|
AirSpotter.eu European Plane Spotting and LKTB/ BRQ Spotting Forum
|
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Skončí v roce ČSA v Brně? |
Skončí nadobro |
|
10% |
[ 1 ] |
Skončí na čas |
|
0% |
[ 0 ] |
Předají linku CCA |
|
20% |
[ 2 ] |
Budou létat dál |
|
20% |
[ 2 ] |
Je to začátek konce ČSA |
|
50% |
[ 5 ] |
|
Celkem hlasů : 10 |
|
Autor |
Zpráva |
Karel
Založen: 29.3.2007 Příspěvky: 982 Bydliště: Brno
|
Zaslal: po srpen 30, 2010 1:59 pm Předmět: |
|
|
Myslím, že nemá cenu se přít, co bylo lepší tenkrát, a co je lepší dnes. Srovnáváme při tom věci, které každý klade na jinou příčku hodnotového žebříčku, i osobní zkušenost s režimem je u každého jiná, mění se s věkem a podobně. Ostatně ani současníci se neshodnou, jestli žijeme dnes v režimu dobrém, nebo zlém a pamětníci se prostě dělí ve všech postkomunistických zemích na dvě poloviny v názoru, který režim je, nebo byl, lepší. Já sám nevím, co bych řekl. Vím jen, že je to dost o/t.
Ohledně odchodu ČSA je pořád mým nejžhavějším kandidátem mezipřistání CCA na méně obsazených frekvencích na lince OSR-BRQ-VIE. Zvýšil by se jim l/f, daly by se prodávat letenky i na segment OSR-BRQ, LKTB by let určitě umělo odbavit do 20min. Pokud by tím navíc stoupl počet frekvencí a klesla cena letenky, určitě by si nikdo nestěžoval. Ty nejžádanější časy by mohly létat zvlášť z obou měst, jde jen o to, jestli by byli schopni tento model podpořit i u Austrianů. Podle mě je to úplně nejpřirozenější řešení. Jako brněnskému patriotu by se mi pochopitelně líbilo, kdyby si feeding dohodla VAN Air Europe, pořídila si na to nějakého Saaba, a časem by třeba létala i do Mnichova, kde by měla c/s smlouvu s LH. Ale nevím, jestli by do toho měli odvahu a chuť jít. |
|
Návrat nahoru |
|
|
JackBrno
Založen: 5.12.2007 Příspěvky: 259
|
Zaslal: po srpen 30, 2010 10:24 pm Předmět: |
|
|
Slavku, jsem starsi, nez myslis a zazil jsem vic, nez myslis. A prave proto se mi z minuleho rezimu dela doslova na zvraceni. Bohuzel, spousta lidi ma hodne kratkou pamet a vzpomina jen na ty jakoze "jistoty" a to, ze se vubec nemuseli snazit. Jasne, bylo fajn jezdit MHD rezavou Karosou nebo Ikarusem za 1kc, ale ta dan co za to vsichni platili...
Radeji dost o politice, asi bych uz nemohl psat slusne. |
|
Návrat nahoru |
|
|
xvick
Založen: 28.2.2008 Příspěvky: 90
|
Zaslal: st září 01, 2010 6:27 am Předmět: |
|
|
Dnes na IDNES.... "ČSA se částečně zbaví nutnosti propouštět tím, že zcela skončí spolupráci s ostravskou leteckou společností Job Air. Ta pro ČSA létala část spojů mezi Prahou, Ostravou a Brnem s dvěma vrtulovými saaby. "Pronájem pro ČSA končí," potvrdil šéf Job Airu Daneš Zátorský.
Firma podle něj teď s ČSA jedná o jiném způsobu spolupráce: létala by na vlastní pěst, ale zároveň by prodávala také letenky ČSA na navazující spoje. Na ně by se však mohli cestující výhodněji dopravit i v letadlech Job Airu.
