|
AirSpotter.eu European Plane Spotting and LKTB/ BRQ Spotting Forum
|
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Karel
Založen: 29.3.2007 Příspěvky: 982 Bydliště: Brno
|
Zaslal: st únor 29, 2012 4:00 am Předmět: Reporty, pozdravy a postřehy |
|
|
Před časem jsme tu řešili, že je stále těžší se svést s nějakou sovětskou klasikou, třeba Tu-154. Já jsem na přelomu roku vymyslel plán, že bych se na jednu služebku svezl s CCG BRQ-DME, pak přestup (od nového roku de facto převoz mikrobusem pod eskortou ) na Transaero a na závěr jako bonbónek hodinka a půl v Jak-42D. Plán to byl skvělý, kdyby CCG nezavřeli krám. Trochu smutně jsem kupoval letenku z VIE, ale utěšoval jsem se, jak si užiji aspoň ten Jak… Nakonec jsem ho pouze viděl parkovat zasněžený na ploše, neboť společnost, asi v rámci zkvalitnění služeb, ho nahradila CRJ 200, a nejspíš kvůli vytíženosti této mašinky odložila let o několik hodin, z odpoledne na noc…
Takže tak, to že máte v kapse letenku na Jak-42D, ještě neznamená, že se s ním opravdu svezete. Ještě si dělám malinkou naději, že třeba aspoň cestou zpátky…
Naposledy upravil Karel dne čt duben 14, 2016 8:36 pm, celkově upraveno 1 krát. |
|
Návrat nahoru |
|
|
MarekV Site Admin
Založen: 25.3.2007 Příspěvky: 1589 Bydliště: LKTB/BRQ Brno Tuřany
|
Zaslal: po duben 02, 2012 6:07 pm Předmět: |
|
|
Karle, jaké bylo nakonec polétání po Rusku? Povedl se alespoň na tom zpátečním letu ten Jak, anebo opět letělo CRJ? |
|
Návrat nahoru |
|
|
Karel
Založen: 29.3.2007 Příspěvky: 982 Bydliště: Brno
|
Zaslal: po duben 09, 2012 8:38 am Předmět: |
|
|
Ještě jsem pořád v Asii, takže se zpáteční cestou uvidíme za měsíc, dva. Ale cesta sem nebyla špatná, užili jsme si i důkladné odmražování, jak je tady taková trochu přezaměstnanost, tak jsme třeba dostali foloumáka i na úplně přehledném a prakticky prázdném astanském letišti, prožili jsme si na DME zajímavou proceduru eskortovaného převozu z mezinárodního prstu do domácího, nestěžuji si... Jen jsem si bohužel nevychutnal toho Jakovleva a nemohl jsem letět z BRQ... |
|
Návrat nahoru |
|
|
MarekV Site Admin
Založen: 25.3.2007 Příspěvky: 1589 Bydliště: LKTB/BRQ Brno Tuřany
|
Zaslal: po duben 09, 2012 8:04 pm Předmět: |
|
|
Aha, tak to se velmi těším na Tvé dojmy a postřehy z celého pobytu tam na východě. Ať se všechno vyvede a hlavně šťastně docestuj domů. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Karel
Založen: 29.3.2007 Příspěvky: 982 Bydliště: Brno
|
Zaslal: út duben 10, 2012 8:46 am Předmět: |
|
|
Rád popovídám o zdejší přírodě, mentalitě lidí, nebo třeba o eroplánech, nejlépe na 24hodinovce . Je to tu fajn, příjemní a pohostinní lidé, už je tu několik dní prakticky léto, ale už se těším domů |
|
Návrat nahoru |
|
|
Karel
Založen: 29.3.2007 Příspěvky: 982 Bydliště: Brno
|
Zaslal: st únor 17, 2016 8:08 pm Předmět: |
|
|
V úterý jsem se zase vracel na chvilku do Rumunska. Bylo to docela zajímavé, tak jsem si řekl, že se o to s vámi podělím, třeba to i někoho inspiruje k výletu.
