AirSpotter.eu Forum Index AirSpotter.eu
European Plane Spotting and LKTB/ BRQ Spotting Forum
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Provoz na LKTB
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 25, 26, 27  Next
 
Post new topic   Reply to topic    AirSpotter.eu Forum Index -> LKTB/BRQ Spotting
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Karel



Joined: 29 Mar 2007
Posts: 982
Location: Brno

PostPosted: Tue Feb 15, 2011 11:46 pm    Post subject: Reply with quote

To bude technický přelet na linku KLV-SVX po návratu z DME. Ale nebylo by možná od věci z ní udělat domácí linku s možností přestupu z DME-BRQ. To by bylo na ČSA veselo Smile Podobně přelet z PRG před BRQ-DME.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
kuba.biker



Joined: 04 Aug 2007
Posts: 265
Location: OPO

PostPosted: Mon Jun 20, 2011 7:21 pm    Post subject: Reply with quote

Z tohoto by mohl kápnout nějaký charter:
http://www.studentagency.cz/letenky/specialni-akce/letenky-alitalia/index.html
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
slávek
Guest





PostPosted: Mon Jul 11, 2011 8:16 am    Post subject: Reply with quote

jaká bude odezva na toto?
http://brno.idnes.cz/Clanek.aspx?c=A110711_085341_eko-doprava_spi

To jsem věru zvjedavej...
Back to top
MarekV
Site Admin


Joined: 25 Mar 2007
Posts: 1589
Location: LKTB/BRQ Brno Tuřany

PostPosted: Wed Jul 13, 2011 12:15 pm    Post subject: Reply with quote

Sice obsah tohoto příspěvku nespadá tak úplně do tématu Provoz na LKTB, ale přesto je toto vlákno zřejmě nejvhodnějším místem.
Strávil jsem dnešní dopoledne důkladným pročítáním nejnovějšího čísla časopisu Letectví + Kosmonautika, a v článku věnovaném pařížskému aerosalonu v Le Bourget jsem narazil na dvě zmínky o společnosti Ryanair.
První citace:
Quote:
Pomalu ale jistě se rýsuje též tříčlenná rodina komuterů MS-21 pro 150 až 212 cestujících od ruské společnosti Irkut. Má jít o protějšek letounu Airbus 320. Nedávno proběhly pevnostní zkoušky centroplánu a jak na Le Bourget uvedli představitelé této firmy, zálet prototypu se očekává v druhé polovině 2014. Pro projekt byla velmi důležitá objednávka na 50 kusů od leasingové společnosti Crecom Burj z Malajsie. Navíc se spekuluje o tom, že o tyto stroje projevuje nebývalý zájem nízkonákladový dopravce Ryanair.

Podobu letadla MS-21 lze zhlédnout třeba zde: http://www.yak.ru/PIC/ARTICLES/MS21.jpg, podrobnější informace o typu nabízí kupříkladu anglická Wiki: http://en.wikipedia.org/wiki/Irkut_MS-21.

Druhá citace:
Quote:
Hodně bylo na Le Bourget slyšet o čínské splečnosti COMAC (Commercial Aircraft Corporation) a jejímu letounu C919 pro 150 cestujících. Výrobce pro něj konkrétně vybral pohonné jednotky: turbodmychadlové motory LEAP-X1C od firmy CFM Intercontinental. A nejen to, navázal oficiálně na aerosalonu spolupráci na vývoji tohoto stroje s již zmíněnou leteckou společností Ryanair. Ta by se tak mohla zařadit mezi významné odběratele.

Počítačovou vizualizaci letadla možno zhlédnout zde: http://blog.hiddenharmonies.org/wp-content/uploads/2010/05/c919.jpg, více informací o typu nabízí opět anglická Wiki: http://en.wikipedia.org/wiki/COMAC_C919.

