 |
AirSpotter.eu European Plane Spotting and LKTB/ BRQ Spotting Forum
|
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Ondra
Založen: 28.3.2007 Příspěvky: 99
|
Zaslal: pá srpen 17, 2007 6:21 pm Předmět: Letiště srovnatelná s LKTB |
|
|
pánové,
která letiště v Evropě považujete za svou povahou/velikostí/hustotou/provozem/počtem cestujících/čímkoliv srovnatelné s Brnem a podobné Brnu?
já tak přemejšlel a nedá se říct že bych mě nějaký vyloženě napadlo.. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
kuba.biker
Založen: 4.8.2007 Příspěvky: 265 Bydliště: OPO
|
Zaslal: so srpen 18, 2007 9:19 am Předmět: |
|
|
No, zdánlivě banální, nicméně docela složitá otázka...Myslím, že podobné letiště by se našlo v Polsku (Lodź, Szczecin, Rzeszów???), Maďarsku (Debrecen, Sármellék???), či Slovensku (Košice). Co se týče Polska, tam mají výhodu, že letiště působí uceleným dojmem a mají veškerý servis pro cestující. Dále je tam mnohem pestřejší nabídka low cost letů. Košice mají možná malinko větší potenciál než BRQ, protože široko daleko není žádné větší letiště. A v Maďarsku mají možná méně pravidelných spojů, ale o to více koupáckých letů v rámci střední Evropy (DRS, LEJ, SXF). Největší handicap Tuřan spatřuji nyní v nedotažené přestavbě - na starou halu je dost tristní pohled; čekal jsem, že ji opraví taky (aby působila architektonicky totožně s odletovou halou), ale ticho po pěšině...Brněnské letiště mám moc rád, ale jsou chvíle, kdy se chytám za hlavu: je to asi rok zpět. Byl konec prosince a kvůli mlze v PRG divertovalo do BRQ několik ČSáček, včetně OK-YAD z JFK. Na opuštěném letišti nebyl NIKDO, kdo by vykuleným cestujícím poradil, co a jak s náhradní dopravou; prostě totální chaos, moc příjemné to jistě nebylo. Na plnohodnotném letišti by se tohle stávat nemělo... |
|
Návrat nahoru |
|
 |
slávek Anonymní
|
Zaslal: so srpen 18, 2007 3:54 pm Předmět: letiště Brno |
|
|
kuba.biker napsal: | No, zdánlivě banální, nicméně docela složitá otázka...Myslím, že podobné letiště by se našlo v Polsku (Lodź, Szczecin, Rzeszów???), Maďarsku (Debrecen, Sármellék???), či Slovensku (Košice). Co se týče Polska, tam mají výhodu, že letiště působí uceleným dojmem a mají veškerý servis pro cestující. Dále je tam mnohem pestřejší nabídka low cost letů. Košice mají možná malinko větší potenciál než BRQ, protože široko daleko není žádné větší letiště. A v Maďarsku mají možná méně pravidelných spojů, ale o to více koupáckých letů v rámci střední Evropy (DRS, LEJ, SXF). Největší handicap Tuřan spatřuji nyní v nedotažené přestavbě - na starou halu je dost tristní pohled; čekal jsem, že ji opraví taky (aby působila architektonicky totožně s odletovou halou), ale ticho po pěšině...Brněnské letiště mám moc rád, ale jsou chvíle, kdy se chytám za hlavu: je to asi rok zpět. Byl konec prosince a kvůli mlze v PRG divertovalo do BRQ několik ČSáček, včetně OK-YAD z JFK. Na opuštěném letišti nebyl NIKDO, kdo by vykuleným cestujícím poradil, co a jak s náhradní dopravou; prostě totální chaos, moc příjemné to jistě nebylo. Na plnohodnotném letišti by se tohle stávat nemělo... |
Si myslím, že Brněnské letiště bylo rozšířeno poněkud nešťastně, protože ač nový terminál obdržel ocenění od architektů, je to jen pomníček arch. Parolka ( tak trochu připomínající nafukovací halu), který čekajícím pasažérům nenabízí téměř žádné zázemí. Jediná restaurace spíše bistro na Starobrno, nikde si nelze sednout, málo informačních panelů, nefungující kiosky atd. atd... Vše je zblízka obklopeno vydlážděným parkovištěm, které se bude zřejmě ještě rozšiřovat, jak je patrno ze započatých zemních prací. Žádná zeleň, natož strom. Místo tedy dosti tristní a k lidem naprosto neútulné. Chybu architekta vidím především v tom, že zjevně experimentoval s danou hmotou a jejím tvarem a to ne příliš zdařile. Je to solitér, který se nedá nijak rozšiřovat, jedině snad přistavěním podobné hrůzy někde vedle, k čemuž doufám nedojde. Nemá to žádné rohy, které by se daly "zabydlet" zevně přístupnými obchody , bistry se zahrádkou k posezení (viz BTS) a tak. Další hrůza je tzv. vyhlídková plocha, tedy jakýsi prašný rožek v ohybu oplocení, kde si chudák člověk ( ať už spotter nebo někdo kdo přišel zamávat blízkým) musí připadat jako v koncentračním lágru. Jsem brňák tělem i duší, ale za tento terminál, na který jsem se tak těšíl se stydím a jde mi z toho husí kůže pokaždé, když tam jsem. Jsem přesvědčen, že letecké terminály se staví už dlouhá leta, mají svůj vyzkoušený kánon a žádný experiment ambiciózního architekta by neměl být tak snadno schválen. Lituju tedy i KLV, kde chtějí něco podobného stavět nebo snad už staví.
