 |
AirSpotter.eu European Plane Spotting and LKTB/ BRQ Spotting Forum
|
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
JackBrno
Založen: 5.12.2007 Příspěvky: 259
|
Zaslal: st červen 16, 2010 10:41 am Předmět: |
|
|
Na to, že sezóna už v podstatě začala, tak by obsazenost opravdu mohla být vyšší. 5 lidí není nejvíc Nicméně tu linku využijí jen individuální turisté a ti si více plánují dovolenou podle aktuálního počasí, které zrovna nebylo ideální. Takže až začne pořádné léto, bude třeba obsazenost vyšší. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
slávek Anonymní
|
Zaslal: st červen 16, 2010 4:20 pm Předmět: |
|
|
jak říkám... letos na tom prodělají gatě a příští rok už to otevírat nebudou. S vytížeností 15% se vydělávat nedá. Těm rychlokoupákům stačí se dopravit do oblasti Rijeky nebo Puly a tam jsou z Brna autem za 6 hodin pohodlně i s krámama a nafukovacím člunem. Nevím na koho taqdle nabídka je cílena. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
JackBrno
Založen: 5.12.2007 Příspěvky: 259
|
Zaslal: st červen 16, 2010 6:44 pm Předmět: |
|
|
To taky nechápu. Lítat do Zadaru nemá časový a tedy ani ekonomický smysl. Tam se dá pohodlně dostat autem a když se připočítá cesta na letiště, čekání a kodrcání Saabem, není to už o moc rychlejší. Jako smysluplnou bych viděl jedině trasu do Splitu nebo Dubrovníku. Nevím, jestli si dělali předem nějaký průzkum, ale takto to vypadá jako záměrné prodělávání. Ale co jsem tak slyšel od personálu CCA, tak to vypadá, že na Saaby kašlou a chtějí se soustředit na chartery se 737. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
MarekV Site Admin
Založen: 25.3.2007 Příspěvky: 1589 Bydliště: LKTB/BRQ Brno Tuřany
|
Zaslal: st červenec 28, 2010 11:26 am Předmět: |
|
|
Mimochodem, včera jsem šel městem a velmi jsem zíral, když se proti mně vynořila šalina a na čele se vyjímal nápis CCA. Jednalo se o vůz čísla 1736, která od půlky července slouží jako reklama na linku Ostrava-Brno-Zadar. Podařilo se mi najít i fotku, viz:
Je milé vidět, že linka má přece jen nějakou (dobře viditelnou) reklamu. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Karel
Založen: 29.3.2007 Příspěvky: 982 Bydliště: Brno
|
|
Návrat nahoru |
|
 |
slávek Anonymní
|
Zaslal: st říjen 27, 2010 9:07 am Předmět: |
|
|
No, byl jsem k té lince skeptický, ale mám radost že se tak zavedla. Možná CCA časem pochopí, že na LKTB jim pokvete lepší pšenka než na LKMT. Mezipřistát z OSR už tady umí, tak teď ještě zkrátit čas odbavení po vzoru FR, kterému stačí pro nástup i výstup 35 minut a mohli by zkusit tu VIE. Možná by se našli i nějací blázni na kurzu OSR - BRQ, kdyby to dali za tisíc. I když si uvědomuju, že local transport z Mošnova do centra by to velmi časově znehodnotil. To mají ostravaci velkou smůlu, že je to letiště tak daleko. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
JackBrno
Založen: 5.12.2007 Příspěvky: 259
|
Zaslal: st říjen 27, 2010 1:37 pm Předmět: |
|
|
slávek napsal: | ...ještě zkrátit čas odbavení po vzoru FR, kterému stačí pro nástup i výstup 35 minut a mohli by zkusit tu VIE... |
Tak to se nemusí učit Průletové časy na lince pro ČSA PRG/BRQ jsou standartně 25 minut a linka do Zadaru to běžně zvládala za 15 minut. Takže v tomto určitě problém není. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Karel
Založen: 29.3.2007 Příspěvky: 982 Bydliště: Brno
|
Zaslal: st říjen 27, 2010 2:10 pm Předmět: |
|
|
Jelikož podle letového řádu bylo v BRQ 69 pohybů na Zadarské lince, představovalo by to při plném obsazení letadla (33pax) - 2277pax. Z toho pak vyplývá střední obsazenost okolo 50%, což je myslím poměrně slušné, když uvážíme, že kvůli velmi pozdnímu ohlášení a ještě pozdnějšímu zahájení prodeje letenek, musela letadla létat zpočátku dost prázdná. Nebo jinými slovy, ve vrcholné sezóně bych tipoval l/f kolem 70%.