Proč se o tomto vůbec zmiňuji? Hned ze dvou důvodů. Tím na první pohled do očí bijícím je ten, že pokud na těchto spekulacích něco je, a tedy by Ryanair skutečně takto radikálně obohacoval (obměňoval) letadový park, pak je reálná šance, že pokud bude i nadále do Brna létat, mohli bychom se zde výhledově dočkat i těchto, bezesporu zajímavých, letadel. Druhý důvod je s tímto prvním úzce provázán. Konkrétně mám na mysli to, že tato angažovanost v rozličných typech letadel se dost vymyká dosavadní strategii a smýšlení společnosti Ryanair. Alespoň dosud se zdálo, že jeho primárním úsilím je mít jednotný letadlový park (B738), což je zcela očividně velmi ekonomické řešení. Inu, možná se smýšlení pánů ve vedení Ryanairu změnilo, a proto tento širší záběr. Na závěr si ještě nemůžu odpustit již velmi odvážnou spekulaci a spíše jen škodolibou úvahu, totiž že kombinace čínského letadla a společnosti Ryanair přímo volá po létání na stojáka. Už mlčím.

Zdroj citací: ODEHNAL, Zdeněk. Oživení přichází. Letectví + Kosmonautika. 2011, 90, 7, s. 14-20.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Karel



Joined: 29 Mar 2007
Posts: 982
Location: Brno

PostPosted: Wed Jul 13, 2011 5:24 pm    Post subject: Reply with quote

Je to určitě zajímavá úvaha, konkrétně ohledně MS-21 se ale uvádí, že by ho chtěli začít vyrábět 2016, řekněme tedy ve skutečnosti 2018, ve větších sériích někdy po 2020... jenže zatím mají se sériovostí vážné problémy, vyrobené roční počty dopravních letadel jsou po tamní jelcinovské privatizaci v řádu jednotek až desítek. Třeba pořadník na An-148 má několik stovek objednávek a oni jich vyrobí za rok do deseti...

Můj názor je ten, že FR na sebe tímto spíš cíleně poutá pozornost médií a věří, že i tlačí dolu cenu nabídek A/B... ale vážně o tom neuvažuje.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
kuba.biker



Joined: 04 Aug 2007
Posts: 265
Location: OPO

PostPosted: Wed Jul 13, 2011 9:32 pm    Post subject: Reply with quote

Karel wrote:
Můj názor je ten, že FR na sebe tímto spíš cíleně poutá pozornost médií a věří, že i tlačí dolu cenu nabídek A/B... ale vážně o tom neuvažuje.


Přesně to si myslím i já.... Wink
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
MarekV
Site Admin


Joined: 25 Mar 2007
Posts: 1589
Location: LKTB/BRQ Brno Tuřany

PostPosted: Wed Jul 13, 2011 10:08 pm    Post subject: Reply with quote

Vida, to mě vůbec nenapadlo. Když to tak čtu, závání to takovou ryanovštinou. Myslím, že máte pravdu. Díky!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
j.ree



Joined: 19 Aug 2007
Posts: 209
Location: Ostrava

PostPosted: Thu Jul 14, 2011 12:32 am    Post subject: Reply with quote

kuba.biker wrote:
Karel wrote:
Můj názor je ten, že FR na sebe tímto spíš cíleně poutá pozornost médií a věří, že i tlačí dolu cenu nabídek A/B... ale vážně o tom neuvažuje.