Rád cestuji vlakem a tak jsem do Budapešti vyrazil po železnici. V nových vagonech bylo pohodlí, čisto, teplo, z Brna na jih jsme tiše svištěli tmou a na displeji stále svítilo 160 km/h. Není úplně jasné proč jsme tolik pospíchali, protože v Břeclavi jsme pak podle jízdního řádu skoro hodinu stáli a v Bratislavě pak ještě půl. Do Budapešti jsme však dorazili načas, a protože jsem nepospíchal a měl jen malé zavazadlo, použil jsem místo obligátního taxi metro a autobus (doufám, že si zaměstnavatel na to nezvykne). Je to překvapivě snadné, jízdenky se prodávají v automatech kde se dá platit (i bezkontakní) kartou. Metro s jedním přestupem a pak autobus 200E na letiště. Potřebujete 2 jednorázové jízdenky za 350HUF (myslím, že vůči Kč je to asi 0,1x). Nejdřív jedete 3 zastávky velmi pěkným "zeleným" metrem, kde si užijete čisté, vzdušné architektury, elegance, inspirativních proporcí a ladných tvarů bez zbytečných ozdob. Po přestupu na "modrou" linku také nevyjdete z úžasu - těžko to nějak popsat a nepomlouvat. Snad by se dalo říci, že jak ve stanicích, tak i soupravách naleznou zalíbení různí sebemrskači, asketici a nepřátelé luxusu. Nemusíte se však bát, že zabloudíte, jedete až na konečnou (také přes stanici Nepligét, kde zastavují Jančurovy autobusy).
Přestup na autobus je opět jednoduchý, označíte si v něm druhou jízdenku a vystoupíte až na konečné u vstupu do letištního terminálu. Pokud máte do odletu čas, můžete zajít do asi 5min vzdáleného muzea letadel, kde na trávě stoji přibližně desítka strojů, od Li-2 (najdi pět rozdílů proti Dakotě), přes Andulky, Il-14 a 18, Jak-40 až po Tu-134 a 154. Viděl jsem, že tam lidé chodili minimálně dovnitř 154, já jsem nakonec odolal, protože začalo foukat a pršet, a raději jsem se vrátil do pohostinného terminálu. Zajdu příště. Pro úplnost, vstupné pro dospělé je 1500 HUF.
Letištní terminál 2A a 2B je přehledný, dole přílety, nahoře odlety. Starý terminál 1 se už nepoužívá. Já jsem byl docela překvapený, když už hodinu se před odletem se mi objevilo na tabuli Gate 2B-Boarding. Terminál byl docela volný, snad jen u jednoho nástupního mostu stálo letadlo. Gate 2...6 jsou brány, které vedou dolů na plochu, původně to asi měly být nástupní místa pro autobusy. Trochu jsem byl zmatený, motalo se tam strašně mnoho lidí, s Maďary se moc nedomluvíte. Když jsem ale sešel dolů, dostal jsem se do jakéhosi oploceného koridoru, který vedl asi 100m do nějakého plechového baráku, co vypadal jako menší sklad. Všichni tam kupodivu mířili, tak jsem šel také. Jestli ten barák vypadal zvenku tak trochu jako sklad, tak uvnitř vypadal jako sklad úplně. Podlaha z hrubého betonu, jakýmisi pletivy rozdělená na oddělené části, lidé se tam pletli přes sebe, když hledali svůj let. Není to příliš velká stavba, rozměr to má možná 35x20m, není tam prostě nic, co by připomínalo letištní terminál. Kromě košů na měření palubních zavazadel od WZZ, RYR a EZY. Kdo si chce sednout, tak jedině se probojovat k obvodové stěně a sednout si na betonový sokl. Pokud vám ovšem v cestě nestojí nějaký plot nebo řetěz. Jako terminál opravdu hodně LC. Fakt. Představte si že se tam mačká 500 lidí. Nedalo mi to a aspoň mobilem jsem udělal pár obrázků.
https://www.zonerama.com/Foto-K/Album/1199659
Na prvním je vidět za červenobílými panely přístupový zadrátovaný chodníček, na posledním je nad křídlem celý LC "terminál". Doufám, že je to jen nějaké provizorium...
