|
AirSpotter.eu European Plane Spotting and LKTB/ BRQ Spotting Forum
|
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Karel
Založen: 29.3.2007 Příspěvky: 982 Bydliště: Brno
|
Zaslal: čt prosinec 11, 2008 9:04 pm Předmět: AtlantSoyuz -> MoscowAirlines -> Yakutia -> UTair |
|
|
Formování Rosavie je už v plném proudu, a i když se Aeroflot tváří, že jde jen o jakousi „bublinu“ ve skutečnosti to pod povrchem silně vře. Předseda rady ředitelů letiště VKO a zároveň generální ředitel Rosavie Vitalij Vancev (všimněte si té provázanosti!) koupil 39% akcií ruské LCC SkyExpresu. Není pochyb, že ho bude chtít přetáhnout na VKO a zároveň doplnit nabídku Rosavie o segment LC.
Reakce druhé strany na sebe nedala dlouho čekat. NRK (Národní rezervní korporace), která vlastní asi 30% Aeroflotu jej hodlá ovládnout a vložit tam LCC RedWings a BlueWings. Pokud by jim stát potřebné akcie nechtěl prodat, chtějí se prý Aeroflotu úplně zbavit a údajně koupit blokační balík na S7. S tou „Sibiří“ je to ale možná od Lebeděva jen určitá forma nátlaku. Ví moc dobře, že vláda by nejraději ponechala podíly tak, jak jsou dosud. Řešit dvě konkurující aerolinky by bylo už moc. Nicméně všichni tuší, že privilegia Aeroflotu nejsou dlouhodobě udržitelná, těžko mohou donekonečna vybírat peníze od cizích společností za využívání ruského vzdušného prostoru, nebo mít monopol na řadu mezinárodních linek.
Zatím však ruská vláda horečně vymýšlí, jak leteckou dopravu aspoň udržet nad vodou, než pomine krize, a připravila miliardy (30?) rublů, které hodlá půjčit za velmi výhodných podmínek pětici největších dopravců. Samozřejmě jsou mezi nimi i Aeroflot a Rosavia (ne však S7..!). Než ale peníze od vlády příjdou, uzavřela Rosavia komerční úvěr 5 mld. rublů.
Zatímco se nám blíží termín (20.12.), kdy se má Rosavia rozhodnout, zda objedná A320, nebo B737, vstoupila dost razantě do hry OAK (Sjednocená korporace leteckých výrobců) s nabídkou leasingu 50 kusů Tu-204-100/300, po deseti nových každý rok. Pro srovnání: ceny B737 by byly někde kolem 70-80 mil.USD, A320 možná ještě o pár mil. vyšší a Tu-214 kolem 37 mil.USD. Nemusím připomínat, že z hlediska spotřeby paliva jsou na tom všechny stroje velmi podobně, jak je to se spolehlivostí a náklady na údržbu ale nevím, stejně, jako nevím, jak je na tom Tu-204 s homologací pro EU. Může to být také pouhé taktizování za účelem stlačení ceny A/B, ale já mám pocit, že Tu má tentokrát hodně vysokou šanci odejít jako vítěz.
A jako zajímavost, už bez komentáře, přidám plán na blízká léta na rozšíření sítě regionálních letů AtlantSojuzu o další tři desítky destinací:
Белгород, Брянск, Великий Устюг, Вологда, Воронеж, Гродно (Беларусь), Ижевск, Йошкар-Ола, Казань, Калуга, Киров, Кострома, Курск, Липецк, Нижнекамск, Нижний Новгород, Орел, Пенза, Петрозаводск, Рязань, Саранск, Саратов, Смоленск, Тамбов, Ульяновск, Череповец, Элиста, Ярославль.
Naposledy upravil Karel dne út duben 26, 2011 12:26 pm, celkově upraveno 5 krát. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Karel
Založen: 29.3.2007 Příspěvky: 982 Bydliště: Brno
|
Zaslal: út prosinec 16, 2008 7:56 pm Předmět: |
|
|
K Markově informaci o nových 737 pro AtlantSojuz mohu ještě doplnit drobnost:
Страховая группа «Согаз» заключила договор страхования воздушных судов c ОАО «Авиационная компания «Атлант-Союз». ...
В соответствии с условиями договора, Согаз обеспечит страховую защиту 7 самолетов Боинг 737-800, которые авиакомпания получит в лизинг до конца текущего года.
