|
AirSpotter.eu European Plane Spotting and LKTB/ BRQ Spotting Forum
|
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Karel
Založen: 29.3.2007 Příspěvky: 982 Bydliště: Brno
|
|
Návrat nahoru |
|
|
MarekV Site Admin
Založen: 25.3.2007 Příspěvky: 1589 Bydliště: LKTB/BRQ Brno Tuřany
|
Zaslal: čt červenec 19, 2007 12:28 pm Předmět: |
|
|
No já myslím, že každá nová linka se hodí, frekvence 4x týdně je rozumně zvolená. Asi to nebude mít vytíženost jako Londýn, ale myslím, že bude slušně zaplněná. Tak hlavně, že si na Brno konečně Ryanair vzpomněl . |
|
Návrat nahoru |
|
|
Karel
Založen: 29.3.2007 Příspěvky: 982 Bydliště: Brno
|
Zaslal: čt červenec 19, 2007 2:19 pm Předmět: |
|
|
Právě ta vytíženost mi dělá trochu starosti, Gerona se tuším už lítá i z BTS. Když ohlásili, že dnes bude tiskovka s oznámením nové linky Ryanairu, doufal jsem v nějakou tutovější destinaci. Ale držme Barceloně palce, je to zase za pár korun (i včetně letištních tax!), dokonce se tam dá zaletět skoro "na otočku" Ne-Po. Takže se možná časem zamyslím, zda si někdy neudělat malý výlet. |
|
Návrat nahoru |
|
|
MarekV Site Admin
Založen: 25.3.2007 Příspěvky: 1589 Bydliště: LKTB/BRQ Brno Tuřany
|
Zaslal: pá červenec 20, 2007 12:31 pm Předmět: |
|
|
Já bych to s tou vytížeností zase až tak černě neviděl. Ryanair tuto linku zcela jstě nezvolil jen tak náhodně, ale určitě provedl důkladnější analýzy... Navíc se svými cenami a velmi rozumně zvolenými frekvencemi má rozhodně šanci na úspěch. A co tak pročítám různé diskuse na toto téma, tak se mi nejvíce líbí, jak každý tvrdí, že linka nebude obsazena, ale sám už má zakoupenou letenku, popřípadě o ni vážně uvažuje! A to nepočítám velké množství lidí, kteří otevřeně řekli, že oproti této destinaci se může jít nějaká Paříž zahrabat...
A ještě k té 24 hodinovce, škoda, že jste se nezastavil, ale tak příští rok bude další příležitost... |
|
Návrat nahoru |
|
|
Karel
Založen: 29.3.2007 Příspěvky: 982 Bydliště: Brno
|
Zaslal: pá červenec 20, 2007 2:56 pm Předmět: |
|
|
Myslím Marku, že máte pravdu. Asi jsme všichni čekali něco jiného, a tak jsme v první chvíli byli trochu zaskočeni. Ale už se mi to rozleželo v hlavě a vidím budoucnost spoje mnohem optimističtěji než včera. Ještě se, až budu mít chvilku času mrknu, kam se dá stejný den pokračovat dál z GRO... Takže se omlouvám za počáteční pesimismus a s tou 24/h slibuji, že si to napřesrok lépe ohlídám. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Karel
Založen: 29.3.2007 Příspěvky: 982 Bydliště: Brno
|
Zaslal: po červenec 23, 2007 5:34 pm Předmět: |
|
|
I já jsem se včera cestou stavil na LKTB, na mávadle. Přílet Stounů jsem sice nestihl, ale inaugurační let z Moskvy mi už neunikl. Tradiční vodní slavobrána, přehlídka vojáků v uniformách tří císařů, delegace a pamětní medajle. Na vyprodané palubě kromě zástupců touroperátorů, politiků a kdovíkoho ještě, i velká ruská celebrita, ochránce přírody a televizní reportér, Nikolaj Drozdov. Tak doufejme, že si svoji dovolenou s rodinou v Luhačovicích užije, a že se o tom potom také vhodně zmíní. Trochu retroskopicky působila omšelá letištní Karosa, která v oblacích kouře zavezla kohosi 100 metrů k novému terminálu. Nicméně venku už čekaly na zástupce turistického průmyslu dva nablýskané Jančurovy autobusy , tak doufelme, že jim týdení pobyt s výlety do Lednice, Mor. krasu, Brna atd., vyžene z hlavy předsudky vůči novému rejsu. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Karel
Založen: 29.3.2007 Příspěvky: 982 Bydliště: Brno
|
Zaslal: st červenec 25, 2007 6:56 pm Předmět: |
|
|