A těch15 minut na mezipřistání do VIE by snad ani Ostravákům moc nevadilo, pokud by díky tomu létalo o frekvenci, nebo dvě, více. A doprava z centra do Mošnova? Co je to vůbec centrum Ostravy? Od Rudné (okruhu pod městem), je to nějakých 18km, od D1 Exitu 336 Butovice asi 13km. Všechny vzdálenosti na ostravsku jsou takové trochu větší než na brněnsku. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
j.ree
Založen: 19.8.2007 Příspěvky: 209 Bydliště: Ostrava
|
Zaslal: pá říjen 29, 2010 1:12 pm Předmět: |
|
|
Karel napsal: | Všechny vzdálenosti na ostravsku jsou takové trochu větší než na brněnsku. |
To je ten sever
Ne, v podstate si myslim, ze nejvetsi chybou je prave to pozdni ohlaseni. Sice nemohou CCA red spolupracovat s CK (na to maji CCA blue), ale drivejsi ohlaseni by jim nemelo uskodit. Si teda myslim... _________________ www.lkmt.cz | j.ree |
|
Návrat nahoru |
|
 |
kuba.biker
Založen: 4.8.2007 Příspěvky: 265 Bydliště: OPO
|
|
Návrat nahoru |
|
 |
MarekV Site Admin
Založen: 25.3.2007 Příspěvky: 1589 Bydliště: LKTB/BRQ Brno Tuřany
|
Zaslal: čt únor 20, 2014 12:25 pm Předmět: |
|
|
V kontextu létání v Chorvatsku se dnes na planes.cz objevila velice zajímavá zpráva. Chorvatská letecká společnost European Coastal Airlines hodlá od 1. května začít provozovat pravidelné lety hydroplánů mezi chorvatskými ostrovy a dalšími turistickými letovisky. Zadar sice nemají v seznamu letišť, která hodlají nalétávat, nicméně ze Zadaru do Splitu, který má být nejseverněji položeným místem, odkud chtějí létat, je to 170 km a mezi oběma městy jezdí autobus. Takže kdyby se z Brna do Zadaru začalo létat, byl by to nepochybně velice atraktivní námět na výlet, protože jednak je svezení v hydroplánech v Evropě poměrně unikátní záležitostí, a druhak zmíněná společnost provozuje kromě letadel de Havilland Canada DHC-6 Twin Otter i naprostou lahůdku, a to warbird Grumman G-21A Goose (registrace C-FVFU) vyrobený v roce 1944. Velice lákavé.
Zpráva na planes zde: http://www.planes.cz/cs/novinky/projekt-vyuziti-obojzivelnych-letadel-na-pravidelnych-linkach-v-chrovatsku-8980/
Stránky European Coastal Airlines: http://www.ec-air.eu/en/home/ |
|
Návrat nahoru |
|
 |
JackBrno
Založen: 5.12.2007 Příspěvky: 259
|
Zaslal: čt únor 20, 2014 6:58 pm Předmět: |
|
|
Ten Grumman je neskutečný letecký exponát! Nepochybuji o tom, že to musí být parádní zážitek. Nicméně osobně bych do toho asi nešel. Pamatuju si dobře díl leteckých katastrof, kdy totéž letadlo stejného stáří po startu přišlo o celé křídlo a spadlo. Přeci jen desítky let provozu v korozivní mořské vodě už je na tehdejší materiály fakt hodně a pokud nejsou měněny celé díly nosníků a potahů křídel, tak pevnost je v háji a už bych tomu nevěřil. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
MarekV Site Admin
Založen: 25.3.2007 Příspěvky: 1589 Bydliště: LKTB/BRQ Brno Tuřany
|
Zaslal: čt únor 20, 2014 10:21 pm Předmět: |
|
|
Myslím, že ten zážitek přebíjí i potenciální rizika, ale možná je toto přesvědčení jen dáno tím, že nesleduji pořad Letecké katastrofy.
Snažil jsem se o tomto konkrétním stroji najít víc, ale zatím ne moc úspěšně. Tu původní kanadskou registraci údajně už nenosí, ale novou jsem nikde nenašel. Wikipedia uvádí, že stroj prošel v roce 2004 renovací, otázkou je, jak moc jde této informaci věřit. Jestli se rozlétají, tak se informací (a fotek) snad objeví víc. Jinak ceny letenek slibují kolem 40 Eur, což je na let o délce 10-20 minut poměrně hodně, na druhou stranu je to hodně exkluzivní. Otázkou ovšem je, jestli se vůbec rozlítají. (A jinou otázkou je, jestli se tam dostaneme.) |
|
Návrat nahoru |
|
 |
MarekV Site Admin
Založen: 25.3.2007 Příspěvky: 1589 Bydliště: LKTB/BRQ Brno Tuřany
|
Zaslal: po duben 21, 2014 2:41 pm Předmět: |
|
|
slávek napsal: | Ještě pro zajímavost. Zjistil jsem, že z Brna do blízkosti Zadaru už se lítalo za 1.republiky (ve třicátých letech). Byl nasazen hydroplán Saro Cloud pro 10pax. Linka Praha - Brno - Záhřeb - Susak (Zadar) byla operována v letních měsících roku 1935.
