 |
AirSpotter.eu European Plane Spotting and LKTB/ BRQ Spotting Forum
|
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
slávek Anonymní
|
Zaslal: pá červenec 11, 2008 8:23 am Předmět: |
|
|
No, to neví asi nikdo. FR "čistou" Paříž nelítá a přistát v Bóvé nějakejch 80km od Paříže je nanic. Taková "Paříž" hodně lidí odradí z důvodu časové ztráty. Pak je výhodnější jet po D2 až na Ivanku a letět odtud přímo na ORY. Nechápu taky, proč se nám ty LC tak vyhýbají, když je na Brno spád téměř milion obyvatel. Je skutečně potřeba otevřít 3-4 pravidelné destinace kromě STN, aby nastal synergický efekt a Brno přitáhlo cestující, kteří teď volí PRG nebo BTS. Šanty a Zadar, to jsou jen takové snahy aby bylo aspoň něco. Já osobně bych dal pravidelným linkám minimální poplatky a snažil bych se vydělávat na cargo provozu.
Slávek |
|
Návrat nahoru |
|
 |
MarekV Site Admin
Založen: 25.3.2007 Příspěvky: 1589 Bydliště: LKTB/BRQ Brno Tuřany
|
Zaslal: pá červenec 11, 2008 8:52 am Předmět: |
|
|
Jan Vojtek: V pohodě, nic se neděje . Jen jsem chtěl zachovat, že o možných potenciálních nových linkách se hovoří v tomto vlákně, že není potřeba zakládat nové. Předpokládám, že jste to už zjistil, nicméně jen připomenu, že New Topic vytvoří zcela nové téma, kdežto Post Reply Vám umožní odpovídat již na rozběhnutou diskusi... Takže diskutujte jak se Vám zlíbí .
Karel: Ta linka na Sibiř by byla určitě fajn, byť i jednou týdně, v každém případě musím souhlasit se Slávkem, že dokud tu nebude dopravce se základnou v Brně, nebude to pořád ono. Nicméně fandím každé lince! |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Karel
Založen: 29.3.2007 Příspěvky: 982 Bydliště: Brno
|
Zaslal: pá červenec 11, 2008 9:15 am Předmět: |
|
|
JV Vítej na fóru, S Paříží je to myslím o tom, zda se vůbec najde dopravce, který je ochoten do toho jít. V době počínající palivové krize se jich nebude mnoho hrnout do zavádění nových linek. Kdo by tedy z LCC přicházel nejvíc do úvahy :
EZY - který se rád vymezuje tím, že na rozdíl od konkurenta RYR létá na hlavní letiště...
CSA - ti by mohli rozšířit program C4S i na některé méně obsazené přestupní spoje z BRQ a OSR, kdyby se ovšem tolik nezaměstnávali výprodejem společnosti
TVS - ti to jako jediní už ohlásili, pak z toho sešlo. Je ale potřeba počítat s tím, že by jednosměrná letenka mohla vyjít i víc než na 4tisíce, létalo by se v divné časy, nejdřív přílet, pak odlet, možná dokonce přes OSR. Létalo by pak dost lidí?
ESK - kdybych chtěl být pesimistou, řekl bych, že pokud se nestane zázrak, už jim ani nestojí za to zavádět nové linky , ale i tak jejich heslo, být na méně letištích silný než na více slabý, nedává moc naděje. Zrušili Krakow, Budapešť
RYR - co říci, když právě zrušili na zimu GRO a zdá se, že víc sází na PRG. Na jaře uvidíme...
Napadá vás ještě někdo? Že by to zkusili s Brnem třeba SeagleAir, nebo SlovakWings? A kdo dál? Zkuste mě ještě doplnit. Jinak souhlasím s ostatními, že pokud tu někdo nebude bázovat aspoň jedno letadlo, které potom může létat do několika destinací, nebude to nikdy ono. Přehozené přílety, odlety, dražší letenky, první na řadě při úsporných opatřeních. Bylo by také skvělé, kdyby LKTB stálo co nejpevněji na více nohou (bussines, LCC, cargo, chartery, různí dopravci z východu i západu).