Přesně to si myslím i já.... Wink

aj ja
_________________
www.lkmt.cz | j.ree
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Karel



Joined: 29 Mar 2007
Posts: 982
Location: Brno

PostPosted: Tue Jul 19, 2011 12:39 pm    Post subject: Reply with quote

Code:
Краснодар - Брно   ОАО "Якутия"    2 р/н     Б737, Б757, Ту-154, Ан-140   ВЫДАТЬ
Иркутск - Брно ОАО "Якутия"         2 р/н   Б737, Б757, Ту-154, Ан-140   ВЫДАТЬ
Пермь - Брно ОАО "Якутия"          3 р/н   Б737, Б757, Ту-154, Ан-140    ВЫДАТЬ
Челябинск - Брно ОАО "Якутия"       3 р/н   Б737, Б757, Ту-154, Ан-140   ВЫДАТЬ
Уфа - Брно ОАО "Якутия"            2 р/н   Б737, Б757, Ту-154, Ан-140    ВЫДАТЬ


Zdá se, že CCA to nebude mít snadné, Jakutia projevila o Brno vážný zájem a obdržela práva na pravidelné linky z Krasnodaru na jihu, Irkutsku u Bajkalu, Permi na Urale, Čeljabinsku "kousek" od Jektěrinburgu a sibiřské Ufy. 2-3 lety týdně, z exotičtějších letadel An-140 a TU-154. Nicméně stále volná zůstává Samara a Jekatěrinburg. CCA má ovšem dalšího konkuenta UralAirlines, kteří usilují o Kazaň, Ťumeň a Čeljabinsk do Karlových Var, a j.reeho jistě potěší tento řádek:
Code:
Уфа - Острава   ОАО "АТК Ямал"   7 р/н   Б737-400/500   ВЫДАТЬ

čili každodenní Jamal z Ufy do OSR (já bych to viděl raději tak na 1x týdně a v případě zájmu přidávat)

Zdroj Rosavijacija:
http://www.favt.ru/favt_new/sites/default/files/reg_passazir_1.rtf

V souvislosti s tím připomínám čerstvé hanoverské prohlášení Medvěděva, že z jejich strany jsou připraveni už v řádu několika měsíců výrazně uvolnit vízové formality (zřejmě, bude-li k podobným krokům připravena EU). A měl jsem pocit, že co se týče služebních cest, jsou připraveni k podobným krokům i jednostranně.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
MarekV
Site Admin


Joined: 25 Mar 2007
Posts: 1589
Location: LKTB/BRQ Brno Tuřany

PostPosted: Tue Jul 19, 2011 2:29 pm    Post subject: Reply with quote

Díky moc za tolik nových a více než zajímavých informací!
Jakutia má očividně o Brno velký zájem, požádat si o povolení rozlítat hned 12 letů týdně, navíc z dost exotických destinací, je ukázka docela velké důvěry, kterou do Brna vkládá. Jsem velmi zvědav, jestli skutečně začne na některé z linek létat.
A protože jsem, přiznávám se bez mučení, dost neznalý, co se týče těchto zmiňovaných ruských měst, dovolil jsem si pohledat alespoň základní informace na Wiki. Pro zajímavost pár informací k nim, kdyby na tom byl někdo podobně jako já a chtěl se o nich něco více dozvědět:
Krasnodar: 744 900 obyvatel. Více informací na: http://en.wikipedia.org/wiki/Krasnodar
Irkutsk: 575 900 obyvatel. Více informací na: http://cs.wikipedia.org/wiki/Irkutsk
Perm: 1 037 700 obyvatel. Více informací na: http://en.wikipedia.org/wiki/Perm
Čeljabinsk: 1 092 000 obyvatel. Více informací na: http://en.wikipedia.org/wiki/Chelyabinsk
Ufa: 1 038 100 obyvatel. Více informací na: http://cs.wikipedia.org/wiki/Ufa
(Odkazy jsou napůl na českou a napůl na anglickou Wiki, moc to tu nebralo diakritiku v odkazech.)
Rozhodně se nejedná o žádná ořezávátka, alespoň co se počtu obyvatelstva týče. Pro mě osobně nezajímavější na těch městech je, že pár z nich prochází legendární Transsibiřská magistrála (a to nejsem žádný převeliký fanda do vláčků). Myslím, že každé z oněch měst by nabízelo možnost velmi exotického výletu, ale předpokládám, že to asi budou linky opět primárně určené na výlety ruských cestovek k nám.
Ještě jednou díky za info!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
slávek
Guest