S. |
Kdyby měl někdo zájem, tuhle skutečnost je možné v pěkném ztvárnění nosit i na tričku, které pod názvem Jadranský expres nabízí Rezavá vrtule:
http://www.rezava-vrtule.cz/_uploadams/file/wallpapers/RV_Wide_wallpaper_SC_1920x1200.jpg
K tomu i doplňující text:
Rezavá vrtule napsal: | Když se na konci letní sezóny v roce 1936 naposledy rozvlnila voda v zátoce u města Sušak (dnes Rijeka) za startujícím malým stříbrným dvoumotorovým dopravním strojem s československou imatrikulací OK-BAK, uzavřela se jedna velmi exotická kapitola v historii českého letectví. Naposledy totiž vzlétla z vodní plochy jediná amfibie, která kdy byla jako dopravní letadlo v ČSR provozována. Když po více jak 300 minutách letu přistála na kolech na letišti v Ruzyni v Praze, naplnil se její letecký osud a vícekrát se již na linky nevydala.
Tento britský letoun továrny Saunders Roe, typu A.19 Cloud výrobního čísla 5, což byl poslední vyrobený kus v civilním provedení, si objednala ČSA už v roce 1933, obdržela jej v srpnu 1934 a do běžné služby jej zařadila v roce 1935. V ČSA tenkrát museli mít cit pro romantiku a reklamu, když si pořídili tuto krásku a rozhodli se jí bez ohledu na ekonomiku dopravovat během krátké letní sezóny pouhých osm platících cestujících jedním letem z Prahy rovnou do pobřežních hotelů v Sušaku. Ale i tak se povídá, že jadranští žraloci v tomto případě projevili nevídanou inteligenci a nikdy se u přistávajícího a startujícího letadla neobjevili, neboť prý dobře věděli, že jím české učitelky nelétají…
Letadlo z ostrova Wight okusilo vody Atlantiku, Lamanšského průlivu a Jadranského moře, aby po válce už bez křídel, ocasních ploch a podvozku brázdilo vody Vltavy a Orlické přehrady jako hausbót. Renovovanou podobu zachovalého trupu můžete obdivovat od roku 1995 v leteckém muzeu ve Kbelích. A za mořem v Anglii marně vzdychají, tam se nedochovala z tohoto unikátu ani vrtule… |
Tričko zde: http://www.rezava-vrtule.cz/motor/jadransky-expres |
|
Návrat nahoru |
|
 |
MarekV Site Admin
Založen: 25.3.2007 Příspěvky: 1589 Bydliště: LKTB/BRQ Brno Tuřany
|
Zaslal: út srpen 26, 2014 7:06 pm Předmět: |
|
|
Ještě bych se vrátil a navázal na výše zmíněné European Coastal Airlines, které rozjíždí v Chorvatsku letecké spojení prostřednictvím hydroplánů. Dnes konečně spustili rezervační systém a zahájili lety. Aktuálně mají v rezervačním systému k dispozici lety pouze na trase ze Splitu do Jelsy na ostrově Hvar a zpět. Létá se zatím dvakrát denně každým směrem a cena jednosměrné letenky začíná na 12.98 euro (360 Kč). Let má trvat 13 minut, takže každá minuta letu stojí stylově jedno euro. Další linky by měly přibývat tak, jak bude společnost získávat povolení.
Co se týče historického kousku v jejich flotile, stroje Grumman G-21A Goose, tak ten na pravidelných linkách bohužel nasazován nebude, má být využíván pouze k propagačním letům. Na linkách budou sloužit stroje DHC 6-300 Twin Otter. Zatím létá jeden, registrace 9A-TOA.
Pár fotografií:
https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfp1/t31.0-8/10551522_723106154422879_2668611078721670618_o.jpg
https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpf1/t31.0-8/10543595_723105364422958_2241368545752079318_o.jpg
Takže pokud to se slibovaným (a zde diskutovaným) obnovením letů z Brna do Zadaru dobře dopadne, půjde o nesmírně lákavý námět na výlet, protože společnost slibuje rozšíření svých aktivit právě i do Zadaru. Nezbývá tedy než doufat v rozšíření letních linek z Brna v příštím roce. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
|
|