Řekl bych, že v tuto chvíli si ale zase tak moc vybírat nemůžeme. Můžeme být vděčni za každou linku, třeba i tu z Chanti-cosi. Mimochodem Ch/M je město velikosti GRO, s RWY 06/24, novým terminálem s dvěma nástupními mosty, létá odsud asi deset linek denně, celkem do více než 15 destinací. Je to opravdu velmi moderní, raketově rostoucí město, plné nových staveb (divadlo, zajímavý most přes Irtyš, sportoviště, hotely, banky...) Na každém kroku je cítit "petrorubly", myslím, že je to svým způsobem město budoucnosti. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
xvick
Založen: 28.2.2008 Příspěvky: 90
|
Zaslal: pá červenec 11, 2008 1:56 pm Předmět: |
|
|
Souhlas s Karlem, ono opravdu moc moznosti neni, o bazovani nejakyho letadlo v BRQ uz bych vubec nemluvil, to je z rise snu
EZY - nedavno jsem cetl nejaky clanek, ve kterem upresnili uz zname informace, ze nemini rozjizdet v Cesku jina letiste, zustavaji jen v PRG.
CSA - pokud si dobre pamatujeme, co to bylo za "drinu", nez dali 2 denni rotace BRQ-PRG, ted sice treti, na podzim mozna ctvrta, ale tim z jejich strany to konci. Myslim, ze by byli sami proti sobe, kdyby se letala z BRQ primo treba Paris, Roma atd.
TVS-SW - no o tech si myslim sve, nekolikrat ohlasovane a hned stahovane linky, duvera je uz pryc a porad si myslim, ze by to klasicka LCC spolecnost s nizkyma cenama nebyla.
ESK - ti maji problemy sami se sebou a myslim, ze se opravdu soustredi jen na Praha-Viden-Bratislava a budou max rozvijet jeste vice Kosice, kde uz bazuje 1 letadlo.
RYR - souhlasim, ze preference PRG je jasna, jaro ukaze.
A muj zaver? V soucasnosti (zima) se nic noveho dit nebude, na jare max. ryanovska GRO.
A me prani? Moc se mi libi model SKYEUROPE v Kosicich, bazovani letadla a linky Londyn, Dublin, Manchester, Bratislava, Praha. Pro BRQ bych to videl na Paris, Rim, Dublin, Amsterdam  |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Hansb
Založen: 28.3.2007 Příspěvky: 212 Bydliště: BRQ/LKTB
|
Zaslal: pá červenec 11, 2008 3:21 pm Předmět: |
|
|
A co třeba Wizz? Sou takový nenápadní, ale zabodovat umí, viz. Katowice... |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Karel
Založen: 29.3.2007 Příspěvky: 982 Bydliště: Brno
|
Zaslal: po červenec 14, 2008 9:56 am Předmět: |
|
|
No mně jsou WZZ velmi sympatičtí, ale zatím se naší republice vyhýbají. A kromě toho myslím, že jsou na tom ekonomicky lépe než ESK.
Druhá věc ale je, že se možná bude měnit celkově cenová strategie LCC. Ať se nám to líbí nebo ne, zdražování paliva nejspíš způsobí, že se jejich ceny a ceny klasických dopravců poněkud sblíží. A pokud LCC nebudou chtít mít u posledních míst ceny vyšší než mají tradiční dopravci, musí zvýšit cenu těch nejlevnějších více, než jen adekvátně nárůstu cen paliva. Jinými slovy, buď se více zvýší cena nejlevnějších letenek, nebo se výrazněji sníží jejich počet.