(Pojistná skupina Sogaz uzavřela smlouvu na pojištění letadel s A/S....V souladu s ustanoveními smlouvy zajistí Sogaz pojistnou ochranu 7 letadel B 738, které získá společnost na leasing do konce tohoto roku).
Ta letadla budou asi potřebovat, protože na přelomu roku zahajují řadu letů (5 z KJA, 7 z VKO a 3 z KUF). Z té Samary (KUF) to mají být sice Tu-154, ale jinak vesměs 737 a 757. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Karel
Založen: 29.3.2007 Příspěvky: 982 Bydliště: Brno
|
Zaslal: út leden 20, 2009 12:18 pm Předmět: |
|
|
Myslím, že jste zaregistrovali, že na Vánoce přiletělo na VKO první "osmikilo" do flotily A/S. Kdoví, jestli se občas neobjeví i u nás, nebylo by to špatné, vejde se tam asi o polovinu víc cestujících. Teď Moskevská vláda vykupujíe zbývající A/S akcie, aby je mohla vložit do Rosavie. Rosavia už ukončila svou registraci, vypadá to, že se asi nakonec rozhodne pro nákup domácích letadel. Kromě Tu-204 jedná i o nákupu SSJ-100. U "Suchého" už dokončili druhý letový prototyp, takž certifikace probíhá "dvoukolejně", první prototyp má zatím nalétány stovky hodin.
Zdá se, že Rosavia se už definitivně ocitla v jiném programu státní pomoci, než ostatní aerolinky. Žádné velké posilování přítomnosti na LKTB bych zatím ale nečekal. Snad po požrání Rosije (s bází v Petrohradě), by se dalo uvažovat o pravidelném spoji z tohoto města.
Mimochodem, zdá se, že LKTB získalo v r. 2008 zase pár bodů v souboji o přízeň ruských turistů na úkor LKPD. Teď do hry vstoupí ještě Vodochody a OSR (s obhajobou svého teritória v podání ČSA), tak uvidíme, jak se LKTB bude dál dařit hájit příznivý trend. Myslím, že tak za rok, za dva, až zase povstane v Rusku letecká doprava z trosek, nemuselo by to být tak docela beznadějné. Ale bude to také záviset na tom, jestli ČSA nakonec nekoupí Aeroflot, i když zatím proti tomu prý KDU-ČSL dost razantně vystupuje. Ovšem, že by nám ČSA všichni nedočkavě rvali z rukou se také nedá říci. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Karel
Založen: 29.3.2007 Příspěvky: 982 Bydliště: Brno
|
Zaslal: pá leden 23, 2009 7:05 pm Předmět: |
|
|
Teď se objevil pro Rosavii menší problém spojený s leasingem letadel. Možná víte, že zahraniční letadla dosud byla registrována zpravidla v bermudském rejstříku. Je to částečně kvůli dovozním clům, částečně pro nedůvěru leasingovek k ruskému dozoru nad registrovanými letadly, a také kvůli poněkud neutěšenému stavu, týkajícím se leasingu v Ruském právním systému. Rusko např. neratifikovalo Cape Town Convention apod.
Bermudská strana v tuto chvíli, až na výjimky, uzavřela svůj registr pro nová zahraniční dopravní letadla, údajně z důvodu přetíženosti. Co provede Rosavia, pokud nakoupí A/B..?
Je jasné, že to zvyšuje pravděpodobnost orientace na domácí stroje, a to zvláště, pokud uvážíme, že zahraniční letadla by se měla dát leasnout od domácího výrobce letadel do doby, než jim sám dodá ojednaný ruský stroj. |
|
Návrat nahoru |
|
|
kuba.biker
Založen: 4.8.2007 Příspěvky: 265 Bydliště: OPO
|
Zaslal: pá leden 23, 2009 11:05 pm Předmět: |
|
|
S registracemi myslím nebude problém-některé ruské společnosti už používají i jiné prefixy imatrikulace než obvyklé "VP": Pulkovo/Rossia (EI), Nordwind (VQ) atd... |
|
Návrat nahoru |
|
|
Karel
Založen: 29.3.2007 Příspěvky: 982 Bydliště: Brno
|
Zaslal: po leden 26, 2009 9:23 am Předmět: |
|
|
Jak je to s tím Barbadosem (VQ-B) nevím, podle všeho na to není uzavřena příslušná mezinárodní smlouva. Irsko (EI) svůj registr pro zahraniční dopravní letadla loni dočasně uzavřelo (pro přetíženost) a Aruba (P4) vždy registrovala jen malá letadla. Teď Rusové prý narychlo uvažují o smlouvě s VP-L (Panenské ostrovy) nebo dokonce N (USA), což ovšem může trvat nejméně rok.
