|
AirSpotter.eu European Plane Spotting and LKTB/ BRQ Spotting Forum
|
View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
MarekV Site Admin
Joined: 25 Mar 2007 Posts: 1589 Location: LKTB/BRQ Brno Tuřany
|
|
Back to top |
|
|
Hansb
Joined: 28 Mar 2007 Posts: 212 Location: BRQ/LKTB
|
Posted: Sun Jun 15, 2014 5:07 pm Post subject: |
|
|
Pěkný, i ta 767 vzadu vypadá zajímavě. |
|
Back to top |
|
|
MarekV Site Admin
Joined: 25 Mar 2007 Posts: 1589 Location: LKTB/BRQ Brno Tuřany
|
|
Back to top |
|
|
MarekV Site Admin
Joined: 25 Mar 2007 Posts: 1589 Location: LKTB/BRQ Brno Tuřany
|
|
Back to top |
|
|
Hansb
Joined: 28 Mar 2007 Posts: 212 Location: BRQ/LKTB
|
Posted: Wed Aug 27, 2014 7:57 am Post subject: |
|
|
Taky sem se díval. Já bych to až tak zabitě neviděl... |
|
Back to top |
|
|
MarekV Site Admin
Joined: 25 Mar 2007 Posts: 1589 Location: LKTB/BRQ Brno Tuřany
|
|
Back to top |
|
|
MarekV Site Admin
Joined: 25 Mar 2007 Posts: 1589 Location: LKTB/BRQ Brno Tuřany
|
Posted: Sun Sep 06, 2015 8:45 am Post subject: |
|
|
Před pár dny se mi poštěstilo opět letět z Vídně, a tato událost mi kromě příjemného leteckého zážitku přinesla i jedno poměrně znepokojivé zjištění. A to, že z vídeňského letiště lze odletět, aniž by za celou dobu kdokoli zkontroloval váš pas, potažmo identitu. Proběhlo to tak, že jsem se z domu odbavil přes internet (web check-in) a vytiskl si palubní vstupenku, po příjezdu na letiště jsem zamířil k samoobslužné odbavovací přepážce (protože jako jediná byla prázdná, neboť si k ní zřejmě nikdo netroufal), kde jsem odbavil zavazadlo, k čemuž stačil čárový kód na palubní vstupence. Následně jsem zamířil k bezpečnostní kontrole, ke které jsem se dostal po průchodu turniketem (opět jsem prošel jen díky načtení kódu na palubním lístku), kde jsem prošel rentgenem, přičemž po mě vůbec nikdo nechtěl vidět pas. Tím jsem se dostal do mezinárodní části letiště k odletovým branám (gatům). Samotný vstup do letadla byl umožněn opět po pouhém načtení čárového kódu na palubním lístku. Za celou dobu jsem skutečně ani jednou nemusel vytáhnout z batohu pas či jakýkoli jiný doklad potvrzující moji identitu. V dnešní době mnohdy až přehnaných bezpečnostních opatření jde o poměrně zajímavé selhání. Sice šlo "pouze" o vnitrostátní linku, ale mám za to, že by se to nemělo stávat nikdy. V takovémto případě totiž na moji letenku mohl letět úplně kdokoli. Či jinak řečeno, na smyšlené jméno může letět osoba, která by jinak na palubě letadla nebyla žádoucí. |
|
Back to top |
|
|
trainzak
Joined: 09 Aug 2010 Posts: 82
|
Posted: Mon Sep 07, 2015 6:27 pm Post subject: |
|
|
Tohle je asi nový trend na více letištích. Mě se to takto stalo v Helsinkách i v Bruselu. Vůbec bych se ale nedivil, kdyby kontrola probíhala nějakými jinými skrytými prostředky (detekce obličeje, styl chůze, atd.). _________________
|
|
Back to top |
|
|
Karel
Joined: 29 Mar 2007 Posts: 982 Location: Brno
|
Posted: Tue Sep 08, 2015 5:40 pm Post subject: |
|
|
Ano, myslím, že dokonce nedávno, při internetovském check-inu to psalo, že podle nového nařízení nemusím vyplňovat číslo pasu a platnost. Myslím, že to hlídají jinak. |
|
Back to top |
|
|
MarekV Site Admin
Joined: 25 Mar 2007 Posts: 1589 Location: LKTB/BRQ Brno Tuřany
|
Posted: Tue Sep 08, 2015 6:44 pm Post subject: |
|
|
Tohle si přímo říká o provedení experimentu! Poměrně jednoduše by se dalo zjistit, jestli tu skutečně je nějaký skrytý způsob identifikace.
Napadlo mě několik scénářů, které by šly realizovat, a které by odkrývaly různé aspekty bezpečnostních opatření.