Konkrétně pro Brno bych to ale tolik tragicky nevnímal, myslím, že největší brzdou rozvoje zde nejsou ceny letenek, ale jakási konzervativnost lidí. V Praze slyšíte častěji "Tam bych si chtěl zajet, tam jsem ještě nebyl", v Brně zase není tak docela neobvyklé slyšet názor "Co bych tam dělal, tam to neznám". |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Hansb
Založen: 28.3.2007 Příspěvky: 212 Bydliště: BRQ/LKTB
|
Zaslal: po červenec 14, 2008 3:32 pm Předmět: |
|
|
No jak sem už jednou řikal, je to taky o propagaci. Když v OSR přistane kdejaká zbloudilá Cessna, je o tom dvoustránková esej o úspěších ve všech denících, které se vydávají 100 km od Ostravy a tady? 3 roky jedna a stejná věta Jednáme o linkách do severní Itálie a Německa. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
xvick
Založen: 28.2.2008 Příspěvky: 90
|
Zaslal: út červenec 15, 2008 2:53 pm Předmět: |
|
|
Co rikate na rychlou ryanairskou expanzi v PRG? Dnes pridal Stockholm, tusim uz patou linku... Jaky myslite, ze to bude mit pripadny vliv na BRQ? |
|
Návrat nahoru |
|
 |
MrPexesso
Založen: 21.4.2008 Příspěvky: 16 Bydliště: BRQ
|
Zaslal: út červenec 15, 2008 3:17 pm Předmět: |
|
|
xvick napsal: | Co rikate na rychlou ryanairskou expanzi v PRG? Dnes pridal Stockholm, tusim uz patou linku... Jaky myslite, ze to bude mit pripadny vliv na BRQ? |
Jaký vliv...? No asi viz GRO Tahle expanze v PRG mi byla jasná už od zavedení PRG-DUB a bohužel jsem se nemýlil. Osobně budu hooodně překvapenej, jestli zavede Ryan z BRQ nějakou další linku. Zajímalo by mě, kolik z vás je ochotno jet do PRG, letět s Ryanem na letiště, který je 100 km vzdálený od města (např. NYO, HHN a další). Když už pojedu do PRG na odlet, taxi vyberu let. společnost, která lítá na hlavní letiště. Pokud by byly lety z BRQ na sekundární letiště tak ok, letím přímo z místa bydliště a je to pro mě pohodlný, ale jet kvůli tomu ještě do PRG, abych přiletěl na letiště, který jsou hodně vzdálený od města, tak to asi ne  |
|
Návrat nahoru |
|
 |
slávek Anonymní
|
Zaslal: út červenec 15, 2008 3:45 pm Předmět: |
|
|
Má pravdu ten chlapec... mrrrh !
S. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
kuba.biker
Založen: 4.8.2007 Příspěvky: 265 Bydliště: OPO
|
Zaslal: st červenec 16, 2008 10:07 pm Předmět: |
|
|
Tak vidím, že se svými postřehy k lince BRQ-GRO přicházím v podstatě s křížkem po funuse opravdu nechápu proč to FR ruší, navíc to jakým způsobem se zabydluje v PRG a krouží jak sup kolem pozice Sky Europe se mi ani trochu nelíbí...
Tak tedy: odlet z BRQ do GRO 7.7. mašina přiletěla se skoro hodinovým předstihem, boarding v pohodě, jenže po usazení všech cestujících začalo čekání které se protáhlo dobře na půl hodinu. Poté se na palubu přiřítila asi dvacetičlenná skupina rozřehtaných španělských důchodců, kteří se cestou někde zasekli. Další čekání na to než se usadí. Posléze kapitán oznámil, že se čeká na nový slot, což při pohledu na liduprázdný apron působilo poněkud komicky. Konečně ve 13:05, tedy se zpožděním dvou hodin jsme konečně odstartovali a v GRO sedli v 15.14. Letadlo plné odhadem z 95%...
V GRO čekání na let do Porta; i ten byl slušně zaplněn-tak 85%. Posádka na letu z Brna působila mnohem profesionálněji, obecně byly letušky takové mrtvolné, těžko říct co měly za sebou V podvečer úchvatné přiblížení na letiště v Portu přímo nad městem-zážitek který fakt stojí za to.
Zpáteční let z OPO do GRO 12.7. plánovaný na 20:30, do té doby než se odletové tabuli objevilo "delayed-expected 22:30". Tedy opět čekání více než dvě hodiny a příjemné podvečerní světlo kdy jsem mohl fotit šlo do háje
Efektní stoupání na Portem tedy již ve tmě, obsazeno asi z 60%. Noční GRO je fakt těžce bizarní záležitost. Zem posetá chrápajícími batůžkáři, pár dětí v pyžamech s plyšovými mědvědy ve spacácích a do toho ta nejhorší sebranka z Británie vracející se s Thomasem Cookem do Belfastů, Manchesterů a pod.
Díky zpoždění letu z Porta se mi čekání na check in do BRQ zkrátilo a s pomocí piva San Miguel jsem tu noc jakžtakž přežil. Zpáteční let do BRQ již ok, plno asi ze 70%, start on time, přílet s předstihem. Facelift příletové hale v BRQ velmi prospěl, úpravu by však potřeboval interiér, neb u miniaturního baggage reclaimu propukla slušná strkanice s koupáky přiletivšími se Seagle Airem.