Když jsem se předevčírem zmínil o profesoru biologie Drozdovovi (také doktoru, akademiku, osobnosti roku 2004) ani jsem netušil, jak moc nám pasažér č.1 dělá v Rusku reklamu. Nejen že i díky němu o letu tamnější média hojně informovala, ale on sám novináře upozornil na zajímavosti našeho města a kraje (např. G.Mendela) a prý by dokázal o Brně mluvit celé hodiny. Jestli jste ho potkali, určitě jste z jeho vzhledu netipovali, že jde o člověka, jehož si celé Rusko hluboce váží http://www.tourinfo.ru/gallery/3837/tn/004.jpg. Všechno, co se o letu napsalo jsem ani nestihnul přečíst (bylo toho mnohem více než u nás), vše bylo hodně pozitivní, a jasně z toho vyplývalo, že nikdo to nepovožuje za dočasný charter. Mimochodem - v jednom článku charakterizoval autor LKTB jako malé letiště, jakých jsou v Rusku desítky, ale s nejmodernější výbavou . |
|
Návrat nahoru |
|
|
MarekV Site Admin
Založen: 25.3.2007 Příspěvky: 1589 Bydliště: LKTB/BRQ Brno Tuřany
|
Zaslal: st červenec 25, 2007 7:33 pm Předmět: |
|
|
Musím uznat, že tohle jsou velice lichotivé zprávy a moc pěkně se čtou. Jestli je tomu opravdu tak, potom je to nadmíru dobře. Abych se přiznal, vůbec jsem si nemyslel, že by hned první linkou přiletěla nějaká ruská celebrita, ba dokonce dělala Brnu reklamu, ale co je hlavní, že by toho o Brnu tolik věděla... Tímto na mě pan Drozdov udělal velký dojem a začínám chápat, proč si jej v Rusku tolik váží . |
|
Návrat nahoru |
|
|
Hansb
Založen: 28.3.2007 Příspěvky: 212 Bydliště: BRQ/LKTB
|
Zaslal: st červenec 25, 2007 8:56 pm Předmět: |
|
|
Ale ta nejmodernější výbava teda... sám o tom vím své. Ikdyž proti Rusku kdo ví... |
|
Návrat nahoru |
|
|
Karel
Založen: 29.3.2007 Příspěvky: 982 Bydliště: Brno
|
Zaslal: po červenec 30, 2007 5:02 pm Předmět: |
|
|
Zdá se že obě nové linky nabírají dech: do nebo z VKO už nekoupíte žádný let pod 4000Kč (můžete ale jednu letenku koupit i za 6600 Kč - divné LCC!) a GRO je už naštěstí také na skyscanneru, a je v době vánoc/Nového roku, a také v druhé půli března 2008, už jenom za cca 1500Kč/jednosměrný let. |
|
Návrat nahoru |
|
|
forman
Založen: 3.8.2007 Příspěvky: 6
|
Zaslal: pá srpen 03, 2007 12:44 pm Předmět: |
|
|
Karel napsal: | Jinak si myslím, že v Brně bude za takových 5let slušná poptávka po létání. A firma, která by ten nástup podchytila, by na tom prodělat nemusela. Začít by mohli třeba s tím feedingem. Je v tom možná více know-how a marketingu než peněz. Aeroplány by si stejně asi pořizovali na leasing a roční splátky na jeden vrtulový stroj by pak mohly být třeba 25 mil., to je asi 2000Kč/seat a den. Když letadlo denně zvládne 10 letů, je to 200Kč na sedadlo. |
Se vzpamatujte tady. Z brno ma mozna (mozna!) sanci jeste na jednu LC linku, ale to uz je konecna. Se mi libi, jak tady vsichni rokujete a placate nesmysly. Viz vybrana citace. Zijete ve scifi, jak kdyby se melo Brno stat Bruselem... Budte trosku normalni ...
PS: kritiku cekam, vsak co male decka a potrefena husa se vzdycky ozve .. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Ondra
Založen: 28.3.2007 Příspěvky: 99
|
Zaslal: pá srpen 03, 2007 1:01 pm Předmět: |
|
|
forman napsal: | Karel napsal: | Jinak si myslím, že v Brně bude za takových 5let slušná poptávka po létání. A firma, která by ten nástup podchytila, by na tom prodělat nemusela. Začít by mohli třeba s tím feedingem. Je v tom možná více know-how a marketingu než peněz. Aeroplány by si stejně asi pořizovali na leasing a roční splátky na jeden vrtulový stroj by pak mohly být třeba 25 mil., to je asi 2000Kč/seat a den. Když letadlo denně zvládne 10 letů, je to 200Kč na sedadlo. |
Se vzpamatujte tady. Z brno ma mozna (mozna!) sanci jeste na jednu LC linku, ale to uz je konecna. Se mi libi, jak tady vsichni rokujete a placate nesmysly. Viz vybrana citace. Zijete ve scifi, jak kdyby se melo Brno stat Bruselem... Budte trosku normalni ...