Nástup do letadla byl pěšky, trošku pršelo a foukalo, ale nic strašného. Let byl vyprodaný, volná místa by se dala spočítat na prstech. Náš eroplán byl jeden z nejstarších ve flotile WZZ - HA-LPL. Kromě mírně opotřebované koženky na sedadlech jsem ale žádné jiné příznaky ošuntělosti nepozoroval. Let byl sice krátký, ale docela zajímavý. Vzlétli jsme z RWY13L a po nepatrné úpravě kurzu pokračovali směr Rumunsko. Celou cestu nás doprovázely tak výrazné turbulence, že se ani neprodávaly nápoje apod. Naštěstí je A320 docela velké letadlo, tak se to houpání a drncání dalo vydržet. Jen jakési dítě tam plakalo a válelo se po zemi a pár lidí vyrazilo na WC. Jak už jsem psal, byl to jen krátký let, sotva jsme stihli nastoupat do FL310, už pilot zahájil sestup. Na dráhu RWY07 v TGM jsme se blížili z přímého směru, pokud během přiblížení bylo něco jako čtvrtá zatáčka, tak to v tom houpání úplně zaniklo. Spíš jsem byl trochu překvapený, jak brzo hoši vysunuli podvozky, byli jsme ještě docela vysoko nad mraky. Trochu jsem přemýšlel, jestli to nemá něco společného s turbulencemi. Nebo s rychlostí sestupu. Nevím.
Hlavní zážitek bylo ale přistání. Houpalo to s námi i ve finále na ILS a ve chvíli dosednutí nebyla podélná osa letounu tak úplně rovnoběžná s osou RWY. Bylo to působivé - hlavní podvozky, okamžitě příďový a v plné rychlosti boční manévr, abychom nevyjeli do trávy. Člověk není zvyklý při přistání padat na souseda. Dosedali jsme malinko za touch down, trochu zabralo i srovnání letadla, a tak nám ještě kluci předvedli jak umí s A320 na suché dráze naplno brzdit. RWY je tu docela krátká (2100m), úplně bez paralelní TWY, takže, pokud by nestihli odbočit na stojánku, museli by se na dráze otáčet. Takto v textu to moc nevynikne, ale v reálu to bylo ráz na ráz - hlavní, dum, dum, příďový, hop na souseda, šup do uličky, a už visíme v pásech a venku naplno hučí motory s obraceči tahu. Pro toho, kdo má rád létání, je to přistání, na které rád zavzpomíná. Skoro vždycky se najde v letadle někdo, kdo při přistání tleská, teď se ale takový nikdo neprojevil. Bylo to nespravedlivé, myslím, že si to hoši v kokpitu zasloužili.
Na závěr se ještě vrátím k těm LC terminálům - Rumunsko je mimo Schengen a na příletu tu všem kontrolují pasy. Jenže místnost je malá a i přes zakroucené labyrinty se tam vejde sotva polovina lidí z letadla. Ostatní, včetně mě, stojí na povětří venku. Aspoň mohu na vlastní kůži hodnotit vítr, který si tak pěkně hrál s naším eroplánem.
Došla mi transakce z banky - kurz HUF při platbě kartou je necelých 8,9hal, čili jednorázová jizdenka vyjde asi na 31Kč. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Karel
Založen: 29.3.2007 Příspěvky: 982 Bydliště: Brno
|
Zaslal: út duben 12, 2016 9:23 pm Předmět: |
|
|
Zprávu z letu BRQ-MUC (-SBZ) zkusím napsat trochu obšírněji, třeba se budou někomu mé zkušenosti hodit.
Mám koupenou společnou letenku DLH na dva lety – BRQ-MUC a MUC-SBZ. Když jsem se ale pokusil online odbavit na webu DLH, napsalo mi to, že se mám odbavit u druhého dopravce. Na stránkách BMI mi to ovšem umožnilo odbavit si pouze první let. Trochu mě to udivilo a pojal jsem podezření, jestli mi vůbec budou ochotni přeložit kufr v MUC na následný spoj. Čekat u kolotoče jsem si dovolit nemohl, nemusel bych stihnout následující let, protože v MUC mám mezi příletem a odletem jen 60 minut. Pro jistotu jsem si proto dal zakázané předměty na kraj kufru, abych je v případě potřeby mohl vyhodit a vzít si své zavazadlo na palubu. Později jsem si ověřil, že si do kabiny berou lidé i docela velké kufry a nikomu to nevadí.