PostPosted: Thu Jul 21, 2011 3:29 pm    Post subject: Reply with quote

Například ostraváky zesměšńovaná Ufa. má krásné moderní letiště.
http://www.ufacity.info/ph/3739/#photo54036
Back to top
MarekV
Site Admin


Joined: 25 Mar 2007
Posts: 1589
Location: LKTB/BRQ Brno Tuřany

PostPosted: Thu Jul 21, 2011 4:27 pm    Post subject: Reply with quote

Díky, Slávku, za odkaz. Musím uznat, že jsem si s chutí snímky prohlédl. Vypadá to jako zajímavé místo, rozhodně bych nepohrdnul možností toto vzdálené místo navštívit, zajímavostí tam jistě bude nemálo.
V každém případě jsem velmi zvědav, jestli skutečně dojde k rozlítání těchto linek, neboť získaná povolení k letům zřejmě ještě neznamenají jistotu (viz S7 z Leningradu). Ale na základě toho, co jsem měl možnost si tu přečíst (případně v osobních rozpravách dozvědět) o snahách Jakutie a jejím odhodlání z Brna létat, se zdá, že šance jsou docela reálné.
A bavil jsem se včera ještě s jedním Rusem, který se nezanedbatelně pohybuje v letecké dopravě a je obeznámen s ruskými poměry atp., a osobně byl přesvědčen o smysluplnosti linek z Krasnodaru a právě z Ufy. O ostatních choval jistou skepsi, ale Jakutia to může mít nějak vyšpekulováno, že by to fungovat mohlo.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Karel



Joined: 29 Mar 2007
Posts: 982
Location: Brno

PostPosted: Fri Jul 22, 2011 10:15 am    Post subject: Reply with quote

Ještě pro úplnost uvedu vzdušné vzdálenosti evropských destinací:
BRQ-KRR - 1 800 km
BRQ-PEE - 2 800 km
BRQ-UFA - 2 800 km

A pro dva transkontinentální lety:
BRQ-CEK - 3 100 km
BRQ-IKT - 5 800 km

Všechny destinace by měly být v dosahu 752, vzdálenější samozřejmě polární cestou. Jen si myslím, že si malinko konkurují uralská UFA/PEE. CEK už je spíš zauralský, takový nástup do naftařské Sibiře, ale všechny tři destinace tvoří nevelký trojúhelník o stranách 300-400 km. Mimochodem, CEK je od námi často diskutovaného Jekatěrinburgu (SVX) asi jak PRG-BRQ.

Trochu to na mě působí, jako by chtěli rozlítat jednu, nebo dvě z těch tří destinací (UFA, CEK?), ale chtěli by mít mít zbylé pojištěné proti konkurenci.

Krasnodar u Černého moře a Irkutsk u Bajkalu by pochopitelně také byly velice zajímavé destinace, myslím, že i pro naše turisty, pokud by se uvolnily drastické vízové formality a letenky nebyly příliš drahé. A samozřejmě bych se vůbec nebránil myšlence, kdyby Jakutia pojala BRQ jako předsunuté letiště pro obsluhu VIE, BTS i PRG.

Je jasné, že skutečné zahájení provozu je nejisté, ale zatím bych neodepisoval ani S7. Nedávno v tiskové zprávě CQ uvedli, že je před podpisem smlouva o spolupráci CQ-S7. Nevím, co má obnášet; že by pro začátek c/s smlova pro cestující S7 na palubě letounů CQ? Jinak bych si tipnul, že příští rok bychom už i mohli přivítat na BRQ jejich hrášková letadla.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
kuba.biker