Howgh
Slávek |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Karel
Založen: 29.3.2007 Příspěvky: 982 Bydliště: Brno
|
Zaslal: po srpen 20, 2007 10:47 am Předmět: |
|
|
Ondra: Dobrá otázka, ale opravdu nevím. Z letišť, která jsem navštívil, by snad byla srovnatelná jen řecká KVA. Podobným počtem odbavených cestujících i tím poměrem pax chartery:linky = 2:1. Ale úplně první mě napadla OSR .
Slávek: jistě víte, že každá stavba je kompromisem, který autor hledá mezi kubaturou, cenou, užitečností, vzhledem, možností realizace atd. Nechci dělat Parolkovi advokáta (ostatně, má u mě vroubek ), ale myslím, že většiny věcí, které kritizujete, si byl vědom. Mě se kupříkladu hmota stavby vcelku líbí (drobné výhrady mám ke kšiltu nad vchodem a hlavně ke vzduchotechnickým skříním nad spojovacím krčkem). A když vezmete v úvahu, že za pár let vyrostou okolo ve šlapanické zóně desítky a desítky všelijakých skleněných a plechových krabic, hrajících všemi barvami, i potom si terminál zachová svou osobitost a výjimečnost. Máte pravdu, přístavba je možná asi jedině systémem hala-krček-přístavba, vybavenost by se měla snad o něco zlepšit po reko staré haly. Kdo ví ale, kdy to bude. Za nefungující kiosky je spíš než cokoli jiného nezájem nájemců, a jestli už začínají budovat nové parkoviště, je jen dobře, staré už začíná být místy dost těsné. Pokud se budou přitom držet původního návrhu, bude tam místo pro nějakých 1000 aut, a i zeleň by se tam snad měla vejít. Mávadlo je skutečně ostudné, co víc k tomu říci. Nechci vás přesvědčovat o svém vidění světa, ale mě osobně oslovuje decentní, čistý a jednoduchý interiér, s přiznanými příhradovinami, celý laděný do neutrálních barev, který oživují až pestré barvy cestujících. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
slávek Anonymní
|
Zaslal: po srpen 20, 2007 11:28 am Předmět: |
|
|
2karel: no já jen, že pasažérské prostory v a kolem nové haly jsou "lidsky" nevlídné a srovnávám s BTS, kde je milo pobýt a čekat na přílet delayed éra třeba i hodinu, dvě. To bych se v brně užral nudou a musel bych sedět někde před halou na zemi (jakž se i děje) a v případě nevlídného počasí pouze v autě. Parkoviště jistě... ale ne proboha tak blízko haly. Tvrdím, že to letiště není městotvorným prvkem tak jako i mnoho ostatních veřejných prostorů v městě samotném. Když se má konečně něco pořádného začít budovat (odsunuté nádraží) tak je kolem toho řečí jako v Kocourkově, až se to nakonec termínově pro..re.
Howgh
Slávek
Karel napsal: | Ondra: Dobrá otázka, ale opravdu nevím. Z letišť, která jsem navštívil, by snad byla srovnatelná jen řecká KVA. Podobným počtem odbavených cestujících i tím poměrem pax chartery:linky = 2:1. Ale úplně první mě napadla OSR .