Odbavení v BRQ proběhlo v příjemné atmosféře, milá paní za přepážkou mi vysvětlila, že ani ona mi nedokáže odbavit následný let, že se o tom s DLH už delší dobu bez výsledku dohadují. Nicméně kufr mně v MUC přeloží a nemusím se o něj vůbec starat. Letenky má prý koupeno 16 lidí, já jsem zatím 12. A uvidíme, jestli přijdou ještě další. Nakonec přišli všichni.
Bezpečnostní kontrola rovněž velmi příjemná, poklidná domácká atmosféra, pár vlídných vět a úsměvy k tomu. Okukuji v tranzitu své spolucestující a docela jsem překvapen, že převládají mladí baťůžkáři. Lidi, kteří vypadají na služební cestu bych asi spočítal na prstech jedné ruky. Pokud je někdo z pasažérů cizinec, tak jsem ho neodhalil. Dva z nich kouří v kuřácké kleci, na klavír nikdo nehraje a já nahlížím přes sklo, kolik asi vystoupí lidí z MUC. Mám trochu zastíněný pohled, ale myslím, že jich bylo 16-17. A byli to naopak převážně cesťáci.
Tentokrát přiletěl dlouhý EMB145, takže naše hrstka se v letadle skoro ztratila. Kožené sedačky sice už poskytly spočinutí nejedné zadnici, ale celkově nepůsobilo letadlo nijak omšele. Rozmístění sedaček 1+2 zajišťuje, že máte okénko nebo uličku jistou. Trochu to připomíná CRJ200, co kdysi do BRQ létal. Při volbě sedaček doporučuji dlouhonohým vzít v potaz, že kabina má malý průměr a u okénka už zabíhá do prostoru pro nohy. Takže volte buď A (jako já), nebo E do uličky. Stewardka byla asi Angličanka, protože jí rozumím akorát Thank you.
Ani se nechce věřit, že mezi tolika prázdnými sedadly může vzniknout problém, že někdo obsadí cizí místo. Ale stalo se, pán s paní, asi cestovali poprvé a vůbec netušili, že sedadla jsou číslovaná a každý má nějaké přiřazené. Zaskládali se na cizím místě trochu kufry, takže to dalo chvilku práce, než si přesedli.
Pojíždět jsme začali přesně na minutu, na RWY27 jsme vjeli z TWY D, někde ve 2/3 délky. Vzlet byl zajímavý, lehounké letadlo zrychlovalo jak o život, beton ubíhal těsně pod mýma nohama, poněkud hlučnější motory dávaly o sobě řádně vědět. Nevím, jestli se na tom podepsaly tyto okolnosti, ale měl jsem subjektivní pocit, že vzlet byl hodně strmý, že jsem takovou svíčku snad ještě ani nezažil. Byla nízká oblačnost a než jsem se stačil rozhlédnout, už jsme byli v mracích. Stoupali jsme rychle, oči se ani nestačily přizpůsobovat nárůstu světla. Chvíli trvalo, než jsem si uvědomil, že už jsme naklonění v levé zatáčce nad mraky a já koukám shora na horní hranici oblačnosti osvětlenou sluncem. Let pokračoval přes Mikulov a podél Alp, zemi jsme téměř neviděli, všude pod námi byla hustá oblačnost, která zakrývala i vrcholky hor. Až při německé hranici se oblačnost roztrhala a tak jsem pozoroval malebné meandry hraniční řeky Salzach a pole s tím odstínem jarní zelené, který je k vidění právě jen teď.
V kapse sedadla byl časopis BMI s fotografií Brna na první stránce. Pro Brňáky bod navíc. Let je kratinký, dostali jsme jen malé občerstvení, výběr ze dvou baget a pití podle výběru – včetně vína a piva. Bohužel nic teplého, kávu, čaj – nevím, jestli je to tak pokaždé, nebo se to nepovedlo jen dnes. Jsou to, spolu s nemožností se odbavit na netu anebo v BRQ i na pokračující let, hlavní záporné body.