V každém případě VP-B (Bermudy) je asi nejméně pro letošek mimo hru. Jako pokaždé si soukromé letecké společnosti asi nakonec najdou nějakou "kličku", třeba ne zcela v souladu s právem, ale funkční. Rosavia je na tom o něco hůře, je to viceméně státní společnost, neměla by moc okatě obcházet zákony. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Karel
Založen: 29.3.2007 Příspěvky: 982 Bydliště: Brno
|
Zaslal: st leden 28, 2009 3:31 pm Předmět: |
|
|
Zdá se, že Airbus má o dodávky strojů pro Rosavii opravdu zájem a nemá v úmyslu se jen tak vzdávat. Právě totiž podepsal s Rostechnologiemi smlouvu o dodávkách titanu až do roku 2020 (od společnosti VSMPO-AVISMA kterou vlastní Rostechnologie ze 60%). I když spolupráce obou firem je už dlouhodobá, kontrakt na víc než desetiletí dopředu (s předpokládaným nárůstem objemu v řádu stovek %) dosud nikdy neuzavírali. Je příjemné vidět, že se v obchodním světě mezi Východem a Západem dá hrát i s jinými kartami, než jen s obvyklými "provizemi" . |
|
Návrat nahoru |
|
|
Karel
Založen: 29.3.2007 Příspěvky: 982 Bydliště: Brno
|
Zaslal: pá leden 30, 2009 7:44 pm Předmět: |
|
|
A vypadá to na Airbusy čím dál tím víc, protože dnes ohlásil výrobce, že Tu-204 se nebude vyrábět v takových počtech, jak nedávno uvedl (místo 20 asi 15 ročně) a v roce 2015 jejich výrobu už definitivně ukončí ve prospěch nového MC-21 (správná transkripce je asi MS-21 - Magistralnyj samaljot ). Toto poněkud rozladilo naše nedávné hosty, RedWings, kteří na Tu-204 přecházejí a obávají se ukončení podpory výrobce. Rozladilo je to natolik, že zvažují zrušení plánované objednávky na dalších 9 kousků i přesto, že příští rok má vyjít ještě modetnizovaná a odlehčená stovková verze Tu-204 SM. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Karel
Založen: 29.3.2007 Příspěvky: 982 Bydliště: Brno
|
Zaslal: čt únor 26, 2009 9:07 pm Předmět: |
|
|
Trochu se ještě vrátím k těm uzemněným 738 AYZ.
AYZ má úvěr od Gazprombanky úvěr na 2 mld. rublů, který má sloužit ke krytí ztrát, převzatých po zkrachovalém AiRUnionu. Z těchto peněz si ale zatím brát nemůže, protože z toho jim banka proplatí náklady pouze k vymezenému účelu. Tak zkouší dvě možnosti - buď přesvědčit banku, aby mohli peníze z kreditu použít i na provozní náklady (leasingové splátky), nebo trochu mlžit a argumentovat, že část nákladů AiRUnionu uhradili ještě před vydáním úvěru, a teď by si je mohli dočerpat. V každém případě je to nemilá situace, po pádu ceny ropy, plynové blokádě (a stále neplatící Ukrajině) a prohlubující krizi nemá už Putin dost peněz na rozdávání, a zdá se, že dokonce ani na napůl slíbené kompenzace za pomoc AiRUinionu. Letadla přitom AYZ nutně potřebuje a od začátku měsíce se na ně může akorát chodit dívat.
Rostechnologie se zdá, že se moc nepřetrhnou s pomocí - jednak nemají z čeho a navíc mám dojem, že jim není tak docela proti mysli, aby AYZ padnul do Rosavie s co nejmenší hodnotou akcií.