Slávek: jistě víte, že každá stavba je kompromisem, který autor hledá mezi kubaturou, cenou, užitečností, vzhledem, možností realizace atd. Nechci dělat Parolkovi advokáta (ostatně, má u mě vroubek ), ale myslím, že většiny věcí, které kritizujete, si byl vědom. Mě se kupříkladu hmota stavby vcelku líbí (drobné výhrady mám ke kšiltu nad vchodem a hlavně ke vzduchotechnickým skříním nad spojovacím krčkem). A když vezmete v úvahu, že za pár let vyrostou okolo ve šlapanické zóně desítky a desítky všelijakých skleněných a plechových krabic, hrajících všemi barvami, i potom si terminál zachová svou osobitost a výjimečnost. Máte pravdu, přístavba je možná asi jedině systémem hala-krček-přístavba, vybavenost by se měla snad o něco zlepšit po reko staré haly. Kdo ví ale, kdy to bude. Za nefungující kiosky je spíš než cokoli jiného nezájem nájemců, a jestli už začínají budovat nové parkoviště, je jen dobře, staré už začíná být místy dost těsné. Pokud se budou přitom držet původního návrhu, bude tam místo pro nějakých 1000 aut, a i zeleň by se tam snad měla vejít. Mávadlo je skutečně ostudné, co víc k tomu říci. Nechci vás přesvědčovat o svém vidění světa, ale mě osobně oslovuje decentní, čistý a jednoduchý interiér, s přiznanými příhradovinami, celý laděný do neutrálních barev, který oživují až pestré barvy cestujících. |
|
|
Návrat nahoru |
|
 |
Karel
Založen: 29.3.2007 Příspěvky: 982 Bydliště: Brno
|
Zaslal: po srpen 20, 2007 12:02 pm Předmět: |
|
|
4slávek: Nemůžu než souhlasit a doufat, že aspoň některé chybějící funkce budou zahrnuté do zrekonstruované staré haly. Nové parkoviště by snad melo vyplnit plochu cca 150x150m až po silnici - určitě se to řadě lidí nebude líbit, ale určitě v tom nebude Brno samo... Ale je to vše dost off-topic, možná jsme to měli raději probírat v příslušném threadu, aby se na nás Ondra nezlobil . |
|
Návrat nahoru |
|
 |
slávek Anonymní
|
Zaslal: po srpen 20, 2007 12:21 pm Předmět: |
|
|
2karel: A je taková niť...? Kdyby i byla, asi bz tam nikdo moc nešel
Slávek |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Ondra
Založen: 28.3.2007 Příspěvky: 99
|
Zaslal: po srpen 20, 2007 12:31 pm Předmět: |
|
|
Karel napsal: | 4slávek: Nemůžu než souhlasit a doufat, že aspoň některé chybějící funkce budou zahrnuté do zrekonstruované staré haly. Nové parkoviště by snad melo vyplnit plochu cca 150x150m až po silnici - určitě se to řadě lidí nebude líbit, ale určitě v tom nebude Brno samo... Ale je to vše dost off-topic, možná jsme to měli raději probírat v příslušném threadu, aby se na nás Ondra nezlobil . |
v klídku, Ondra nemá zlobení se v popisu práce  |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Richard
Založen: 12.4.2007 Příspěvky: 46
|
Zaslal: čt srpen 23, 2007 7:21 am Předmět: |
|
|
Ad mávadlo - buďme rádi za ně, třeba v původním návrhu nebylo žádné?  _________________ Richard |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Ondra
Založen: 28.3.2007 Příspěvky: 99
|
Zaslal: čt srpen 23, 2007 1:34 pm Předmět: |
|
|
Richard napsal: | Ad mávadlo - buďme rádi za ně, třeba v původním návrhu nebylo žádné?  |
to je fakt, což nemění nic na těch zmíněných negativejch stávajícího stavu
jelikož nezřídka: jet na letiště = čistit auto  |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Richard
Založen: 12.4.2007 Příspěvky: 46
|
Zaslal: st srpen 29, 2007 4:16 pm Předmět: |
|
|
touché.... tedy doufám že nejezdíš autem na mávadlo, ale přineseš si mokrou zem s sebou... no třeba se vyčasí _________________ Richard |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Ondra
Založen: 28.3.2007 Příspěvky: 99
|
Zaslal: pá srpen 31, 2007 10:30 am Předmět: |
|
|
Richard napsal: | touché.... tedy doufám že nejezdíš autem na mávadlo, ale přineseš si mokrou zem s sebou... no třeba se vyčasí |
druhá možnost platí vono to furt vysávat a tak ty koberečky.......  |
|
Návrat nahoru |
|
 |
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
|
|