Po chvíli už klesáme na RWY26R MUC a po dovedení těsně nad dráhu v prostoru majáku ILS pilot ještě chvíli váhá s přistáním a letí těsně nad drahou, možná 200-300m – nevím, jestli záměrně, nebo jestli se prázdnému eroplánu nechce na zem. Samozřejmě vzpomenu na Tu-204 RedWings a VKO. My jsme však šťastně dosedli a absolvovali zajímavou okružní jízdu po celém letišti vedeni foloumákem, až jsme nakonec zaparkovali kdesi vzadu u hangáru s bizjety. Musím se usmát, když vzpomenu, jak k našemu éru přistavili dva velké letištní autobusy. Těch 16 pax se rozptýlilo v prvním a vyjelo k terminálu č. 2. podél silnice, která podjíždí mosty, na nichž nahoře pojíždí letadla. Do terminálu jsme dorazili přesně v čase podle letového řádu.
Mé obavy z přesunu na navazující let se ukázaly zbytečné – vše je na letišti dobře značené, nahoru po jezdících schodech (byl jsem dost vpředu, ale co jsem viděl, tak jsem byl na transfer jediný, ostatní mířili k východu v přízemí!) , po pár desítkách metrů check-in přepážky DLH, žádné fronty, udržovaná dáma, která hovoří anglicky tak, že jsem jí rozuměl každé slovo, odbavila mě, poptala se na zavazadlo, vytiskla palubní lístek a ukázala cestu – doleva a nahoru po schodech. Menší fronta na pasovou kontrolu, u samoobslužných kontrol úplně prázdno. Nahoře pojízdné chodníky, a když jsem došel ke svému gate H41, nechtělo se mi ani věřit, že jsem to zvládl za 15 min od zastavení busu. Takže, není opravdu třeba se bát.
Zmíním se ještě o následném letu do Rumunska, do Sibiu, což je město asi jako Brno, 160km od největšího transylvánského letiště Kluž. Z MUC tam létá denně CRJ900. Rotace jsou ve skutečnosti 3, dvakrát denně Lufthansa a jedenkrát národní dopravce Tarom. Tentokrát nebyl Canadair úplně plný, asi mezi 80 a 90%, takže nás mohlo letět kolem 75. Jasně, že tam byli i nějací gastarbeitři, ale těch, co mezi ně docela jistě nepatřili, bylo určitě mnohem víc než 16. Do SBZ ovšem létá ještě denně linka VIE, několikrát týdně STR a CGN + Wizzair nalétává asi 6 destinací. Rumuni určitě nejsou bohatší, a jestli jsou aspoň trochu pravdomluvní (za což neručím), tak tam mají platy nominálně asi poloviční. To jen pro srovnání s BRQ.
Canadair byl moc pohodlný, velký rozestup sedaček, tiché motory. Po mostě na dráhu 26L, hned po vzletu ostrá zatáčka zpět, vrcholky Šumavy nad mraky a po chvíli i Alpy, které se mezitím zbavily mlhavé pokrývky. I to své kafe jsem nakonec dostal. Jednu věc ale nechápu – při nástupu do letadla jsem letušku pozdravil Good morning a ona mi odpověděla Dobrý den. Koukal jsem na ni jako na zjevení a vůbec jsem nechápal, co to znamená. Už se ale nikdy nedovím, jestli se jí podařilo tak divně vyslovit Guten Morgen, nebo to byla nějaká jasnovidka. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Karel
Založen: 29.3.2007 Příspěvky: 982 Bydliště: Brno
|
Zaslal: st září 14, 2016 8:08 pm Předmět: |
|
|
Před pár dny jsem se zase vracel domů, tentokrát přes VIE. Let byl krásný, Dashenka poskytovala na vymydlené obloze při odpoledním nízkém slunci krásné výhledy na krajinu a města dole. Z menší výšky (FL220) než běžná proudová letadla, hornoplošné křídlo nestíní. Ale hlavní bombónek nás čekal až na stojánce ve VIE. Když jsem vystoupil na plochu a vydal se k letištnímu autobusu, málem mi vylezly oči z důlků, když mi padl zrak na tři SOP sousedního vrtuláče. Super Constellation (HB-RSC) člověk nepotká každý den. Bohužel jsem měl při ruce jen mobil...
Ve Vídni jsem měl chvilku času, tak jsem si řekl, že se zkusím trochu zorientovat, kolik lidí vlastně cestuje autobusy do Brna a kolik jinam. Obešel jsem všechna stanoviště a spočítal všechny spoje do Brna, Bratislavy a Budapešti. Bohužel, Brno bylo se svými 10 spoji denně na posledním místě. Na druhém místě byla Budapešť, která měla v jízdním řádu asi dvojnásobek spojů. Ale absolutním vítězem byla Bratislava, ta měla spojů asi 50 denně. Přiznám se, že jsem nezkoumal, kolik jich jezdí denně, nebo třeba jen v neděli. Ten rozdíl byl ale jasně patrný.
