.3.2007 Příspěvky: 1589 Bydliště: LKTB/BRQ Brno Tuřany
|
|
Návrat nahoru |
|
|
Hansb
Založen: 28.3.2007 Příspěvky: 212 Bydliště: BRQ/LKTB
|
Zaslal: so duben 07, 2007 12:45 am Předmět: |
|
|
Docela zajímavý je i Logistic park. Podle plánu má být tam, kde jsou nyní budovy pro letištní personál(jestli to jsou teda ty červeně zakreslené budovy), docela by mě zajímalo, jak to chtějí vyřešit.... |
|
Návrat nahoru |
|
|
Ondra
Založen: 28.3.2007 Příspěvky: 99
|
Zaslal: so duben 07, 2007 5:12 pm Předmět: |
|
|
a to co je naznačený tam kde je teďka sokolník, to je co ??
jako nejdůležitější se mi ovšem jeví to, že zůstane spotterský místo u Herbstu |
|
Návrat nahoru |
|
|
Karel
Založen: 29.3.2007 Příspěvky: 982 Bydliště: Brno
|
Zaslal: ne duben 08, 2007 3:29 pm Předmět: |
|
|
Je to tak, že Logistik park bude ležet celý až na poli za vlečkou, s těmi provozními budovami letiště se mi nechtělo kreslit, tak jsou tam jen obě odbavovací haly a jejich parkoviště. A kde je sokolník nevím, tak nevím jak kreagovat. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Karel
Založen: 29.3.2007 Příspěvky: 982 Bydliště: Brno
|
Zaslal: po duben 09, 2007 3:16 pm Předmět: |
|
|
To Ondra:
O těch markerech a NDB jsem nic konkrétního nezjistil, ale já si také myslím, že budou chtít oba přeložit, i když pro určení vzdálenosti jsou asi pro piloty důležitější DME. Aspoň MM je třeba přeložit určitě, co se týče OM/NBD, ten je dnes asi 4,3 km od THR (obvyklá vzdálenost je snad 7km), takže už dnes je nějak "moc blízko"... |
|
Návrat nahoru |
|
|
Ondra
Založen: 28.3.2007 Příspěvky: 99
|
Zaslal: po duben 09, 2007 7:58 pm Předmět: |
|
|
Karel napsal: | To Ondra:
O těch markerech a NDB jsem nic konkrétního nezjistil, ale já si také myslím, že budou chtít oba přeložit, i když pro určení vzdálenosti jsou asi pro piloty důležitější DME. Aspoň MM je třeba přeložit určitě, co se týče OM/NBD, ten je dnes asi 4,3 km od THR (obvyklá vzdálenost je snad 7km), takže už dnes je nějak "moc blízko"... |
no sokolník je naproti terminálu přes rwy, tj. východně od Herbstu, jak sou nyní různé křoviny, právě na tom plánku je něco naznačený aj tam..
šak ale DME je součástí VORu, ne? já si jen pamatuju matně (a nevim jestli sem to dobře pochopil) že ty markery mají dle předpisu bejt ve stanovený vzdálenosti od prahu dráhy, aby se vědělo kde letadlo je (jak daleko od dráhy, tj, za jak dlouho bude nad dráhou) pokud letí za podmínek nízké viditelnosti.. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Karel
Založen: 29.3.2007 Příspěvky: 982 Bydliště: Brno
|
Zaslal: út duben 10, 2007 10:56 am Předmět: |
|
|
Ondra:
Ty velké čtverečky podél jižní hranice (70x75m) by podle mě mohly být plánované hangáry. Ale v té radionavigaci zase tak úplně kovaný nejsem, mám za to, že na LKTB je DMA+VOR (BNO) přibližně u středu VPD a druhý DMA (BO) v místě landing zóny 28. Pak jsou tam ty dva markery (OM a MM), OM (outter) je kombinovaný s NDB. A samozřejmě vysílače (majáky) pro ILS (kat. I-nejnižší) - localizer a glide slope. To je myslím ale vše, pak už jen světla... |
|
Návrat nahoru |
|
|
Karel
Založen: 29.3.2007 Příspěvky: 982 Bydliště: Brno
|
Zaslal: út duben 10, 2007 11:04 am Předmět: |
|
|
Abych nezapomněl, ten MM má být myslím 0,6 NM před dráhou a OM asi 3,5 NM, ale je u něj velká tolerance. A markery slouží pilotům jen pro kontrolu, při přeletu jim zablikají světýlka a oni si zkontrolují výšku. Jo a někdy bývá u THR ještě třetí, inner marker (IM), ale ten u ILS kat I asi nemá moc velký význam, dráhu už v tu chvíli pilot vidí. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Ondra
Založen: 28.3.2007 Příspěvky: 99
|
Zaslal: st duben 11, 2007 11:04 am Předmět: |
|
|
Karel napsal: | Abych nezapomněl, ten MM má být myslím 0,6 NM před dráhou a OM asi 3,5 NM, ale je u něj velká tolerance. A markery slouží pilotům jen pro kontrolu, při přeletu jim zablikají světýlka a oni si zkontrolují výšku. Jo a někdy bývá u THR ještě třetí, inner marker (IM), ale ten u ILS kat I asi nemá moc velký význam, dráhu už v tu chvíli pilot vidí. |
no šak právě, z toho usuzuju, že když se bude prodlužovat dráha, měly by se posouvat markery..
(jestli sem tady někde zaměnil NDB a marker, tak to proto že to navenek vypadá stejně, tak to se omlouvám )
takže už se snad chápeme |
|
Návrat nahoru |
|
|
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
|
|