Podle Zátorského jde v tomto případě zejména o brněnskou a ostravskou linku. "Létat jen pro přepravu cestujících mezi Prahou a těmito městy je ekonomická sebevražda. Ale pokud bychom měli přístup do rezervačního systému a lidé mohli dál přestupovat, byla by to zajímavá možnost," dodal Zátorský...."
Myslíte, že ČSA pustí Job Air do svého systému a tím pádem na linku BRQ-PRG? |
|
Návrat nahoru |
|
|
Karel
Založen: 29.3.2007 Příspěvky: 982 Bydliště: Brno
|
Zaslal: st září 01, 2010 9:52 am Předmět: |
|
|
xvick napsal: | "ČSA se částečně zbaví nutnosti propouštět tím, že zcela skončí spolupráci s ostravskou leteckou společností Job Air"
...
Myslíte, že ČSA pustí Job Air do svého systému a tím pádem na linku BRQ-PRG? |
Nerozumím formulaci, jak zrušením spolupráce se ČSA může zbavit propouštění, když linky ruší..?
...
A jestli by mohli mít CAA c/s smlouvu s ČSA? To ví jen pámbů, chování ČSA je poněkud iracionální, ale existuje zjevný politický tlak proti zrušení, je také jasné, že se jim nepodařilo prodat zrušení feedingu v balíčku s dostavbou pražského okruhu. I od veřejnosti byly myslím reakce dost odmítavé. Podle mě budou možná ještě chvíli vyčkávat, jestli poklesne rezervace letenek, a pak se uvidí. To se ví, top management nebude chtít přiznat, že šlápl vedle |
|
Návrat nahoru |
|
|
JackBrno
Založen: 5.12.2007 Příspěvky: 259
|
Zaslal: st září 01, 2010 11:27 am Předmět: |
|
|
Karel napsal: |
...Nerozumím formulaci, jak zrušením spolupráce se ČSA může zbavit propouštění, když linky ruší..?
... |
Myslím, že to je právě dokonalá ukázka "logiky" vedení ČSA Ukončíme smlouvu o pronájmu letadel s posádkami cizí společnosti, aby nebrali práci vlastním zaměstnancům, ale současně zrušíme i ty linky, kde nám smluvní společnost létala. Asi nejsi sám, kdo marně přemýšlí, kde se tedy ti vlastní zaměstnanci uplatní Můj názor je ten, že se ČSA prostě snaží dotlačit kraj nebo stát k dotacím. Ale to asi neprojde a uražené ČSA tedy protestně linku ukončí. A v tomto smyslu nevěřím tomu, že by umožnili, aby ji návazným způsobem udržoval jiný dopravce. To by potom potrestalo ČSA jen samo sebe
Každopádně ČSA teď působí dost směšně vedle Ryanairu, který naopak posiluje. (Mimochodem, dle zákulisních informací je ve vážných úvahách Ryanu obnovení Girony někdy v průběhu jara!) |
|
Návrat nahoru |
|
|
slávek Anonymní
|
|
Návrat nahoru |
|
|
Karel
Založen: 29.3.2007 Příspěvky: 982 Bydliště: Brno
|
Zaslal: čt září 02, 2010 11:12 am Předmět: |
|
|
Uvidíme, jak se to vyvine dál. Myslím, že je čím dál tím zřetelnější profilace CCA jako aerolinek i pro Brno. Což je dobré. Jen doplním citátem:
citace: | Letadla CCA by měla létat třikrát denně. "Vedení Jihomoravského kraje a Letiště Brno se podařilo zachránit přímé letecké spojení Praha - Brno," uvedl Hašek. |
Není však jasné, zda mají s ČSA uzavřenou c/s smlouvu. Jestli ji mají, pak z pohledu ČSA se jedná o etudu na téma Chytrá horákyně, aneb jak neztratit tvář. V každém případě blahopřeji těm, kdo v anketě volili 3. bod