Autobusy do Brna jezdily v dvouhodinovém taktu. A i když byl pátek, po 5 odpoledne a vídeňské letiště pukalo ve švech, za dvě hodiny se neposbíralo ani tolik cestujících do Brna, aby obsadili polovinu autobusu. Prostě Moraváci asi moc necestují . |
|
Návrat nahoru |
|
|
MarekV Site Admin
Založen: 25.3.2007 Příspěvky: 1589 Bydliště: LKTB/BRQ Brno Tuřany
|
Zaslal: čt září 15, 2016 4:31 pm Předmět: |
|
|
Pohled na Connie Ti vážně závidím. Mimochodem, v pátek 9. září byl ve Vídni na spottingu PetrK a mám přislíbené video. Je docela dost možné, že přílet "Tvé" Dášeny má nafilmovaný.
Četnost spojů mezi vídeňským letištěm a Bratislavou je opravdu neuvěřitelná. Co se týče počtu lidí, kteří jezdí z/do Brna autobusem na/z letišti ve Vídni, zatím pokaždé jsem napočítal zhruba 15 cestujících. Takže jak píšeš, žádné davy. Jinak teprve před pár dny jsem zaznamenal, že nově spojuje Zvonařku se Schwechatem i Leo Express. Oproti Regiojetu (Student Agency) sice jezdí pouze jednou denně (stejně jako Tourbus), což není vůbec žádná výhra (z Brna v 12.40, ve VIE v 15.10, odkud jede zpátky v 17.20 s příjezdem v 19.55), ale zase cena jednosměrné jízdenky začíná na 149 Kč, což je vůči 340 Kč u Regiojetu dost zásadní rozdíl. Akorát tedy ta použitelnost je dost omezená. To jen pro zajímavost, třeba se to bude někomu hodit. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Karel
Založen: 29.3.2007 Příspěvky: 982 Bydliště: Brno
|
Zaslal: ne září 18, 2016 7:48 am Předmět: |
|
|
MarekV napsal: | Pohled na Connie Ti vážně závidím. Mimochodem, v pátek 9. září byl ve Vídni na spottingu PetrK a mám přislíbené video. Je docela dost možné, že přílet "Tvé" Dášeny má nafilmovaný.
Četnost spojů mezi vídeňským letištěm a Bratislavou je opravdu neuvěřitelná.... |
Nevím jistě, jestli máš co závidět, já jsem litoval, že jsem s sebou neměl foťák. Většinou ho v palubním zavazadle mívám . První reakce, když jsem vylezl ze dveří na sluníčko ale byla, že někde něco něco není v pořádku, že něco nesedí. Docvaklo mi až po vteřině, co to je . Z ostatních cestujících tomu poslu z minulosti nikdo zvláštní pozornost nevěnoval.
Byla by to docela náhoda, pokud by si PetrK natočil zrovna náš let . "Moje" Dášenka měla imatrikulaci OE-LGD a pravidelný přílet 16:35, přistávali jsme na RWY16. Byli jsme myslím ale o pár minut zpožděni. Ještě v SVZ jsme stáli asi 20 min na ploše, možná jsme čekali na sloty ve VIE. Celkově bylo počasí krásné, určitě se tam kromě Connie vyskytly Petrovi před objektivem i jiné zajímavé kousky, na letišti toho bylo opravdu hodně. Kde jsou ty časy, kdy PRG a VIE spolu soutěžily...