Standard Bank na AYZ tlačí a zdá se, že jediné, co může zablokovanou situaci vyřešit je, když v Gazprombance zazvoní červený telefon. V opačném případě se AYZ může dostat do vážných finančních problémů, což by pro LKTB nebyla moc dobrá zpráva. Tak držme palce. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Karel
Založen: 29.3.2007 Příspěvky: 982 Bydliště: Brno
|
Zaslal: út duben 28, 2009 11:04 am Předmět: |
|
|
Bývalý šéf Aeroflotu, který možná přišel o své místo m.j. kvůli snaze koupit ČSA, zase tak špatně nedopadl. Měl by sedět v radě ředitelů Rosávie, na jejíž adresu dříve směřoval nejednu kritickou připomínku! Že by ho tam uklidili, aby byl zticha a neřezal si pod sebou větev?
Mimochodem, jestli opravdu přišel o funkci kvůli ČSA, bylo to asi dost zbytečné...
Mimochodem Atlant Soyuz shání další piloty... |
|
Návrat nahoru |
|
|
Karel
Založen: 29.3.2007 Příspěvky: 982 Bydliště: Brno
|
Zaslal: st květen 06, 2009 3:35 pm Předmět: |
|
|
U AYZ došlo k rekordnímu meziročnímu poklesu přepravních výkonů -64% Je to asi dáno hlavně velkým poklesem poptávky po laciných charterech, kde AYZ nasazoval své olétané Il-86. Předseda rady ředitelů Silkin ale vidí problém hlavně v tom, že dosud neobdrželi (od státu) kompenzaci za převzetí zkrachovalého AirUnion. Dokoce prohlásil. že jestli tuto kompenzaci nedostanou do 15.5., společnost se prý už vzbouří (Если этого не произойдет, компания встанет)...V nejbližší době se ale má ujmout úřadu nový šéf, Bačurin, do něhož mnoho lidí vkládá určité naděje.
Držme palce, ať nakonec všechno dobře skončí - na létání do BRQ by to pak snad špatný vliv mít nemělo.
Mimochodem, u nás se občas dohadujeme, kolik Rusů má BRQ jako cíl, a pro kolik je to jen vzdálené letiště pro Prahu. V Rusku zase berou Prahu jako "trampolínu" pro výlety do německých a rakouských měst. Do 4 hodin jízdy to prý není problém... |
|
Návrat nahoru |
|
|
Karel
Založen: 29.3.2007 Příspěvky: 982 Bydliště: Brno
|
Zaslal: út květen 26, 2009 2:06 pm Předmět: |
|
|
Včera poprvé vylétlo s pasažéry (do Varny) první osmikilo AYZ, to, které si společnost naložila na loňské Vánoce. O nasazení dalších pěti se v současné době vedou "peregovory". Uvidíme, zda je někdy v dohledné době uvidíme v Brně. |
|
Návrat nahoru |
|
|
MarekV Site Admin
Založen: 25.3.2007 Příspěvky: 1589 Bydliště: LKTB/BRQ Brno Tuřany
|
Zaslal: út červen 09, 2009 1:37 pm Předmět: |
|
|
Na zítřejším (10.6.) letu 7B141/142 je v letovém řádu na stránkách brněnského letiště v kolonce typ vyplněno 737! Na ostatních pozicích je na této lince běžné označení 733. Že by se jednalo o tu osmistovku? No jsem zvědav a rozhodně se půjdu podívat... |
|
Návrat nahoru |
|
|
Karel
Založen: 29.3.2007 Příspěvky: 982 Bydliště: Brno
|
Zaslal: út červen 09, 2009 1:46 pm Předmět: |
|
|
Můžeš i celkem dopředu (asi tak od běloruského Minsku, přes celé Polsko a severní Moravu) zkontrolovat, co se to k nám vlastně vlastně za mašinku doopravdy blíží. Pokud se zaregistruješ na:
http://radar-2.piopawlu.net/ |
|
Návrat nahoru |
|
|
Karel
Založen: 29.3.2007 Příspěvky: 982 Bydliště: Brno
|
Zaslal: st červen 10, 2009 12:23 pm Předmět: |
|
|
Díval jsem se na leťák VKO a dnes by měl letět 7B141 o 2 hodiny později. Teoreticky by to mohl být ještě jeden let navíc, aspoň podle letového plánu, podle on-line tabla letí ovšem jen jeden spoj, v pozdějším čase. |
|
Návrat nahoru |
|
|
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
|
|