výsledek: všechny lety byly velmi slušně zaplněné, zejm. segment BRQ-GRO. Dvě dvouhodinová zpoždění mne však u FR docela zklamala-při představě, že bych nechytal navazující let mi naskakovala husí kůže a hodně dobře si rozmyslím než s nimi zase poletím. Posádky nic moc (a ty příšerné reflexní vesty by jim měl někdo zakázat ), pozitivum: relativně hodně místa na kolena díky chybějícím kapsám sedadel. Letiště GRO je docela děs, ale beru to jako funkční přestupní bod na lety po Pyrenejském poloostrově a do Maroka. Z Porta jsem byl nadšený...
off topic: Jinak všem doporučuji návštěvu Porta; famózní město a dle mého názoru jedno z nejkrásnějších evropských letišť. Aeroporto Francisco Sá Carneiro je zajímavé hlavně z architektonického hlediska, terminál je řešený velmi velkoryse, do centra jezdí moderní metro. S dálkovkami jsou na tom v podstatě líp než Praha (!) - São Paulo, Rio de Janeiro, Salvador, Toronto, Newark, Boston, vše v režii A330 TAP a A313 SATA. Čilý je i provoz v oblasti carga - zaregistroval jsem tam B757 a A300 DHL, A300 a BAe146 TNT, ATR42 Swiftair, F27 Farnair Hungary a 2x F27 WDL...  |
|
Návrat nahoru |
|
 |
JackBrno
Založen: 5.12.2007 Příspěvky: 259
|
Zaslal: čt červenec 17, 2008 10:34 am Předmět: |
|
|
kuba.biker napsal: | ...Posléze kapitán oznámil, že se čeká na nový slot, což při pohledu na liduprázdný apron působilo poněkud komicky... |
Dovolím si podotknout, že slot pro odlet může vzniknout na odletovém letišti, na některém úseku letové tratě nebo asi nejčastěji na cílovém letišti. Takže to možná při odletu z Brna působí komicky, ale nijak to nesouvisí Mimochodem bude zajímavý 13.srpen, kdy by se kolem 10.hod mohlo potkat až 8 letadel současně, případně pokud bude některé z nich zpožděné, i více, takže už to nebude vypadat tak komicky  |
|
Návrat nahoru |
|
 |
xvick
Založen: 28.2.2008 Příspěvky: 90
|
Zaslal: pá červenec 18, 2008 8:48 am Předmět: |
|
|
Cit. z Brněnského deníku http://www.modernibrno.cz/aktualita.htm?aktualita=9528 kde mě "udivila" velice "konkrétní" informace ... Příští rok mohou ale Brňané místo ke španělským břehům zamířit na Jadran. Dlouho očekávaná linka do chorvatského Zadaru začne létat od příští sezony. "Musíme si ještě se společností Slovakia Wings upřesnit, kdy sezona vlastně začíná, já bych to ale viděl nejspíše na květen," řekl náměstek hejtmana Milan Venclík. Letadlo do Chorvatska by pak mělo létat v sezóně jednou denně a mělo by přepravit padesát cestujících z Brna. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Karel
Založen: 29.3.2007 Příspěvky: 982 Bydliště: Brno
|
Zaslal: út červenec 22, 2008 9:28 am Předmět: |
|
|
V poslední době už to nevypadá s cenou ropy tak beznadějně, po dosažení 150 USD za barel teď klesla cena někam nad 130. Což je dobrá zpráva. Pokud je ovšem za vysoké ceny zodpovědný převis poptávky, jak většinou tvrdí média, nebude to dlouho trvat a cena může začít zase znovu stoupat. Nebo možná se stoupající cenou bude spotřeba ropy klesat a cena se víceméně ustálí. Možná jsou za tím ale také spekulanti, kteří zjistili, že když nakoupí ropu a za rok ji prodají, vydělají na tom skoro sto procent. Že je to skutečně velmi výnosná investice. V tom případě by pokles ceny mohl být nejen trvalý, ale cena by se mohla propadnout i hodně dolů, možná i na polovinu, a pro letectví by se snad zase vrátily dobré časy. To už ale, zdá se, příliš fušuji Ondrovi do jeho oboru . |
|
Návrat nahoru |
|
 |
slávek Anonymní
|
Zaslal: út červenec 22, 2008 10:31 am Předmět: |
|
|
Měl jsem dnes takový sen, jak dva žlutý bulíky Student Agency bázují na LKTB a na infopanelu se objevují destinace Paris-Orly, Amsterdam-Shiphol, Roma-Vinci a odletovka je plná lidí... kéž by
Slávek |
|
Návrat nahoru |
|
 |
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
|
|