Autobus od LeoExpress jsem tam také zahlédl. Jestli myslíme oba tentýž, byl to dálkový autobus přes Brno, severní Moravu, Polsko až myslím na Ukrajinu do Lvova. Chvíli jsem uvažoval, jestli ho nevyzkoušet, ale vypadal plně, já jsem chtěl dokončit svůj výzkum, a také jsem měl už jízdenku na žlutý SA. Pro zajímavost, když jsem tentokrát odlétal, použil jsem také autobus. Měl jsem sice lístek na SA, ale podcenil jsem zácpy na rozkopaném Poříčí, tak mi SA o minutku ujel. Naštěstí chvilku po něm jezdí Tourbas, který je i o něco levnější. Do Vídně nás tímto spojem nejelo víc než 15 a na letiště jsem už jel v autobuse úplně sám. |
|
Návrat nahoru |
|
|
MarekV Site Admin
Založen: 25.3.2007 Příspěvky: 1589 Bydliště: LKTB/BRQ Brno Tuřany
|
Zaslal: ne září 18, 2016 6:40 pm Předmět: |
|
|
Na nouzové podmínky foťáku v mobilu je to parádní záběr. Už jen samotný pohled takhle zblízka musel stát zato. Musím se přiznat, že situace, kdy natrefím na letadlo a nebudu mít u sebe zrovna fotoaparát, je pro mě už nějaký ten čas noční můrou. Byl jsem tak například zrovna na Mendláku, když sedal Kryštof na nemocniční heliport u sv. Anny, anebo relativně nedávno při návštěvě Dolní oblasti Vítkovice v Ostravě jsem natrefil na vystavený MiG-21, a v obou případech jsem u sebe měl jen telefon s megapixelovým foťákem. Jak jen jsem litoval, že nemůžu pořídit pořádné záběry.
Taky bych si při výstupu z letadla na chvíli říkal, jestli jsem náhodou neletěl strojem času spíš než Dashem. Co mi Petr psal, do Vídně se vypravil primárně kvůli Airbusu 380, se kterým tam nově létá Emirátník. K tomu jej překvapila právě ta Connie. Detaily Tvého příletu jsem mu přeposlal. Před chvílí mi od něj došla zpráva, že OE-LGD na záběrech má!
Mimochodem, Austriani létají do Venezuely?
Ano, spoj Leo Expressu myslíme oba ten samý. Podle jízdního řádu by se skutečně mělo jednat o část z dálkové linky z Vídně do Lvova. Na Tourbusu mě už pěkných pár let fascinuje, že jezdí prakticky poloprázdný. Několikrát se mi hodil kvůli času (a taktéž ceně) více než Student Agency, a snad ani jednou jsem nezažil, že by nás po celou cestu jelo více než deset. Respektive relativně dost lidí jelo, ale jen na úseku ze Zvonařky do Mikulova. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Karel
Založen: 29.3.2007 Příspěvky: 982 Bydliště: Brno
|
Zaslal: čt duben 05, 2018 12:35 pm Předmět: |
|
|
Je to už víc než týden, co jsem se vracel ze Švédska do BRQ. Měl jsem letenku DLH z ARN via MUC do BRQ, těsně pod 15 tis OW. Původně jsem si říkal, že ani není o čem psát, všechno proběhlo úplně normálně. Zvláště to tak vyznělo poté, co na Arlandu DLH poslala místo A321 jen A320 a všichni se na palubu nevešli. Švédský pozemní personál si s tím po všelijakém zábavném zmatkování poradil (kdo se nechal přebookovat, dostal na ruku 400€), ale od chobotu jsme se oddělili až 45min. poté, co jsme měli psaný odlet. Mimochodem, i s několika neobsazenými sedačkami .
V MUC svítil u BRQ gate G05, blízko kterého se človek může pohodlně rozvalit na lehátku a přes skleněnou stěnu pozorovat šrumec na RWY26R (myslím). U našeho gate se začalo něco dít až 15 minut před odletem, čekalo nás tam, pokud jsem někoho nevynechal, 13, takže jsem ani nevyužil priority boarding (hádám, že to mají zákazníci DLH). Vlastně ani nevím, jak bych to dělal. Jestli bych první pospíchal dolů do autobusu nebo se cpal z busu do letadla .
Cestující byla taková všehochuť, asi půl na půl navrátilci ze služebek a lidé, kteří cestovali soukromě. Mezi cestujícími byl i exhejtman Juránek, ovšem ten se po přistání vybavoval (česky) s poněkud extravagantní atraktivní blondýnou, asi političkou nebo podnikatelkou, co jako jediná cestovala v business třídě. Byl tam ale také třeba mladý pár, který asi necestoval často, a neuměl správně identifikovat svá místa. Nicméně, přestože letěl krátký EMB, nebylo o místa nouze, tak si prostě lidé mohli sednout jinam. V BRQ jsme přistáli přesně na čas na 27, možná proto, že byla hodně hustá oblačnost se základnou v několika stech metrech a hoši v kokpitu ocenili výhody ILS. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Karel
Založen: 29.3.2007 Příspěvky: 982 Bydliště: Brno
|
Zaslal: út prosinec 18, 2018 9:09 pm Předmět: |
|
|
Často tu řešíme l/f na letech z BRQ. A máme pocit, že by mohl být vyšší...