Doplněk 1:
citace: | „Díky pomoci ministra dopravy Víta Bárty se podařilo prosadit i zařazení linky do rezervačního systému aerolinek. Na jednu letenku se tak lze stále z Brna létat kamkoliv,“ řekl Hašek. |
Doplněk 2:
V článcích se mimo jiné uvádí, že průměrná obsazenost letů byla 17 osob (pro Saab l/f=52%), údajně létalo s cílem PRG 18% osob (což se mi nezdá, mnohokrát se psalo, že jich bylo pod 10%), že ztráty ČSA uváděly 20M (to nejspíš bez zisku z následujících segmentů), že letům zůstanou v ČSA i čísla. Uvidíme, jestli ČSA tuto linku podpoří i tarifně, nebo ji naopak vysokými cenami pohřbí. A také uvidíme, s kým dalším CCA podepíše c/s dohodu, kdyby mezi nimi byl AYZ, mohli bychom se v BRQ dočkat i skutečného transferu. |
|
Návrat nahoru |
|
|
JackBrno
Založen: 5.12.2007 Příspěvky: 259
|
Zaslal: so září 04, 2010 9:26 am Předmět: |
|
|
To je velké překvapení. Otázka ovšem je, jestli to ČSA nebudou CCA sabotovat nemožností koupě návazných letenek. Bez toho by to šlo velmi rychle do kytek. Každopádně se aspoň nebudeme v práci mimo sezónu nudit tak, jak to po oznámení záměru zrušení linky vypadalo.
Ještě k tomu směřování cestujících, zcela jistě jich více než 90% pokračovalo z Prahy dále. Ovšem možná to zkresluje fakt, že je linka využívána pro transfer posádek charterů ČSA, takže často se po přistání ze Saaba nebo ATR vyhrnulo i přes 10 lidí v různých uniformách ČSA a byl problém poznat, kdo z nich let prováděl a kdo se jen vezl To by mohlo statistiky zkreslovat, ikdyž předpokládám, že je snad do cestujících nepočítali. |
|
Návrat nahoru |
|
|
JackBrno
Založen: 5.12.2007 Příspěvky: 259
|
Zaslal: so říjen 02, 2010 2:47 pm Předmět: |
|
|
S velkou pravděpodobností to dopadne tak, jak jsem očekával. ČSA sabotují dohodu o codeshare, bez kterého není pro CCA provoz linky PRG/BRQ ekonomicky udržitelný, takže se můžeme s touto linkou od 1.11. rozloučit. To co prezentovali jako hotovou věc, bylo jen zbožné přání hejtmana, který si neuvědomil, že ČSA řídí v podstatě odbory (což je zvláštní, když jsou s nimi KSČSSD jedna ruka), které nepřipustí žádnou spolupráci s konkurencí. Takže sbohem ČSA a bohužel i CCA... |
|
Návrat nahoru |
|
|
slávek Anonymní
|
Zaslal: so říjen 02, 2010 3:05 pm Předmět: |
|
|
No dobře, čert vem Prahu, ale nechápu, proč by CCA nemohla na své relaci OSR - VIE mezipřistát v Brně a nabrat lidi. Jistě nelítá z Mošnova vytížená na 100%. |
|
Návrat nahoru |
|
|
slávek Anonymní
|
Zaslal: so říjen 02, 2010 3:08 pm Předmět: |
|
|
k čemu je codeshare s CSA? Vždyť už nemají skoro žádný návazný linky a podle nynější straregie se budou zaměřovat na relace směrem na východ. K čemupak potom takový CS? |
|
Návrat nahoru |
|
|
JackBrno
Založen: 5.12.2007 Příspěvky: 259
|
Zaslal: ne říjen 03, 2010 6:56 am Předmět: |
|
|