PS: kritiku cekam, vsak co male decka a potrefena husa se vzdycky ozve .. |
jo, to Post Scriptum zdá se platí |
|
Návrat nahoru |
|
|
MarekV Site Admin
Založen: 25.3.2007 Příspěvky: 1589 Bydliště: LKTB/BRQ Brno Tuřany
|
Zaslal: pá srpen 03, 2007 1:03 pm Předmět: |
|
|
forman napsal: | Karel napsal: | Jinak si myslím, že v Brně bude za takových 5let slušná poptávka po létání. A firma, která by ten nástup podchytila, by na tom prodělat nemusela. Začít by mohli třeba s tím feedingem. Je v tom možná více know-how a marketingu než peněz. Aeroplány by si stejně asi pořizovali na leasing a roční splátky na jeden vrtulový stroj by pak mohly být třeba 25 mil., to je asi 2000Kč/seat a den. Když letadlo denně zvládne 10 letů, je to 200Kč na sedadlo. |
Se vzpamatujte tady. Z brno ma mozna (mozna!) sanci jeste na jednu LC linku, ale to uz je konecna. Se mi libi, jak tady vsichni rokujete a placate nesmysly. Viz vybrana citace. Zijete ve scifi, jak kdyby se melo Brno stat Bruselem... Budte trosku normalni ...
PS: kritiku cekam, vsak co male decka a potrefena husa se vzdycky ozve .. |
. Proč kritiku? Je to čistě Váš názor, který Vám nikdo nebere a nijak nebude vyvracet! |
|
Návrat nahoru |
|
|
David2
Založen: 17.4.2007 Příspěvky: 36
|
Zaslal: pá srpen 03, 2007 1:36 pm Předmět: |
|
|
forman napsal: | Se vzpamatujte tady. Z brno ma mozna (mozna!) sanci jeste na jednu LC linku, ale to uz je konecna. Se mi libi, jak tady vsichni rokujete a placate nesmysly. Viz vybrana citace. Zijete ve scifi, jak kdyby se melo Brno stat Bruselem... Budte trosku normalni ...
PS: kritiku cekam, vsak co male decka a potrefena husa se vzdycky ozve .. |
Já se klidně ozvu a to už úplně malé děcko nejsem. Formane, nemáte pravdu. Potenciál tady určitě je, i když je určitě o řád jinde než třeba v Praze. Ale nikoho nebude bavit věčně jezdit busem nebo autem do Vídně a nedejbože do Prahy. A takových lidí a firem tady postupně přibývá a on se nakonec někdo najde, kto v tom uvidí business. On někdy stačí malý impuls. ČSA si taky Brna všimlo až když se začalo lítat do MUC.
Moje osobní měřítko je, že pokud je rozdíl letenky z Prahy a Brna menší než 4000Kč, tak se mi vyplatí letět z Brna. A to jsou tady určitě i lidi, kteří si svého času váží i víc.
Jenom škoda toho Mnichova. Ten mi chybí. |
|
Návrat nahoru |
|
|
kuba.biker
Založen: 4.8.2007 Příspěvky: 265 Bydliště: OPO
|
Zaslal: so srpen 04, 2007 9:04 am Předmět: |
|
|
to David2 a Forman: pochopitelně je potenciál rozvoje Tuřan - ostatně jako u každého regionálního letiště v ČR - poněkud přeceňován, nicméně přesto si myslím, že Brno by mělo šanci na ještě pár linek - zde je má vize: zvýšení počtu frekvencí letů do VKO (tedy 3x týdně), STN (též o alespoň 3x týdně, nebo zkusit třeba DUB). ATRa ČSA již létají plná, takže ještě jedna frekvence s průletem v BRQ kolem deváté dopoledne, nebo páté odpoledne by se jistě uplatnila, možná by se na to dala - v případě zájmu - napojit linka třeba do KBP (mimochodem nevíte jak to skončilo se zájmem Aeromost Charkov???). A samozřejmě mi také chybí Dorniery na lince do MUC..je zajímavé, že ještě nikoho nenapadl FRA; podle mne spoustu lidí nyní odrazuje vidina dvojího přestupu (v PRG a ještě ve FRA) před dálkovým letem - touto linkou by BRQ získalo další skupinu cestujících...akorát nevím jaké letadlo (CRJéčku by to v Tuřanech slušelo)a kolikrát týdně. Sečteno, podtrženo, spolu s koupáckými lety se tak dostáváme na nějakých průměrných patnáct letů - v sezóně - denně, což již není špatné. Dalším krokem pro zvýšení provozu by mohlo být vybudování zázemí/hangáru pro GA, pořádného cargoterminálu a konečně důstojného sídla aeroklubu - to by se mi líbilo |
|
Návrat nahoru |
|
|
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
|
|