|
AirSpotter.eu European Plane Spotting and LKTB/ BRQ Spotting Forum
|
View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
j.ree
Joined: 19 Aug 2007 Posts: 209 Location: Ostrava
|
Posted: Fri Nov 02, 2007 2:22 pm Post subject: Ostrava |
|
|
Omlouvam se ze tady taham lkmt, ale na nasem webu nediskutuje zatim nikdo tak je vetsi sance ze zde si toho nekdo vsimne. Prosim vas timto o pomoc a radu co bychom meli delat s nasledujici situaci:
jiste vsichni vite ze trapne vedeni schvalilo podporu na rozvoj leteckych linek z lkmt. Ted je fakt ze ma byt "vyberove rizeni". Viz text:
Nízkonákladovým dopravcům by se ale pravděpodobně nelíbily ani další podmínky, za kterých je kraj ochoten v počátečních fázích provozu linky hradit ztráty. Přihlásit se totiž mohou jen společnosti, které budou své pasažéry přepravovat turbovrtulovými letadly o kapacitě okolo sedmdesáti míst.
Tento bod bude vyhovovat například společnosti CCA, která má licence na opravy letadel Saab 2000, pro které většina výběrových kritérií přesně sedí.
Prosim tedy jeste jednou o pomoc a o rady, jak tento stav zmenit a znicit vedeni letiste, nebot krypli na entou co tam sedi a jen berou prachy stoji fakt za hono. Omlouvam se za sproste vyrazy ale slusne to napsat nejde. Jen cip si mysli ze se saabikem rozlita celou evropu z ostravy ... Vic zatim nenapisu, bo jsem bezmocny a vemlmi, ale fakt moc velmi smutny. Takhle pujde letiste do sracek.... Jakoze uz tam napul je... _________________ www.lkmt.cz | j.ree |
|
Back to top |
|
|
Karel
Joined: 29 Mar 2007 Posts: 982 Location: Brno
|
Posted: Fri Nov 02, 2007 5:19 pm Post subject: |
|
|
Ty citace opravdu znějí strašidelně a naznačují, že by něco na tom podezření o personálním propojení kraje , OSR a CCA (jak si štěbetají už i vrabci na střeše) mohlo něco být. Popravdě řečeno já nevidím moc prespektivně ani program megadotací z krajského rozpočtu. Ale pokud by to měla být jen "malá domů" z veřejných peněz, tak je to opravdu hanebnost. A naivita, pokud si někdo myslí, že mu to (jinde než v Praze) může dlouhodobě procházet. V každém případě by to nejvíc ublížilo dobrému jménu OSR a mohlo poškodit opravdový rozvoj letecké dopravy na roky dopředu. Ale snad nebude polévka tak horká, jak se zdá, třeba ty podmínky nakonec budou rozumnější. Budu držet Ostravě palce, a věřím, že se mnou i ostatní návštěvníci tohoto fóra. |
|
Back to top |
|
|
j.ree
Joined: 19 Aug 2007 Posts: 209 Location: Ostrava
|
Posted: Fri Nov 02, 2007 5:51 pm Post subject: Re karel |
|
|
Karle diky za odpoved. Bohuzel je to dle vsech tak na 99,9 periodickych jasne, ze to zacne letat CCA. Rozvoj a cele letiste poskodilo vedeni uz ted. Neni tezke si najit informace o tom, ze vavros "byl" propojen s CCA. Zene cele letiste tam, kam uz ma fakt jen kousek ...
Je mi fakt mizerne. Cerne to vidime vsichni a ikdyz budete realisti, je nadmiru jasne, ze prave podminky jsou napsany na miru CCA. To nezaprete. Vsadim svoje auto, jestli nebude letat tohle CCA ... Bojim se a řvu do prazdna, nic vic asi nemuzu ... Kdybych vedel jak odstranit lidi z vedeni, bylo by to jine ... _________________ www.lkmt.cz | j.ree |
|
Back to top |
|
|
slávek Guest
|
Posted: Fri Nov 02, 2007 6:47 pm Post subject: OSR->CCA |
|
|
Dej podnět na ÚHOS. Měli by se tím zabývat neb je to nekalá soutěž. Zvaž to.
Slávek |
|
Back to top |
|
|
j.ree
Joined: 19 Aug 2007 Posts: 209 Location: Ostrava
|
Posted: Fri Nov 02, 2007 8:06 pm Post subject: re slavek |
|
|
No jo no ... _________________ www.lkmt.cz | j.ree
Last edited by j.ree on Fri Nov 02, 2007 8:06 pm; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
|
j.ree
Joined: 19 Aug 2007 Posts: 209 Location: Ostrava
|
Posted: Fri Nov 02, 2007 8:06 pm Post subject: Re: OSR->CCA |
|
|
slávek wrote: | Dej podnět na ÚHOS. Měli by se tím zabývat neb je to nekalá soutěž. Zvaž to.