To je fakt, že ČSA osekaly co mohly, ale zatím asi kam přesedat bylo, protože BRQ/PRG je pořád celkem slušně obsazené a naprostá většina lidí pokračovala z Prahy dále. Nezdá se mi, že by od listopadu najednou nebylo kam pokračovat z Prahy. Každopádně bez C/S s ČSA ta Praha smysl nemá. Údajně bylo domluvené nějaké další jednání, ovšem zástupci ČSA se nakonec vůbec nedostavili, takže to je zabité. Přibírat v Brně cesťáky na lince do Vídně by bylo třeba zajímavé, ale je otázka, jestli by se to vyplatilo. Přeci jen Vídeň je už poměrně blízko a dobře dostupná a je otázka, jestli by těch pár lidí z Brna zaplatilo přistávací poplatky. No uvidíme, pořád tajně doufám, že CCA něco vymyslí a v Brně zůstanou, jinak tady bude přes den úplně mrtvo. |
|
Návrat nahoru |
|
|
j.ree
Založen: 19.8.2007 Příspěvky: 209 Bydliště: Ostrava
|
Zaslal: ne říjen 03, 2010 1:38 pm Předmět: BRQ-VIE |
|
|
Zdravim,
jen muj subjektivni pohled. Ja si myslim, ze mezipristani neni v BRQ dost dobre mozne. Jak pisete - je otazka, zda by tech par pax zaplatilo poplatky a taky by zalezelo dost na cene useku brq-vie. Vzdusnou carou to je nejakych 120 km a nejak co znam Zatorskeho tady, tak by cena nebyla nejak zavratne nizka. Ano, muzete namitat, ze do prahy byla cena akceptovatelna, jenze do VIE uz nyni existuje docela slusna cesta, az na tu mysku v Poysdorfu.
Druha cast meho dojmu je cas. Nyni trva let zhruba 55 minut z osr a pri mezipristani by se dle me protahl minimalne o pul - trictvrte hodiny. A casova stranka pak zase z Ostravy uz neni tak atraktivni. Nehlede na to, ze by takhle dle me prisli o dalsi cast z uz tak maleho poctu pax, kteri linku vyuzivaji. _________________ www.lkmt.cz | j.ree |
|
Návrat nahoru |
|
|
JackBrno
Založen: 5.12.2007 Příspěvky: 259
|
Zaslal: ne říjen 03, 2010 4:26 pm Předmět: Re: BRQ-VIE |
|
|
j.ree napsal: | Zdravim,
jen muj subjektivni pohled. Ja si myslim, ze mezipristani neni v BRQ dost dobre mozne. Jak pisete - je otazka, zda by tech par pax zaplatilo poplatky a taky by zalezelo dost na cene useku brq-vie. Vzdusnou carou to je nejakych 120 km a nejak co znam Zatorskeho tady, tak by cena nebyla nejak zavratne nizka. Ano, muzete namitat, ze do prahy byla cena akceptovatelna, jenze do VIE uz nyni existuje docela slusna cesta, az na tu mysku v Poysdorfu.
Druha cast meho dojmu je cas. Nyni trva let zhruba 55 minut z osr a pri mezipristani by se dle me protahl minimalne o pul - trictvrte hodiny. A casova stranka pak zase z Ostravy uz neni tak atraktivni. Nehlede na to, ze by takhle dle me prisli o dalsi cast z uz tak maleho poctu pax, kteri linku vyuzivaji. |
Jj, s tím se nedá než souhlasit. Taky to mezipřistání nevidím moc reálně, Vídeň je prostě na to už moc blízko. |
|
Návrat nahoru |
|
|
slávek Anonymní
|
Zaslal: ne říjen 03, 2010 4:35 pm Předmět: |
|
|
no kdyby to byla Vídeň, ale ono je to přez celou vídeň až na švechaty. A to je mnohdy dost o nervy. Někdy to jezdím přes Blavu a jsem tam dříve. |
|
Návrat nahoru |
|
|
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
|
|