 |
AirSpotter.eu European Plane Spotting and LKTB/ BRQ Spotting Forum
|
View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Karel
Joined: 29 Mar 2007 Posts: 982 Location: Brno
|
Posted: Fri Apr 06, 2007 8:06 pm Post subject: Rozvoj letiště 2 |
|
|
Před pár dny se na airways.cz vedla diskuse o délce naší RWY 10/28. A protože je to téma, které jsme tu už řešili, a nedávno se mi dostal do ruky nový územní plán, vězte, že v něm je již zakreslená VPD prodloužená na 3100m (směrem od Brna). Už jsem v tom duchu i upravil známý plánek, Marek by ho možná již brzy měl zveřejnit v rubrice Budoucnost.
Připomínám, že se jedná pouze o územní plán, což nic neříká o tom, kdy se prodložení má realizovat, zda letos, za 10 let, nebo třeba nikdy. Znamená to jen a jen to, že tato plocha včetně ochranných pásem je pro prodloužení letiště rezervována a nikomu tam (bez změny ÚP) rozhodně nepovolí postavit cokoli jiného. |
|
Back to top |
|
 |
Ondra
Joined: 28 Mar 2007 Posts: 99
|
Posted: Fri Apr 06, 2007 8:22 pm Post subject: Re: Rozvoj letiště 2 |
|
|
Karel wrote: | Před pár dny se na airways.cz vedla diskuse o délce naší RWY 10/28. A protože je to téma, které jsme tu už řešili, a nedávno se mi dostal do ruky nový územní plán, vězte, že v něm je již zakreslená VPD prodloužená na 3100m (směrem od Brna). Už jsem v tom duchu i upravil známý plánek, Marek by ho možná již brzy měl zveřejnit v rubrice Budoucnost.
Připomínám, že se jedná pouze o územní plán, což nic neříká o tom, kdy se prodložení má realizovat, zda letos, za 10 let, nebo třeba nikdy. Znamená to jen a jen to, že tato plocha včetně ochranných pásem je pro prodloužení letiště rezervována a nikomu tam (bez změny ÚP) rozhodně nepovolí postavit cokoli jiného. |
hmhm, to zní zajímavě, to se budou muset přesouvat aj NDB markery pod dráhou a u Prací, ne?
De z toho plánku poznat kam až ta rwy půjde? jesti to vyjde do úrovně zahrádek jak sou v současné době světla, nebo jestli to půjde dál a bude třeba nějakej násep nebo sloupy? |
|
Back to top |
|
 |
Karel
Joined: 29 Mar 2007 Posts: 982 Location: Brno
|
Posted: Fri Apr 06, 2007 8:29 pm Post subject: |
|
|
Jestli se mají přesouvat i NBD netuším, ale mohl bych to zkusit zjistit. Jinak těch 450m+ není zase tolik, RWY končí ještě poměrně daleko před tím dolíkem... |
|
Back to top |
|
 |
Ondra
Joined: 28 Mar 2007 Posts: 99
|
Posted: Fri Apr 06, 2007 8:31 pm Post subject: |
|
|
Karel wrote: | Jestli se mají přesouvat i NBD netuším, ale mohl bych to zkusit zjistit. Jinak těch 450m+ není zase tolik, RWY končí ještě poměrně daleko před tím dolíkem... |
jj, díky.. já si to právě nedokázal představit jak je to až daleko
jinak ty NDB by se podle mě přesouvat měly, protože pokud mám znalosti, tak by měly bejt v nějaké dané vzdálenosti od prahu dráhy, ale je možné že to je jinak.. nerad bych někoho mystifkoval  |
|
Back to top |
|
 |
Karel
Joined: 29 Mar 2007 Posts: 982 Location: Brno
|
Posted: Fri Apr 06, 2007 8:42 pm Post subject: |
|
|
Jestli se mají přesouvat i NBD netuším, ale mohl bych to zkusit zjistit. Jinak těch 450m+ není zase tolik, RWY končí ještě poměrně daleko před tím dolíkem... |
|
Back to top |
|
 |
Karel
Joined: 29 Mar 2007 Posts: 982 Location: Brno
|
Posted: Fri Apr 06, 2007 8:44 pm Post subject: |
|
|
Ještě doplňuji - poměrně daleko=350m |
|
Back to top |
|
 |
MarekV Site Admin
Joined: 25 Mar 2007 Posts: 1589 Location: LKTB/BRQ Brno Tuřany
|
|
Back to top |
|
 |
Hansb
Joined: 28 Mar 2007 Posts: 212 Location: BRQ/LKTB
|
Posted: Sat Apr 07, 2007 12:45 am Post subject: |
|
|
Docela zajímavý je i Logistic park. Podle plánu má být tam, kde jsou nyní budovy pro letištní personál(jestli to jsou teda ty červeně zakreslené budovy), docela by mě zajímalo, jak to chtějí vyřešit.... |
|
Back to top |
|
 |
Ondra
Joined: 28 Mar 2007 Posts: 99
|
Posted: Sat Apr 07, 2007 5:12 pm Post subject: |
|
|
a to co je naznačený tam kde je teďka sokolník, to je co ??