Slávek |
Asi jedine to. Pomuzete mi nejak to sesmolit? _________________ www.lkmt.cz | j.ree |
|
Back to top |
|
|
slávek Guest
|
Posted: Sat Nov 03, 2007 10:25 am Post subject: OSR->CCA |
|
|
Musíš mít nějaké podklady na kterých to budeš zakládat. Nejlépe asi propozice pro výběrové řízení. Ty by měly být veřejně dostupné u zadavatele neb i soutěž je veřejná a přihlásit se může kde kdo. Pak to prostuduj a podej stížnost na to co se ti zdá podezřelé resp. šité na míru CCA.
ÚOHS je v Brně.
Slávek |
|
Back to top |
|
|
j.ree
Joined: 19 Aug 2007 Posts: 209 Location: Ostrava
|
Posted: Sat Nov 03, 2007 4:05 pm Post subject: Re: OSR->CCA |
|
|
slávek wrote: | Musíš mít nějaké podklady na kterých to budeš zakládat. Nejlépe asi propozice pro výběrové řízení. Ty by měly být veřejně dostupné u zadavatele neb i soutěž je veřejná a přihlásit se může kde kdo. Pak to prostuduj a podej stížnost na to co se ti zdá podezřelé resp. šité na míru CCA.
ÚOHS je v Brně.
Slávek |
Diky za podporu Slavku. Jestli bys mi mohl v tom pomoci, byl bych velmi rad a vdecny. Mame na nekdy domluvenou schuzku s vedenim letiste, jen si musime upresnit termin. Zeptal bych se. Jsem opravdu zvedav. Jinak komu neni situace lhostejna a chtel by se pridat, me icq je 448781381. Budu rad za kazdy kontakt. Je to totiz hnus a musi se s tim uz sakra neco udelat! _________________ www.lkmt.cz | j.ree |
|
Back to top |
|
|
slávek Guest
|
Posted: Sun Nov 04, 2007 2:58 pm Post subject: |
|
|
Mohu se dotázat na UOHS jak může řadový občan postupovat v takovém případě, jako je ten Váš...
Slávek |
|
Back to top |
|
|
j.ree
Joined: 19 Aug 2007 Posts: 209 Location: Ostrava
|
Posted: Sun Nov 04, 2007 9:35 pm Post subject: |
|
|
slávek wrote: | Mohu se dotázat na UOHS jak může řadový občan postupovat v takovém případě, jako je ten Váš...
Slávek |
muzes, pak se treba se mnou muzes i spojit na icq 448781381 _________________ www.lkmt.cz | j.ree |
|
Back to top |
|
|
Karel
Joined: 29 Mar 2007 Posts: 982 Location: Brno
|
Posted: Mon Nov 05, 2007 9:51 am Post subject: |
|
|
Ja bych ještě uvážil v prvním kroku nějaký mírnější postup, abys nakonec nenapáchal více škody než užitku. Co třeba takto: Dotaci má platit kraj, bude ji odsouhlasovat krajské zastupitelstvo. Dalo by se tedy napsat třeba hejtmanovi, nebo některým zastupitelům, že v zadání výběrového řízení jsou podmínky, které v lidech, jež to četli, vyvolávají dojem, že jejich účelem není nic iného, než protěžovat firmu CCA. Kupříkladu podmínka turbovrtulových letadel. Kraj by nic neztratil, pokud by spoje byly provozovány za jinak stejných podmínek proudovými letadly. Tato podmínka je tedy těžko obhajitelná a může ve svém důsledku pouze omezit počet uchazečů, a tím i konkurenční tlak ve výběrovém řízení. A kromě toho takové podmínky zjevně podrývají důvěryhodnost celé soutěže.
Obecně vzato by pro Mošnov ale úplně špatné nebylo, pokud by CCA více prosperovala. Ale podpora ze strany kraje by měla být v rozumných mezích a neměla by na druhou stranu znamenat úplnou rezignaci na podporu LC dopravců. To je asi základ.
Je pravda, že to vše poněkud "zapáchá", ale co je to třeba proti miliardovým injekcím z veřejných financí do přerovského letiště. Já samozřejmě s podobným jednáním v žádném případě nesouhlasím, ale v takovém světě bohužel žijeme, a každý se s tím musíme vyrovnat jak umíme. Někdo jako Don Quijote, jiny jako Fouché...
PS. Nemáš odkaz na stranu s podmínkami VŘ? |
|
Back to top |
|
|
Karel
Joined: 29 Mar 2007 Posts: 982 Location: Brno
|
Posted: Wed Nov 07, 2007 10:34 am Post subject: |
|
|
Ještě jsem si to nechal projít hlavou a zkusím si trochu zahrát na "ďáblova advokáta". Zkuste napsat, co si myslíte o následujících argumentech, které by na svou obhajobu mohla uvést druhá strana:
1. V provozu klasických aerolinek je na tom díky CCA letiště OSR o hodně lépe než BRQ. Má mnohem více relací i napojení na obě velké světové letecké skupiny
2. Nelze pominout, že možná právě díky konkurenci CCA/AA si netroufly dotáhnout ČSA do konce pokus o převedení feedingu OSR-PRG na Pendolína.