Dnes jsem letěl OS511 VIE-MPX, A320. Začalo to zajímavě tím, že na tabuli svítil gate F25, bus boarding. Když jsem tam dorazil, zjistil jsem, že tam není klasický gate se sedačkami, ale do prostoru nastěhovali kavárnu a zůstalo tam tak 20 míst pro lidi. Docela jsem byl zvědavý, jak se tam pax pro A320 nacpou. Naštěstí otevřeli gate hodně brzy, až jsem si říkal, jestli vůbec mám jít už dolů a pak čekat v zimě v autobusu na trousící se cestující. Nakonec jsem dole čekal jen chvilenku, celkem se nás v autobuse sešlo asi 30-35 (z mého místa jsem to nemohl přesně spočítat) a autobus odjel. Asi pro zbytek přijede druhý.
Nakonec jsem byl velmi rád, že jsme jeli busem, na ploše na nás totiž čekala retro livery OE-LBP s mým ročníkem narození, a nebýt toho, že byla ještě hodně tma, určitě bych si ji vyfotil. Malá skupinka pax z busu byla nastoupená za chvilenku, a jaké bylo mé překvapení, když letušky ohlásily boarding completed... Obsazené bylo tak každé 5 místo, byli jsme rozptýlení po palubě, l/f 20% nevidíte každý den.
Jinak let byl báječný, nad Alpami zrovna vycházelo slunce, obloha se zbarvila do oranžova, špičky zasněžených skalních hřebenů zářily, zatímco v stinných údolích se ještě mnohde válela mlha nebo jiskřila světla měst. Díky tomu byl obraz horské krajiny nezvykle plastický, zdálo se, jako by vrcholky byly 2km pod námi.
Celá nížina kolem MXP byla v mlze, ale jaké! Nevím, jak světla RWY35 pro piloty, ale z bočního okénka jsem měl první vizuální kontakt s drahou tak ve 30m! Vodorovná dohlednost byla pod 100m, zaparkovaná letadla se vynořovala až byla vzdálená tak na rozpětí křídla, a že nezastavujeme na ploše, ale u terminálu jsem poznal, až se přiblížil most. Takovou mlhu jsem na přistání ještě nezažil.
U obrovského pásu nás pak čekalo na kufry pět...
Ještě doplním: Když jsem se druhý den vracel s OS516, zase A320, byl l/f tak asi 50%... |
|
Návrat nahoru |
|
|
Karel
Založen: 29.3.2007 Příspěvky: 982 Bydliště: Brno
|
Zaslal: po listopad 18, 2019 9:00 pm Předmět: |
|
|
Dnes jsem zažil trochu nevšední let - OS313 VIE-ARN. Měli jsme EMB195, vzlétali z RWY29 a necelých 10 min po vzletu se udělalo jednomu pax zle. Letušky zkoušely sehnat na palubě doktora a pilot požádal o návrat. Přistávali jsme od jihu na RWY34. Na nejbližší stojánce nás už očekávali. Byla to radost pozorovat, jen jsme zastavili, už jsme měli špalky pod koly, kužely před motory, přitlačené schůdky, a snad do 30s byli záchranáři na palubě. Žádná nervozita, ale ani žádné zbytečné pohyby. Z povzdálí nás sledovali hasiči, pro jistotu byl na místě i bus, pokud by bylo potřeba odvézt lidi.
Vše dobře dopadlo, děda nakonec docela ožil a do sanitky odešel po svých. Pak chvilka papírování, dotankování pod dohledem hasičů a do ARN jsme dorazili s asi hodinkou zpoždění.
Klobouk dolů před Rakušáky, bylo to jak z partesu. Tak mě napadlo, pokud by se dědovi udělalo zle o něco později, mohli jsme přistávat v BRQ |
|
Návrat nahoru |
|
|
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
|
|