jako nejdůležitější se mi ovšem jeví to, že zůstane spotterský místo u Herbstu  |
|
Back to top |
|
 |
Karel
Joined: 29 Mar 2007 Posts: 982 Location: Brno
|
Posted: Sun Apr 08, 2007 3:29 pm Post subject: |
|
|
Je to tak, že Logistik park bude ležet celý až na poli za vlečkou, s těmi provozními budovami letiště se mi nechtělo kreslit, tak jsou tam jen obě odbavovací haly a jejich parkoviště. A kde je sokolník nevím, tak nevím jak kreagovat. |
|
Back to top |
|
 |
Karel
Joined: 29 Mar 2007 Posts: 982 Location: Brno
|
Posted: Mon Apr 09, 2007 3:16 pm Post subject: |
|
|
To Ondra:
O těch markerech a NDB jsem nic konkrétního nezjistil, ale já si také myslím, že budou chtít oba přeložit, i když pro určení vzdálenosti jsou asi pro piloty důležitější DME. Aspoň MM je třeba přeložit určitě, co se týče OM/NBD, ten je dnes asi 4,3 km od THR (obvyklá vzdálenost je snad 7km), takže už dnes je nějak "moc blízko"... |
|
Back to top |
|
 |
Ondra
Joined: 28 Mar 2007 Posts: 99
|
Posted: Mon Apr 09, 2007 7:58 pm Post subject: |
|
|
Karel wrote: | To Ondra:
O těch markerech a NDB jsem nic konkrétního nezjistil, ale já si také myslím, že budou chtít oba přeložit, i když pro určení vzdálenosti jsou asi pro piloty důležitější DME. Aspoň MM je třeba přeložit určitě, co se týče OM/NBD, ten je dnes asi 4,3 km od THR (obvyklá vzdálenost je snad 7km), takže už dnes je nějak "moc blízko"... |
no sokolník je naproti terminálu přes rwy, tj. východně od Herbstu, jak sou nyní různé křoviny, právě na tom plánku je něco naznačený aj tam..
šak ale DME je součástí VORu, ne? já si jen pamatuju matně (a nevim jestli sem to dobře pochopil) že ty markery mají dle předpisu bejt ve stanovený vzdálenosti od prahu dráhy, aby se vědělo kde letadlo je (jak daleko od dráhy, tj, za jak dlouho bude nad dráhou) pokud letí za podmínek nízké viditelnosti.. |
|
Back to top |
|
 |
Karel
Joined: 29 Mar 2007 Posts: 982 Location: Brno
|
Posted: Tue Apr 10, 2007 10:56 am Post subject: |
|
|
Ondra:
Ty velké čtverečky podél jižní hranice (70x75m) by podle mě mohly být plánované hangáry. Ale v té radionavigaci zase tak úplně kovaný nejsem, mám za to, že na LKTB je DMA+VOR (BNO) přibližně u středu VPD a druhý DMA (BO) v místě landing zóny 28. Pak jsou tam ty dva markery (OM a MM), OM (outter) je kombinovaný s NDB. A samozřejmě vysílače (majáky) pro ILS (kat. I-nejnižší) - localizer a glide slope. To je myslím ale vše, pak už jen světla... |
|
Back to top |
|
 |
Karel
Joined: 29 Mar 2007 Posts: 982 Location: Brno
|
Posted: Tue Apr 10, 2007 11:04 am Post subject: |
|
|
Abych nezapomněl, ten MM má být myslím 0,6 NM před dráhou a OM asi 3,5 NM, ale je u něj velká tolerance. A markery slouží pilotům jen pro kontrolu, při přeletu jim zablikají světýlka a oni si zkontrolují výšku. Jo a někdy bývá u THR ještě třetí, inner marker (IM), ale ten u ILS kat I asi nemá moc velký význam, dráhu už v tu chvíli pilot vidí. |
|
Back to top |
|
 |
Ondra
Joined: 28 Mar 2007 Posts: 99
|
Posted: Wed Apr 11, 2007 11:04 am Post subject: |
|
|
Karel wrote: | Abych nezapomněl, ten MM má být myslím 0,6 NM před dráhou a OM asi 3,5 NM, ale je u něj velká tolerance. A markery slouží pilotům jen pro kontrolu, při přeletu jim zablikají světýlka a oni si zkontrolují výšku. Jo a někdy bývá u THR ještě třetí, inner marker (IM), ale ten u ILS kat I asi nemá moc velký význam, dráhu už v tu chvíli pilot vidí. |
no šak právě, z toho usuzuju, že když se bude prodlužovat dráha, měly by se posouvat markery..
(jestli sem tady někde zaměnil NDB a marker, tak to proto že to navenek vypadá stejně, tak to se omlouvám )
takže už se snad chápeme  |
|
Back to top |
|
 |
|
|
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum
|
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|