Joined: 04 Aug 2007
Posts: 265
Location: OPO

PostPosted: Fri Jul 22, 2011 2:35 pm    Post subject: Reply with quote

Karel wrote:
Ještě pro úplnost uvedu vzdušné vzdálenosti evropských destinací:
BRQ-KRR - 1 800 km
BRQ-PEE - 2 800 km
BRQ-UFA - 2 800 km

A pro dva transkontinentální lety:
BRQ-CEK - 3 100 km
BRQ-IKT - 5 800 km

Všechny destinace by měly být v dosahu 752, vzdálenější samozřejmě polární cestou. Jen si myslím, že si malinko konkurují uralská UFA/PEE. CEK už je spíš zauralský, takový nástup do naftařské Sibiře, ale všechny tři destinace tvoří nevelký trojúhelník o stranách 300-400 km. Mimochodem, CEK je od námi často diskutovaného Jekatěrinburgu (SVX) asi jak PRG-BRQ.

Trochu to na mě působí, jako by chtěli rozlítat jednu, nebo dvě z těch tří destinací (UFA, CEK?), ale chtěli by mít mít zbylé pojištěné proti konkurenci.

Krasnodar u Černého moře a Irkutsk u Bajkalu by pochopitelně také byly velice zajímavé destinace, myslím, že i pro naše turisty, pokud by se uvolnily drastické vízové formality a letenky nebyly příliš drahé. A samozřejmě bych se vůbec nebránil myšlence, kdyby Jakutia pojala BRQ jako předsunuté letiště pro obsluhu VIE, BTS i PRG.

Je jasné, že skutečné zahájení provozu je nejisté, ale zatím bych neodepisoval ani S7. Nedávno v tiskové zprávě CQ uvedli, že je před podpisem smlouva o spolupráci CQ-S7. Nevím, co má obnášet; že by pro začátek c/s smlova pro cestující S7 na palubě letounů CQ? Jinak bych si tipnul, že příští rok bychom už i mohli přivítat na BRQ jejich hrášková letadla.


Spíše než Krasnodar by mi dávala smysl Sochi/Adler (cca 200 km na jih od KRR). To také není úplně malé město, v roce 2014 tam bude olympiáda, mají tam zbrusu nový letištní terminál a pouze jediné spojení do Evropy - Austrian do VIE. V neposlední řadě je to i jedno z mála ruských měst, které by mohlo oslovit i české (evropské) turisty.....

Mimochodem, sledujete někdo přidělování přepravních práv i v sousedních státech? Já jsem zakoušel něco najít na webu slovenského MD., ale marně... (Nemohla si Jakutia/UT Air podat žádosti i do BTS a DRS?)
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
MarekV
Site Admin


Joined: 25 Mar 2007
Posts: 1589
Location: LKTB/BRQ Brno Tuřany

PostPosted: Fri Jul 22, 2011 3:54 pm    Post subject: Reply with quote

Soči jako turistická destinace by snad atraktivní byla (atraktivnější než Krasnodar?), vždyť mezi samotnými Rusy je velmi oblíbená, pokoupání je tam prý obstojné, na druhou stranu město není tak velké jako Krasnodar, navíc těch 200 km vzdálenost, to není mnoho (otázkou je, jak jsou na tom ruské silnice). A pokud je ze Soči do Evropy jediná linka - a to do Vídně, tak těžko říct, jestli by mělo smysl ji takto v podstatě duplikovat. Zdá se mi, že volba Krasnodaru jako by počítala s (výhledově možným) přesunutím linky z Prahy do Brna, neboť jak jsem se díval, z Krasnodaru do Prahy Jakutia létá. A létat do Brna by snad mohlo vyjít levněji.
Když už tu Kuba nakousl v této souvislosti BTS, nedostal se čistě náhodou někdo k nějakým provozním výsledkům UTairu, který tam z Vnukova létá? Jsou více/stejně/méně obsazené jak ty z Brna?
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    AirSpotter.eu Forum Index -> LKTB/BRQ Spotting All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 25, 26, 27  Next
Page 5 of 27

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group