3. Pokud dotace obdrží CCA, je jisté, že po jejich ukončení z OSR nikam neuteče a peníze zůstanou v regionu - jaké máme v Brně s dotacemi pro ČSA zkušenosti, nemusím jistě připomínat
4. Pokud by většinu (nebo všechny) nových linek provozovaly CCA, bylo by pro CCA asi výhodné, kdyby feeding OSR-VIE doplnili o mezipřistání BRQ - současně by vozili cestující do VIE i na své linky do/z OSR (tohle by možná mohlo být jakýmsi indikátorem toho, na čem CCA vlastně záleží...).
5. Jestliže by se podařilo linky dohodnout jako c/s s místními dopravci, za podobně výhodných podmínek jako s AA, bylo by to pro cestující z OSR velmi zajímavé - toto ale může kdokoli, nejen CCA.
6. Proti Saab 2000 osobně nic nemám, letěl jsem s ním 2x a je to moc fajn aeroplán. Ale nemám pochopitelně také nic proti ATR, Dash, An, nebo třeba BAe či novému Su.
7. A na závěr problém veřejných zakázek. Když si já rozhodnu koupit cokoli, tak si to prostě koupím, zatímco na větší zakázky z veřejných rozpočtů se podle zákona musí vypsat výběrová řízení, ve kterých často vítězí neférové nabídky, které se sice zdají papírově nejlepší, ale vítězná firma má už připravený nějaký trik a nebo úskok. Proto se dnes běžně vypisují výběrová řízení, kde už je dopředu rozhodnuto o vítězi - dá se to tomu, s kým jsou dobré zkušenosti, kdo dal úplatek, nebo třeba místní firmě.
Nechci tím omlouvat různé nečisté praktiky, chci jen říci, že to nemusí být tolik černo-bílé, jak to zprvu mohlo vypadat.
A ještě jedna karta je ve hře - nově založená Asociace regionálních letišť, kde asi první housle hraje právě OSR, a řekl bych, že v jejich plánech na rozvoj regionální letecké přepravy figurují právě CCA. Mimochodem, víte o tom projektu někdo více, než proběhlo tiskem, a co si o tom myslíte? |
|
Back to top |
|
|
j.ree
Joined: 19 Aug 2007 Posts: 209 Location: Ostrava
|
Posted: Mon Jan 14, 2008 11:02 pm Post subject: |
|
|
Industry analysts looking to evaluate whether the strengthening of the balance sheet can continue at this pace are assessing a crucial move taken by Sky Europe at the end of October 2007-this basically saw it pull out of Krakow, Poland, and Budapest, Hungary, in favor of consolidating its presence in Prague and possibly adding Ostrava, North Moravia, to its portfolio of routes in the near future.
Tak ze by do toho kluci ze SE konecne praskli a utreli Vavroskovi (a jeho smelemu, drzemu planu nalit si prachy do sve kapsy) jeho posmolenou zasiflenou prdel? _________________ www.lkmt.cz | j.ree |
|
Back to top |
|
|
Karel
Joined: 29 Mar 2007 Posts: 982 Location: Brno
|
Posted: Tue Jan 15, 2008 10:35 am Post subject: |
|
|
Při zdůvodňování odchodu SE z Krakowa a Budapešti mimo jiné důvody (zejména sezónosti poptávky) uvedli také toto:
...In Budapest, although cheaper than Krakow, we encountered a similar problem where we tried unsuccessfully to lower our costs. As with Krakow, the offer made by the airport was too low for us to be able to remain in Budapest and still realistically have a chance of reaching our target of profitability in our next fiscal year.
We believe that our agreements and locked-in low-cost base in Bratislava, Prague and Vienna ensures that we will be able to grow significantly in these bases without sacrificing profitability. Moreover, we firmly believe in the philosophy that we are better served to be a major player in fewer markets as we can benefit from the scale we can achieve this way.
We are not ruling out a return to these bases and will continue to serve Krakow this winter with flights from Vienna. We would dearly like to fly from Budapest, but under the current economic conditions, this does not work for us. When things change in Hungary, we will evaluate a return, but we have decided that we cannot continue to invest in markets that cannot be profitable for us in the short and even medium-term.
I hope many people choose to relocate and continue to be a part of the SkyEurope team in another base.
Sincerely, Jason Bitter
Ale držím palce, snad se to uskuteční. Celý dopis si můžete přečíst zde (doporučuji přečíst uvedený thread až do konce):
http://www.pprune.org/forums/showthread.php?t=238551 |
|
Back to top |
|
|
j.ree
Joined: 19 Aug 2007 Posts: 209 Location: Ostrava
|
|
Back to top |
|
|
|
|
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum
|
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|