(A) Dvě osoby by si zakoupily letenky na ten samý let, takže by letěly společně, přičemž by si navzájem prohodily palubní vstupenky, takže osoba X by letěla coby osoba Y a osoba Y coby osoba X. Pokud by to prošlo, znamenalo by to, že jestliže existuje nějaký skrytý bezpečnostní systém, pak nerozlišuje mezi nesouladem ve jméně v pase a na letence, ale stále může hlídat, zda jsou na palubě skutečně ty osoby, kterým byla letenka vystavena.
(B) Dvě osoby by si zakoupily letenky na dva různé lety ve stejný den do dvou různých míst a s odletem ve stejný či velice podobný čas (aby v případě, že by pokus neklapl, mohly rychle přeběhnout mezi gaty a nenechat tak propadnout letenku), přičemž by opět navzájem zaměnily palubní vstupenky. Takže osoba X by letěla s palubní vstupenou osoby Y do destinace osoby Y, zatímco osoba Y by letěla na palubní vstupenku osoby X do destinace osoby X. Pokud by prošlo i toto, znamenalo by to, že nějaký monitoring byl maximálně do úrovně bezpečnostní kontroly, ale u gatů už chybí.
(C) Jedna osoba by si koupila letenku na zcela smyšlené jméno a následně úspěšně odlétla. V tomto případě by to znamenalo, že žádné skryté bezpečnostní kontroly nejsou.
Celé je to velice jednoduše realizovatelné (byť asi ne zcela levné). Pokud by do toho někdo chtěl jít, velice rád si poslechnu výsledky.
Jako dodatek a tip případným výzkumníkům pro co nejvyšší plynulost průběhu testu je třeba zmínit, že výběr destinací by bylo vhodné omezit jen na letiště v rámci Shengenu, aby se po příletu nekontrolovaly pasy, což by například po zdárném uskutečnění letu ve scénáři (B) a nedejbože (C) mohlo přinést jisté obtíže.
Anebo by se taky dalo zeptat někoho, kdo se pohybuje v oblasti letištní bezpečnosti, jak to ve skutečnosti funguje. Protože je-li to opravdu takto rozšířený fenomén, mohl by v případě, že skrytá bezpečnostní opatření žádná nejsou, přinést dříve či později ne úplně vítané důsledky. Ale hádám, že domněnka o existenci nějakých opatření, o kterých nic nevíme, je velice blízko skutečnosti. |
|
Back to top |
|
|
MarekV Site Admin
Joined: 25 Mar 2007 Posts: 1589 Location: LKTB/BRQ Brno Tuřany
|
Posted: Wed Apr 13, 2016 6:57 pm Post subject: |
|
|
Protože již pěknou řádku let plánujeme spotterský výlet do Vídně, ale z nejrůznějších důvodů na něj ještě nedošlo, rozhodl jsem se jej letos konečně podniknout. Důvodem, který mě k tomu přiměl, je přílet letounu Boeing 747-400 společnosti Air Atlanta Icelandic registrace TF-AAK, který pro potřeby svého turné používá legendární britská metalová kapela Iron Maiden: http://www.airliners.net/photo/Air-Atlanta-Icelandic/Boeing-747-428/2805251/L/. Letoun pojmenovaný Ed Force One, za jehož řízením usedá zpěvák skupiny Bruce Dickinson, s největší pravděpodobností přiletí do Vídně v sobotu 4. června. Termín ani konkrétní čas zatím zveřejněny nebyly, ale na základě kalendáře jejich vystoupení se první červnová sobota jeví nejpravděpodobněji. Věřím ale, že se přesný harmonogram ještě objeví. Předběžně proto s výletem počítám, protože tohle letadlo si nemůžu nechat ujít.
Proto, je-li zájem, 2-3 místa v autě jsou k dispozici. |
|
Back to top |
|
|
MarekV Site Admin
Joined: 25 Mar 2007 Posts: 1589 Location: LKTB/BRQ Brno Tuřany
|
Posted: Tue May 24, 2016 10:35 am Post subject: |
|
|
Dle zatím nepotvrzených informací se přílet Ed Force One do Vídně očekává v sobotu 4. června v 15.10.
Tak potvrzeno, na twitterovém účtu Iron Maiden se objevilo avízo, že přílet do Vídně bude 4. června v 15.15. |
|
Back to top |
|
|
MarekV Site Admin
Joined: 25 Mar 2007 Posts: 1589 Location: LKTB/BRQ Brno Tuřany
|
Posted: Wed Jan 11, 2017 3:00 pm Post subject: |
|
|
Atraktivním důvodem, proč se vydat i letos do Vídně na spotting, může být mimo jiné i Airbus 350. Od 10. ledna letošního roku jej na své pravidelné lince z Tchaj-wanu nasazuje společnost China Airlines. Letadlo přilétá třikrát týdně, a to v úterý, čtvrtek a neděli v 6.25 a odlétá v 11.00. |
|
Back to top |
|
|
|
|
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum
|
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|